pfffff.....ik heb een shetlander merrie die ik heb beleerd voor de kar. toen ze hier kwam was ze 9 jaar en onbeleerd. dit is zo een 2 maanden geleden. Het beleren ging echt heel goed en ze pakt het ook prima op, een erg braaf dier, zit geen kwaad in.
alleen, het klikt totaal niet tussen ons. Ik moet flink moeite doen om haar uit de wei te halen. Lokken met voer gaat meestal wel maar ze moet ten alle tijden haar halster omhouden zodat ik snel mijn vingers achter de neusriem kan haken zodat ze niet meer wegloopt. Daarna loopt ze gewoon netjes met me mee, optuigen geen probleem, behalve het bit, daar heeft de ook een hekel aan, ze houdt niet van het hoofdstel achter haar oren. kopschuw. ook alleen bij mij. toch heb ik het altijd rustig aangepakt. bitje eenmaal in is er geen probleem meer. tijdens het mennen is ze braaf, als ze schrikt is het alleen een schrikreactie, niet weglopen of verspringen. dus dat vertrouwen is er wel. Maar ze wil dan totaal niet voorwaarts als er een paard achterop loopt, als het paard voorop loopt loopt ze te drammen en moet ik haar constant terugnemen.
Tijdens het poetsen heb ik ook weinig contact met haar.