Nu is er echter een probleem. Mijn kuiten zijn sinds de zwangerschap nogal wat steviger geworden (helaas niet alleen de kuiten maar das een ander verhaal
). Mijn dochtertje is nu al bijna anderhalf, dus ik verwacht ook niet dat ik binnen korte tijd nog veel ga afvallen. Anyway, mijn bijna nieuwe laarzen passen nu dus niet meer om mijn kuiten. We hebben gemeten en de laarzen moeten 3 cm wijder gemaakt worden. Dit ga ik dus met oprekken sowieso niet halen (en ik ben door ervaringen uit het verleden sowieso geen fan van oprekken).Mijn vraag is wat wijsheid is. Mijn idee was om er stug elastiek in te laten zetten. Hiermee krijg je denk ik iets makkelijker speling die zich aanpast aan de wijdte van de kuit (mocht ik toch nog weer iets afvallen dan sluit het makkelijker aan denk ik).
Een andere (veel gebruike) oplossing, is het laten plaatsen van een rits. Ten eerste vraag ik me af of ik met een rits wel de 3 cm ga halen en ten tweede heb ik ook met ritsen mindere ervaringen (ze gaan openstaan tijdens het rijden, willen niet meer open/dicht omdat er stof enz. tussen gaat zitten of ze barsten waardoor er weer een nieuwe in kan).
De laatste optie die ik denk ik heb, is een combi laten maken van een rits en stug elastiek, waarbij ik er bang voor ben dat ik de (pas)vorm uit de laars haal.
Andere laarzen gaan kopen vind ik heeeeel erg zonde (deze zijn behalve de kuit perfect voor me en daarnaast waren ze ook erg duur). Ik heb wel noodgedwongen wat rondgekeken hierna op marktplaats e.d., maar ik ga ze tweedehands echt niet vinden met die speciale maten van mij
.Wie heeft er ervaring met elastiek? (positief/negatief)?
wie heeft er ervaring met het creëren van veel wijdte dmv rits (3 cm in mijn geval) (positief/negatief)?
wie heeft er ervaring met een combi rits/elastiek (positief/negatief)?
heeft er iemand nog een andere optie, die ik over het hoofd heb gezien?
ik hoor graag alles, voordat ik definitief een beslissing neem.