Vechten met weidemaatje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Vechten met weidemaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 21:55

Hallo,
allereerst: sorry voor wanneer dit topic niet juist staat. :P

Sinds kort hebben wij (ik en een vriendin) samen een C-pony merrie gekocht,
echt een schatje! <3

(ik en Tequila, sorry voor de lama maar ik stond er vreselijk op O:) )
Afbeelding

Ze staat sinds kort samen met een shetlander, de eerste ontmoeting was zoals bij alle andere pony's, denk ik. Meer dan achterpoten uitslaan naar elkaar deden ze niet. Toen waren we er allemaal bij.

Volgende dag naar school, wanneer we terugkomen weet de eigenaar van de weide te zeggen dat ze elkaar heel de tijd 'aanvielen' en dat ze hij het echt hoorde 'knokken'. Hij werd bang en hij zette Tequila terug op stal. Achteraf hoorde ik dat er een kruiwagen eten in het midden lag en ik dacht dat dat de boosdoener wel geweest was. Tequila mankte zelfs even, maar toen wij terug waren was dat al over. Zowel de shet als Tequila hebben vroeger bij andere pony's gestaan, ookal is het bij de shet al 1-2 jaar geleden. Achteraf hoorde ik dan nog eens dat er niemand bij was, en dat begon me eigenlijk wel op m'n zenuwen te werken. :(

Oke, aan het halster wat samen gestapt in de paddock, dan maakt alles niets uit.

Volgende dag was het weer gevecht geweest, eigenaar stond erbij maar heeft ze snel terug uit elkaar gehaald omdat Tequila een wondje aan haar bil had.

Weer aan het halster genomen, laten snuffelen aan het halster. Een paar 'iek'-geluidjes, maar meer niet.

Nu zegt de eigenaar dat hij niet meer wil dat Tequila daar blijft staan als de twee niet overeen komen,
en wil ook niet dat de 2 samen staan zonder dat we ze vast hebben.

Wie weet wat ik het beste kan doen in deze situatie?

Groetjes

mieske

Re: Vechten met weidemaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:57

Mijn pony is ook z'n etterbak die gaat vechten..
Soms weet ik het ook niet meer wat ik er mee moet..
Dus ik lees even mee :)

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:59

Ik hoop dat we veel informatie krijgen om Jull en Tequila bij elkaar te houden...
Ik hoop dat ze snel vrienden worden (Y)
Gaan we morgen rijden met Tequila? x

claudianoa

Re: Vechten met weidemaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:02

samen ritje naar buiten als dat niet werkt samen in de trailer en dan een stuk rijden. daarna samen zetten

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:04

Misschien wil je te snel.
Als wij nieuwe paarden op stal krijgen, blijven ze eerst een aantal dagen in hun box, en kunnen zo wat kennismaken
met de andere in de buurt staande paarden.
Daarna nieuwelingv in bak/paddock, andere paarden op de wei ernaast, of beide in de wei maar met draad er tussen.
Kunnen ze niet direct bij elkaar komen.
Op een gegeven moment zullen ze bij elkaar "moeten" en dat gaat in het begin vaak wel gepaard met wat "wie is hier de baas
gevechten". Als ze ruim genoeg staan, dan kunnen ze ook weg komen. Als je ze direct bij elkaar in een ( te ) kleine paddock/bak zet kun je wachten op problemen.

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:09

Ik zet nieuwe paarden ook eerst een weekje naast elkaar in
het weiland met een stroomdraadje ertussen.
Dan kunnen ze aan elkaar wennen zonder dat ze elkaar kunnen aanvallen.
Staan ze trouwens met z'n tweeen of staan er ook andere pony's bij?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:09

claudianoa schreef:
samen ritje naar buiten als dat niet werkt samen in de trailer en dan een stuk rijden. daarna samen zetten

daar gaat alles goed, we kunnen beugel om beugel rijden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:10

Je zou ze eerst een paar weken naast elkaar in het land kunnen zetten. Daarna bij elkaar.
En wat bedoel je met vechten het is vrij logisch dat het eerst even ruzie is. Ze moeten gewoon even uitvechten wie de baas is en als ze allebei niet willen opgeven dan duurt het even.
Door ze dan telkens uit elkaar te halen beginnen ze steeds opnieuw.

Dus als je ze een paar weken naast elkaar zet zodat ze wel kunnen snuffelne enzo.
En als je daarna een hele dag de tijd hebt.
's ochtends samen zetten en niet gelijk uit elkaar halen. Een paar wondjes is niet erg. Hou ze gewoon in de gaten en leg op 2 plaatsen uit elkaar hooi neer en hou ze gewoon een beetje in de gaten. Als ze echt elkaar niet mogen dan blijven ze ondanks het eten waarschijnlijk elkaar aanvallen omdat de andere niet aan het hooi mag komen. Als ze beide gewoon hooi gaan eten dan denk ik dat het vast wel goed gaat komen.

Een beetje opjagen end is niet erg.
Het is als eigenaar alleen niet leuk om te zien.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:14

theire schreef:
Ik zet nieuwe paarden ook eerst een weekje naast elkaar in
het weiland met een stroomdraadje ertussen.
Dan kunnen ze aan elkaar wennen zonder dat ze elkaar kunnen aanvallen.
Staan ze trouwens met z'n tweeen of staan er ook andere pony's bij?

Met z'n 2.
En af en toe zit er wel eens een ontsnapte kip of eend bij, maar daar maken ze niets uit :D

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:37

Monica_1987 schreef:
Je zou ze eerst een paar weken naast elkaar in het land kunnen zetten. Daarna bij elkaar.
En wat bedoel je met vechten het is vrij logisch dat het eerst even ruzie is. Ze moeten gewoon even uitvechten wie de baas is en als ze allebei niet willen opgeven dan duurt het even.
Door ze dan telkens uit elkaar te halen beginnen ze steeds opnieuw.

Dus als je ze een paar weken naast elkaar zet zodat ze wel kunnen snuffelne enzo.
En als je daarna een hele dag de tijd hebt.
's ochtends samen zetten en niet gelijk uit elkaar halen. Een paar wondjes is niet erg. Hou ze gewoon in de gaten en leg op 2 plaatsen uit elkaar hooi neer en hou ze gewoon een beetje in de gaten. Als ze echt elkaar niet mogen dan blijven ze ondanks het eten waarschijnlijk elkaar aanvallen omdat de andere niet aan het hooi mag komen. Als ze beide gewoon hooi gaan eten dan denk ik dat het vast wel goed gaat komen.

Een beetje opjagen end is niet erg.
Het is als eigenaar alleen niet leuk om te zien.

Oke, bedankt!
Morgen gaan we de wei in 2 delen verdelen.