cursus trailer laden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ik heb een cursus trailer laden gedaan & trailer laden gaat voortaan zonder problemen

ja zeker weten!
10 (50%)
het gaat wel beter maar nog niet super
3 (15%)
nee niet met mijn paard.
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

_Melissa

cursus trailer laden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 21:40

Hallo allemaal,,

Ik heb een vraagje aan jullie
heb je wel eens een trailer cursus gedaan?
-waarom heb je het gedaan(welk probleem had je met je paard)?
-Heeft het geholpen zo ja hoeveel dagen cursus heb je gedaan..
- was de cursus alleen voor je zelf of met paard?
-hoe duur was de curus?
- en waar heb je de cursus gedaan? (eventueel een site)

ik heb namelijk een laad probleem,, als ik ga zitten in de trailer of vrachtwagen met voer en snoepjes komt hij uit eindelijk wel soms na 5 min al en soms pas na een uur gister stond ik weer een uur hij is de stort regen ik laat hem er zelf op lopen zonder trekken of duwen
gewoon simpelweg wachten en met een beetje voer lukt dat vaak wel. maar dat wil ik anders hebben dus ik ben nieuwsgierig hoe dat bij jullie heeft gewerkt.

alvast heel bedankt,, :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:11

_Melissa schreef:
Hallo allemaal,,

Ik heb een vraagje aan jullie
ja
hij bleef stoicijns voor de klep staan, al sloeg je de longeerzweep erop kapot
ja, één avond en thuis eerst nog een maand grondwerk geoefend
theorie dus voor mezelf
-hoe duur was de curus?
ik dacht 35 euro
rotterdam (www.2moons.nl)
ik heb namelijk een laad probleem,, als ik ga zitten in de trailer of vrachtwagen met voer en snoepjes komt hij uit eindelijk wel soms na 5 min al en soms pas na een uur gister stond ik weer een uur hij is de stort regen ik laat hem er zelf op lopen zonder trekken of duwen
gewoon simpelweg wachten en met een beetje voer lukt dat vaak wel. maar dat wil ik anders hebben dus ik ben nieuwsgierig hoe dat bij jullie heeft gewerkt.
ik krijg hem er nu alleen op, echter vaak wel met het montyhalster om of een soortgelijk systeem op een bestaand halster knutselen. kan nog wel eens 10 minuten duren voor ie zich overgeeft maar ik moet er meer mee oefenen. op m'n vorige (1,5 paards)trailer was het een eitje, op de huidige 2 paards dus wat lastiger. maar alles zonder paniek of slaan o.i.d.
moet er wel bij zeggen dat de mijne een anda is, die blijken wat moeilijker te zijn door hun trotse karakter. die avond bij 2moons had het overgrote deel dan ook een andalusier.....

alvast heel bedankt,, :D

_Melissa

Re: cursus trailer laden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:59

dank je wel voor je reactie

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:15

Ik ga de poll niet invullen want ik kan de vragen ook niet zinnig beantwoorden. ;)

Ik zou als ik jou was eerst de theorie avond van Petra bij http://www.2Moons.nl doen, dan wordt je al een hele hoop duidelijk, binnenkort is er weer eentje geloof ik, kijk voor de datum even op haar site.

Heeft je paard een keer een nare ervaring gehad met de trailer? Heeft hij in het verleden wel gewoon geladen? Is het laden hem eigenlijk wel geleerd net zoals zadelmak maken? Heeft hij echt angst of steekt hij een dikke vinger naar je op?

Werken met snoepjes en wachten tot je paard een keer zin heeft gaat geen resultaat opleveren, zoek er hulp bij van iemand die vaker met dit bijltje heeft gehakt. Er zal je na de theorie avond al een hele hoop duidelijk zijn en worden over het fenomeen trailerladen, veel plezier en succes!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:20

_Melissa schreef:
Ja, met het paard dat ik nu rijd.

Dit paard wilde niet meer geladen worden. Waarom hij begon met 'staken' weten we niet. Maar hierbij heeft hij zijn hoofd gestoten wat tot een flinke wond heeft gelijd. Hierna wilde hij de trailer helemaal niet meer op. Een combi van staken en angst.

Wij hebben een 1-daagse curses gevolgd. Of eigenlijk is ons een manier aangeleerd hoe te laden, zodat we hiermee zelf verder konden oefenen.

Voor beide dus.

-hoe duur was de curus?
Prijs was zeker laag met hoeveel wij ermee bereikt hebben.

animal-abc.be (animal_abc @ Bokt)

Ik kan je haar echt aanraden. Voor ons is dit een erg goede manier. En de kosten vallen reuze mee.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:29

Hoewel ons paard geen laadprobleem heeft, heb ik we de cursus bij Annemarie van den Toorn gedaan (zie http://www.montyroberts.nl). Gewoon om te leren hoe je een moeilijk paard veilig kunt laden. Een cursusdag kost 110 euro voor een hele dag, inclusief koffie, thee, lunch etc. Je kunt je eigen paard meenemen. Als dat een probleem is omdat je 'm niet geladen krijgt, is het in overleg mogelijk dat Annemarie 'm komt halen. Ik vond de cursus helemaal top +:)+ en heb er veel van opgestoken. Uiteraard is je probleem niet in een dag opgelost, maar je krijgt tips om thuis zelf verder te trainen. En van anderen die wel met een probleempaard bij Annemarie zijn geweest weet ik dat ze heel goede resultaten boekt.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:29

Ja
Mijn paard wilde niet laden, bleef voor de klep staan, of ging erlangs, en bij aandringen ging ze steigeren.

Ja, de cursus heeft het probleem opgelost. Het was een 1 daagse cursus.

Met paard

-hoe duur was de curus?
110 euro

Bij Annemarie vd Toorn, http://www.montyroberts.nl

Door de cursus kan ik nu niet alleen mijn eigen paard laden (ze loopt nu zelfs zonder mij de trailer in en ik kan zelf de stang erachter doen en de klep sluiten) maar ook andere mensen met probleemladers helpen. Het is echt een enorme aanrader. En inderdaad als het nodig is komen ze je paard halen.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:53

Ik heb zelf een cursus trailerladen gevolgd bij Annemarie (voordat ik er zelf ging werken). Niet omdat ik een laadprobleem had, maar gewoon omdat ik er meer over wilde weten. Ik vond het een topcursus met veel mogelijkheid om het geleerde zelf in de praktijk te brengen...

Lennie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:10

ja zeker weten : bij annemarie van der toren

Michelle082

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:52

Nee nog niet met mijn paard = door Michelle.

eddymodde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:20

Misschien dat het e-book trailerladen wat ik geschreven heb je wat kan helpen (gratis). Ook dienen een aantal trailerlaad experts zich aan op mijn website http://www.diagonaal-paardenvervoer.com.

vriendelijke groeten,
Eddy Modde

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:52

Mijn schimmel wilde eerst de trailer niet op en daar is het Balingehof voor langsgeweest. Hij laadt nu prima, ik kan het alleen doen.
Dat wat ik toen heb geleerd heb ik ook gebruikt bij mijn andere paard die ook wat lastig is met laden.
Ze zijn iets van 2 uur geweest en ik was volgens mij iets van 130 euro kwijt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:32

Nee, ik heb nooit een trailerlaadcursus gedaan en als ik hulp wil hebben vraag ik die van mijn vaste lesgeefmens. Maar ik weet van diverse mensen dat zo'n cursus heel erg zinvol is en een goede investering. Hoor veel positiefs over Petra van 2Moons en ook van 't Balingehof, dus als je een cursus wil doen of begeleiding wil hebben zijn dat 2 goede adressen.

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:22

Mijn paard staat ervoor en blijft zo staan of ze loopt achteruit of ze begint (laag) te stijgeren. Nou ik wil het voor zijn dat ze het hoog gaat. Nou komt zaterdag iemand van Equil Liberty hier in oud gastel. Mijn paard liep er in het begin zo in. ze vind het ook niet eng want soms staat ze ervoor en kijkt ze gewoon rustig rond. Dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan :P
Het is 1 dag met paard (ze komt naar jou toe, wat ik heel fijn vind). Het kost 25 euro per uur.

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:02

Nou ik raad deze cursus dus niet aan want ze heeft eerst afgebelt. Toen hebben we een andere datum afgesproken en toen is ze niet op komen dagen.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:53

-heb je wel eens een trailer cursus gedaan?
ja, kan het je zeker aanraden!
Hij wilde er niet meer in, ging stilstaan op de klep en langs springen enz.
ja het heeft zeker geholpen, ik laad hem altijd binnen 5 minuten op een vriendelijke manier. De cursus duurde iets van 2-3 uurtjes. En daarna zelf blijven oefenen met grondwerk en trailer laden zodat het een gewoonte wordt.
voor mij en het paard samen
-hoe duur was de curus?
50 euro
http://www.stallexion.nl