Vakantie in Voorthuizen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Vakantie in Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 18:00

Hallo,

Ik ga dit jaar met mijn merrie op vakantie naar een camping in Voorthuizen.
Deze heeft sinds dit jaar faciliteiten voor paarden.

Nu vroeg ik mij af of er vanaf de Camping in Voorthuizen door de veluwe (over de ruiterpaden) een ruiterbewijs nodig is?
En is iemand een beetje bekend met de routes daarzo, en kan mij hier wat over vertellen?

Ik hoop dat het hier goed staat, en ik hoop ook wat reacties te krijgen :)

Groetjes,
Denise.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:05

Oh, dat klinkt interessant!

Ik ben altijd op zoek naar adresjes voor mijn trektochten. En lunteren en omgeving is lastig!
Heb jij een adres, of liever nog, een link voor me?

Heel veel plezier iig. Ik heb daar niet met ruiterbewijs gereden. Alleen bij Laag Soeren en directe omgeving heb je volgens mij een kaart nodig.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:42

Hier ook een voor nieuw adres, zet het op Bokt, er staan al veel leuke adresjes op....

xDenies

Re: Vakantie in Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 11:16

Ik zou graag antwoorden willen op mijn vragen x'D Voor de rest stuur je maar een PB.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:17

http://www.deboshoek.nl/kampeerpark/home.html
Dit is de enige die ik kon vinden. Hebben blijkbaar geen weiland, minpuntje........

In het Speulderbos heb je geen ruiterbewijs nodig. Er bestaan hele goede kaarten van dat gebied; lokaal te verkrijgen bij o.a. de VVV.
Boshuis Drie is de moeite waard, zij hebben een weiland voor hun paardrijdende gasten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 12:32

ikke schreef:
Dit is de enige die ik kon vinden. Hebben blijkbaar geen weiland, minpuntje........

In het Speulderbos heb je geen ruiterbewijs nodig. Er bestaan hele goede kaarten van dat gebied; lokaal te verkrijgen bij o.a. de VVV.
Boshuis Drie is de moeite waard, zij hebben een weiland voor hun paardrijdende gasten.

Met een weiland zijn ze al bezig. Dat is iets wat je dus niet van de site kan afhalen, maar wel als je belt ;)
Ze zijn pas dit jaar begonnen met paarden faciliteiten, en niet alles is er 1-2-3.

De enige informatie die ik graag zou willen is of ik daar gewoon zonder ruiterrijbewijs veilig naar buiten kan gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:58

xDenies schreef:
ikke schreef:

Met een weiland zijn ze al bezig. Dat is iets wat je dus niet van de site kan afhalen, maar wel als je belt ;)
Ze zijn pas dit jaar begonnen met paarden faciliteiten, en niet alles is er 1-2-3.

De enige informatie die ik graag zou willen is of ik daar gewoon zonder ruiterrijbewijs veilig naar buiten kan gaan.

Dat staat er toch!

Ibbel

Re: Vakantie in Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:03

In de wijde omgeving van Voorthuizen heb je geen ruiterbewijs nodig. Niet alleen niet in het Speulder- en sprielderbos (is trouwens Putten), maar ook niet op Boeschoten (wat wel echt Voorthuizen is). Je kunt ook nog richting Ermelo/Uddel, en zelfs doorrijden richting Vierhouten, allemaal zonder ruiterbewijs of toegangsbewijzen, en ook het Kootwijkerzand (aanrader!) is gratis.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 13:28

Ibbel schreef:
In de wijde omgeving van Voorthuizen heb je geen ruiterbewijs nodig. Niet alleen niet in het Speulder- en sprielderbos (is trouwens Putten), maar ook niet op Boeschoten (wat wel echt Voorthuizen is). Je kunt ook nog richting Ermelo/Uddel, en zelfs doorrijden richting Vierhouten, allemaal zonder ruiterbewijs of toegangsbewijzen, en ook het Kootwijkerzand (aanrader!) is gratis.

Hartstikke bedankt! :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:11

Ibbel schreef:

Inderdaad een heel mooi gebied. En geen ruiterbewijs nodig.