Vraag aan de mannen: welke onderbroek met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Vraag aan de mannen: welke onderbroek met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 13:38

Ok, ik ben zelf geen man, maar mijn vriend is sinds een maandje aan het leren paardrijden op mijn pony.
En hij heeft er een beetje last van, dat de boel down under een beetje door elkaar geschud raakt.

Ik vraag me dus af of andere mannen die paardrijden daar ook last van hebben en met welk ondergoed ze dat hebben opgelost?
Hij draagt nu een gewone herenslip, geen sportondergoed dus en ook geen flodderboxer oid.

RonG

Re: Vraag aan de mannen: welke onderbroek met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:35

Ik rij al jaren in een gewone heren slip en heb nergens last van .
Wel een paar keer doorrij plekken gehad op m'n achterste .

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:43

Hier ook gewoon herenslip. Misschien dat hij sportondergoed een keer moet proberen?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:44

Gewoon een boxer heb nooit ergens last van.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:48

misschien een kwestie van even wennen? :')

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:50

Magiccc schreef:
misschien een kwestie van even wennen? :')

Ja, eelt kweken. :D

Mochten er open plekken ontstaan, kan ik van harte Sudocreme aanraden. Is onder andere voor blote babybillen, maar werkt echt duper voor doorgereden billen.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:52

Ha die Marije,een goed aansluitende boxer (Zo'n bjorn borg geval) schijnt het beste te zijn en anders is er speciaal ondergoed tegen doorrijden bij hypo te koop (althans,tig jaar geleden toen ik nog getrouwd was met paardrijdende man)
Lees trouwens in jou onderschrift dat mijn geliefde Jippie nu van jou is,gefeliciteerd! geef hem maar een dikke knuf van mij!
Is hij echt al 22?nu voel ik me ineens heel oud haha

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:55

Ik ben dan wel geen man, maar ik kan zo special boxer voor wielrenners met zo'n zeemleren stuk er in van harte aanbevelen. Die zijn er in mannen en vrouwen modellen. Kost wat, maar dan zit het ook echt goed en ook geen doorgereden billen meer.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:56

Inderdaad Bjorn Borg boxer is ook erg aan te raden. Zit iedergeval wel wat beter in draf.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 17:33

Bedankt voor de reacties. Het gaat niet om het doorrijden, maar om het stuiteren zeg maar. Daar waar wij vrouwen een sportbh voor aantrekken, als jullie begrijpen wat ik bedoel? :D

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:05

hoeft trouwens niet per se Bjorn Borg te zijn hoor. maar wel een 'strak' model. niet een losse boxer

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:30

De onderbroeken van Tono International (postorder) zijn ook niet verkeerd om te dragen. Vooral niet als je wat langer in het zadel blijft zitten.

Maar met gewone slips heb ik ook geen probleem.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:59

Bedankt voor het meedenken. Mijn vriend heeft gisteren weer gereden en naarmate hij het beter onder de knie krijgt, heeft hij minder last.
Het was eerder toch een kwestie van nog te veel ritme missen met lichtrijden.
Kwestie van het juiste ritme en ik heb hem niet meer horen klagen :D

Vuurpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:46

Vandaag zijn mijn zoon van twaalf en ik voor het eerst gaan paardrijden. Stappen ging voor mij nog wel, maar was al een beetje oppassen voor mij. Draf was een echte ramp voor mij. De (grote) manege was natuurlijk redelijk bevolk met dames en meisjes. Ik wist niet goed hoe duidelijk te maken dat ik telkens, bij elke keer dat ik op het zadel stuiterde ik ook op iets heel gevoeligs terecht kwam. Nu weet ik dat ik dit misschien kan opvangen met strakker ondergoed, maar of dit voldoende is weet ik niet (ik ben nogal fors geschapen :)) Graag zou ik van andere paardrijdende mannen tips krijgen die voor mij de draf, en later de galop (God helpe mij) om kunnen toveren in iets prettigs.
Alvast bij voorbaat bedankt!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:40

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:50

Wat voor rijbroek draagt hij? Mijn man draagt gewone en strakke boxers door elkaar, maar heeft wel een aardig nauwsluitende rijbroek (horka winner en olympia). Ik hoor hem er iig nooit over ;)

Vuurpaard1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:37

Alvast hartelijk gedankt voor de tips. Ook dat van dat speciale ruiter herenondergoed gaan we uitzoeken. Hopelijk gaat dit de oplossing bieden. We zijn nu een dag later, en behalve de gezonde spierpijn die elke beginner wel zal herkennen, is er voor mij nog een andere (pijnlijke) herinnering overgebleven, die ik als wat minder gezond ervaar, als je begrijpt wat ik bedoel.

Heeft iemand nóg een tip, dan is deze altijd welkom :)

Rene_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:16

Draag ook gewoon goed sluitende boxershorts. Altijd gereden met een rijbroek aan die alles ook wel op zijn plek hield.

In de anderhalf jaar dat ik rij heb ik zelf nooit last gehad ervan in draf of galop, misschien een enkele keer of zo maar niet zo hard. Ik denk de beste tip voor zitten om niet naar voren te leunen, dan heb je meer kans er op te landen. Het is de bedoeling dat je op je zitbeenknobbels zit, niet op gevoelige onderdelen. Leer de bewegingen van het paard te voelen en daarmee mee te gaan, dan wordt zitten comfortabeler. Voor galop eerst leren doorzitten. In galop iets achterover gaan zitten, je heb al snel het gevoel dat je verder naar achteren zit dan je ook daadwerkelijk bent.

Op de manage waar ik rij rijden er ook best een aantal mannen. Ik zat zelfs in een complete mannen groep haha. De manage had dat nog niet eerder meegemaakt. Die groep is uit elkaar gegaan en zover ik weet rijden er 3 nog inclusief mijzelf in verschillende lessen, waarvan 1 ik niet zeker meer ben (laatste tijd absent volgens de boek die aangeeft welke paard je rij).