allereerst: sorry voor wanneer dit topic niet juist staat.
Sinds kort hebben wij (ik en een vriendin) samen een C-pony merrie gekocht,
echt een schatje!
(ik en Tequila, sorry voor de lama maar ik stond er vreselijk op
)
Ze staat sinds kort samen met een shetlander, de eerste ontmoeting was zoals bij alle andere pony's, denk ik. Meer dan achterpoten uitslaan naar elkaar deden ze niet. Toen waren we er allemaal bij.
Volgende dag naar school, wanneer we terugkomen weet de eigenaar van de weide te zeggen dat ze elkaar heel de tijd 'aanvielen' en dat ze hij het echt hoorde 'knokken'. Hij werd bang en hij zette Tequila terug op stal. Achteraf hoorde ik dat er een kruiwagen eten in het midden lag en ik dacht dat dat de boosdoener wel geweest was. Tequila mankte zelfs even, maar toen wij terug waren was dat al over. Zowel de shet als Tequila hebben vroeger bij andere pony's gestaan, ookal is het bij de shet al 1-2 jaar geleden. Achteraf hoorde ik dan nog eens dat er niemand bij was, en dat begon me eigenlijk wel op m'n zenuwen te werken.
Oke, aan het halster wat samen gestapt in de paddock, dan maakt alles niets uit.
Volgende dag was het weer gevecht geweest, eigenaar stond erbij maar heeft ze snel terug uit elkaar gehaald omdat Tequila een wondje aan haar bil had.
Weer aan het halster genomen, laten snuffelen aan het halster. Een paar 'iek'-geluidjes, maar meer niet.
Nu zegt de eigenaar dat hij niet meer wil dat Tequila daar blijft staan als de twee niet overeen komen,
en wil ook niet dat de 2 samen staan zonder dat we ze vast hebben.
Wie weet wat ik het beste kan doen in deze situatie?
Groetjes