Puberstreken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijn_xx

Puberstreken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 12:05

Hallo :)

Van de winter heb ik mijn eigen Haflinger doorgereden. Ik heb ervaring met zowel het inrijden als het doorrijden van paarden, maar ik heb weinig paarden gehad die ik na het doorrijden ook ben blijven rijden. Nou heeft mijn Haflinger, Zoetje, zich perfect gedragen gedurende het inrijden én doorrijden. Ze is misschien twee keer aan de kletter gegaan, en beide keren kon ik haar nog makkelijk stoppen. Ze heeft één keer op haar achterebenen gestaan, toen we voor het eerst het bos in gingen, maar voor de rest is ze altijd braaf geweest.

Maar nu het probleem. Vandaag had ze weer wat nieuws. Het rijden begon zoals altijd, wat lang en laag oefeningen, lekker voorwaarts neerwaarts, en uit het niets stond ze stil. Ze was echt heel vrolijk, oren aan het klapperen en als ik haar riep draaiden haar oren ook gewoon lekker gezellig mee. Nou rij ik haar niet met sporen, dus ik heb haar een paar keer wat duidelijker naar voren gedrukt. Tikjes gegeven met zweep, maar ik wou haar ook niet echt een klap verkopen dus heb ik gewoon gewacht. Madame ging doodleuk stil staan. Na 5 minuten was ik het een beetje zat, dus ben ik eraf gegaan en heb ik haar een flinke mep tegen haar flank verkocht (wel voorzichtig hoor ;) ). Ze werd heel draaierig en vervelend, en toen ik opstapte ging het wel weer. Ze was een beetje opgefokt, dus ik ontspanning opzoeken. En ja hoor, ze stond weer stil. Ik heb haar er doorheen gereden, twee galopjes gedaan op beide kanten en ik ben er weer af gegaan, omdat ik een hekel heb aan slecht eindigen.

Mijn vraag is dus of andere bokkers weten wat dit kan zijn, misschien puberstreken? Of ergens pijn in haar lijf? Dat laatste lijkt me trouwens sterk, want ze stond er echt heel vrolijk bij terwijl ze daar stilstond, alsof ze van het zonnetje aan het genieten was of zo.

Groetjes, Karlijn.

8nnemiek

Re: Puberstreken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:20

Ook niet dat ze moest plassen maar dat t niet kwam ofzo?
Moeilijk te zeggen zo van achter de computer. Als paarden pijn voelen (als in spierpijn enzo) dan kunnen ze best vrolijk blijven kijken. Maar jonge paarden kunnen ook prima testen. Dus ik zou t niet weten.
Als het nu vaker gebeurt dan kun je altijd eens een fysio laten kijken, dat is niet zo gek duur.
Past het zadel nog wel goed?

_Switch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:11

Als alles goed is, ook het tuig, haar rug etc. dan is dit uitproberen, gewoon een flinke tik verkopen en doorrijden alsof er niets aan de hand is :)

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:03

Klinkt als echte haflingerstreken. Die van mij stond ook altijd stil wanneer ik er niet op rekende... Ik zou alles uitsluiten maar zelf goed alert zijn en doorpakken wanneer ze blijft staan. Kan zo weer over zijn.