Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Maar hij is lastig te begrijpen in zijn gedrag vind ik. Sommige dingen snap ik echt niet wat ie daarmee bedoelt.Lovely schreef:Het klinkt als onzekerheid. Als hij voorheen bijvoorbeeld aandacht kreeg als hij zijn oren in zijn nek legde, dan is het zo aangeleerd om dat ook te doen om aandacht te krijgen in een nieuwe situatie. Ik zou het negeren en er niet nog meer nadruk op leggen, dat paard snapt namelijk niet dat je het juist niet wilt en dat maakt hem nog onzekerder. Net als met voetjes geven, hij weet niet wat de bedoeling is en dat maakt hem onzeker. Hij vindt het ook vervelend en verzet zich en jij wordt weeeeer boos op hem. Probeer duidelijker naar dat paard te zijn en help hem wat duidelijker de goede kant op. Begin er eens mee om die voetjes een paar seconden vast te houden, niks te doen en dan weer zachtjes neer te zetten. Dat herhaal je totdat het probleem over is en dan zet je pas weer een volgende stap.
is dat je andere dieren met zure blik ook snel kan inschatten.