Je hebt van Petrie zo'n cleaner set, volgens mij moet je die ook wel gewoon op andere leren laarzen kunnen gebruiken Zit een cleaner en een cream in, werkt perfect! Gebruik ze zelf voor m'n Petrie's Setje is 8,- geloof ik. Te vinden op Divoza.com
HBZ
Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-10 07:57
Die heb ik inderdaad ook voor mijn petrierijlaarzen.
PennyGirlL
Geplaatst: 29-04-10 09:18
Ik gebruik gewoon zadelzeep om ze schoon te houden. En ik gebruik Leder Balsem om te onderhouden... Voor de glans ga ik er met schoensmeer overheen...
mee eens met alle bovenstaande. bealngrijk om na het dragen ze uit te laten "dampen" zodat ze niet gaan schimmelen van het zweet. Als er ppardenzweet op zit deze na het rijden met een beetje warm water eraf wassen. gebruik nooit leervet of leerolie om ze in te smeren dit is echt slecht. idd verzorgende cream of schoensmeer.
Ik heb Petri chaps. Als ze vies zijn ga ik er altijd met een natte doek over heen en daarna droog maken met een droge doen. Ik poets ze gwoon met wat lederolie.
Ik gebruik ook gewone zadelzeep (merk maakt overigens niets uit; zijn allemaal vergelijkbaar) voor het poetsen. Daarmee houd je ze lekker schoon en soepel. Overigens doet normale schoenpoets ook wonderen. Natuurlijk wel even goed uitwrijven!
Ik heb ook de Kentaur Livorno chaps. Meestal alleen een vochtig doekje of de spuit. Voor wedstrijden zadelzeep en dan hamanol (oranje tube van stubben)