Het schroefje wordt 'm niet, mijn hand kan dat ook
Het is verder een schat van een beest, heeft me nog niet blauw-gebeten, maar puur het happen gaat mij al tever 
Muca schreef:Rostanfan,
Echt een super oplossing! Laten we allemaal met een scherp schroefje op pad gaan. ( is ook heel makkelijk te vinden in een vervelende situatie). Ff een flinke rotschop, VOORDAT je paard wil gaan bijten ( wel altijd goed op blijven letten natuurlijk, dat hoort bij het opvoedingsproces!!!)
dan ben ik hem kwijt onderweg... Dat gaat hem tever (heeft hij ook al eens gehad...) in omheind gebied doet hij het niet, het lijkt eigenlijk ook wel of hij weet dat ik hem buiten niet zo hard kan aanpakken ivm verkeer.. Ik wil het ook niet op mijn geweten hebben dat hij zich losrukt en voor een auto dendert.. 
rostanfan schreef:die van mij deed het ook als ik met hem naar de rijhal toe wandelde. Hij deed het alleen de heenweg, op de terugweg niets aan de hand.
Ik heb een tijd een klein schroefje mee genomen, als hij met zijn hoofd naar mijn arm kwam raakte ik hem met de spitse kant van het schroefje op zijn neus aan, hierbij duidelijk zeggend NEE.
Nu is alleen Nee zeggen al voldoende, (helaas is hij me soms te vlug af en heb ik soms nog een blauwe plek op mijn arm.)
Nee helpt ook, 8 van de 10 keer... Op het einde gister érg goed, omdat hij een flinke tik gehad had..
En het is ook niet dat hij blauwe plekken maakt oid.. Maar ik wil zijn tandjes gewoon niet voelen 
maXcomX schreef:Je moet hem ook een pets geven voordat hij hapt, en niet wachten op de beet dus. Let vooral op de oren (plat?), aan de houding zie vaak wel wanneer de hap uitgedeeld gaat worden. En geef echt een ferme tik of schop (flank), een tikje zien ze als spel. Het werkt echt, je moet hem alleen wel voor zijn...
oren naar voor...
het is echt zo'n
nááánaaanááánaaaanaaaaaaaaaaaaaaa hapje... hij staat er nog net niet zo bij te kijken,

pets tevoren heb ik ook geprobeerd, bij elke beweging naar mij toe. Maar dan krijgt hij ze dus ook voor nop.. Het gebeurt ook regematig dat hij gewoon even zijn neus tegen mijn arm duwt.. Resultaat dan is dat ik en zwaar beledigd paard heb... (Wat zich op straat dus lostrekt omdat hij me onaardig vindt... En als het dan zou werken.. maar helaas..)
oOliesjeOo schreef:het kan ook idd een dominante tik van hem zijn.
het kan te maken hebben met schooien of lichte voernijd.
dit kun je af leren door telkens wanneer hij eten krijgt hem te laten wachte tot jij met je hand naar hem toe komt en niet andersom. als je dit ff volhoud zal hij jouw als dominant gaan zien om jij degene bent die zegt wanneer wat gebeurd.
dat doet hij
Ik kan hem met een snoepje in mijn open hand laten wachten. tot ik klik en hij een ''goedzo'' krijgt, dan mag hij het snoepje eten.. We doen VD..
Of ik wel of geen snoepjes bij me heb maakt niet uit, voernijd heeft hij niet zover ik weet..
jasminex schreef:ik had ooit ergens gelezen dat je hem eens flink moet terug "bijten" doormiddel van knijpen, en dan hard ook.
ik weet niet of dit werkt ofzo had het aleen ergens gelezen

werkt
in omheinde omgeving doet hij het niet meer, heb een keer echt gebeten in zijn neus namelijk
(paard is vies
)
maar ik durf dit op straat slecht te proberen.. Als hij zich losrukt oid.. (hij is nogal snel op zijn hoefjes getrapt...
)