Wat zijn jullie ervaringen met een dazenval?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 22:01

Wij overwegen om een dazenval aan te schaffen, maar twijfelen of het echt wel zo goed werkt.
Kunnen de paarden dan echt zonder vliegendeken op de wei?
Wij zitten aan de rand van het bos, dus hebben in de zomer veel last van vliegen en dazen.

wuswa

Re: Wat zijn jullie ervaringen met een dazenval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:04

Bij mij werkt ie niet...
Maar gebruik even de zoekfunctie want er zijn veel topic over met ook positieve verhalen!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:06

Ik zou er geen kopen, want ze zijn superduur en ook prima zelf te maken. :j Er heeft vorig jaar een heel groot topic gelopen met ervaringen en over de manieren om er zelf eentje te maken. Edit: dit topic: [UK] [TUT] Dazenval maken (met foto's!)

We hebben er eentje gehad afgelopen zomer en daar hebben we behoorlijk veel dazen mee gevangen! Het was (helaas) niet zo dat de paarden zonder vliegendeken naar buiten konden, maar alle beetjes helpen. :)

Tigra_

Re: Wat zijn jullie ervaringen met een dazenval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:28

Hier hebben vorig jaar 2 gestaan. Je vangt er wel erg veel mee moet ik zeggen. Die dingen zitten binnen een paar uur al best vol. Het is geen wonder ding er blijven er altijd nog die je paard lastig vallen. Maar denk wel dat als iedereen er een weg zou zetten waar dieren lopen dat het wel enorm veel zou schelen als ik zo eens kijk wat wij in 2 van die dingen vangen.
Ze moeten nu nog opgelapt worden want ze zijn zelf gemaakt heel stuk goedkoper. Kopen zou ik ze overigens niet doen vind ze veel te duur.