[EG] Lady willeskop met brandmerk (toestemming eigenaar)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bianca2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 20:18

Foto staan op: www.mijnalbum.nl/Album=6NXBKKE8

wie kent deze merrie 1,63.
er is niet zo veel over haar bekend omdat er geen paspoort of stamboek papieren bij dit paard geleverd zijn.
de geschatte leeftijd (ik(bijrijdster),eigenaar,en de handelaar waar ze vandaan kwam)denken dat deze merrie ongeveer 10 jaar is,maar de hoefsmid schat 14,15 jaar.
haar roepnaam is lady maar deze naam is vermoedelijk niet juist(de papieren van de handelaar stond in dat zij waarschijnlijk willeskop heet maar dit kan ook een plaatsnaam zijn waar ze vandaan zou kunnen komen)
deze merrie is gekocht in nov/dec 2009 van handelaar stefan Baauw uit montfoort.
ook heeft ze een brandmerk op haar linker bil staan met het logo KWPN.(ze staat niet geregistreerd bij het kwpn).
Het is en lieve merrie met wel gebruiksaanwijzingen,kan erg eigenwijs zijn.
is niet gemakkelijk bij hoefsmid.
en kan niet tegen opgelegde druk.

wie kan mij alsjeblieft helpen aan info over haar.

bedankt bianca en eigenaar

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:45

Paard heeft KWPN brandmerk moet daar dus bekend zijn.
Papier is blijkbaar op de een of andere manier verdwenen.
Als ze officieel Lady heet zou ze volgens KWPN begrip in 1993 geboren zijn.
Willeskop is een plaats in de buurt van Oudewater/Montfoort

Afbeelding

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:37

Willeskop,
Is de straat waar de handelaar aan zit.

Door het brandmerk, zou ze bij het KWPN geregisteerd moeten zijn.
Ze heeft dus nog geen chip neem ik zo aan.
Misschien kun je DNA laten checken.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-06-10 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:34

Je kan alleen DNA testen als je weet wat je wilt testen ... dwz er moet een vergelijking mogelijk zijn dus je moet bijvoorbeeld wel weten (of vermoeden) wie de ouders zijn.

CM_

Re: [EG] Lady willeskop met brandmerk (toestemming eigenaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:39

Ze is dus idd opgenomen in het stamboek.
Dikke kans dat ze een aantal jaren ouder is dan de handelaar heeft gezegd.
Zo worden vaak paarden "zonder papier" verkocht, omdat ze dan ineens een stuk jonger weer kunnen zijn.

Het is een erg ouderwets gebouwt paardje, als ik een gok zou wagen zou ik zeggen dat er Concorde achter zit.
Maar idd via DNA is de enige manier om erachter te komen, en dan moet je ook nog eens een vermoeden hebben welke de vader is.

Plaats ook op MP oproepjes.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:41

CM_ schreef:
Ze is dus idd opgenomen in het stamboek.
Dikke kans dat ze een aantal jaren ouder is dan de handelaar heeft gezegd.
Zo worden vaak paarden "zonder papier" verkocht, omdat ze dan ineens een stuk jonger weer kunnen zijn.

Het is een erg ouderwets gebouwt paardje, als ik een gok zou wagen zou ik zeggen dat er Concorde achter zit.
Maar idd via DNA is de enige manier om erachter te komen, en dan moet je ook nog eens een vermoeden hebben welke de vader is.

Plaats ook op MP oproepjes.

Ik wilde ook meteen Concorde zeggen, vooral te zien aan de stand van de benen, kort en wat breed uit elkaar vanuit de borst.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:43

Ja idd brede borst, korte benen, overbouwt, grof hoofd, dikke billen, korte nek. Precies mijn merrie van Concorde :D

Ik ben al jaren fan van Concorde,de meesten zijn zo gebouwt, ook heb ik wel hele sjieke hoogbenigen gezien, maar dat waren er nog geen handvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:45

CM_ schreef:
Ja idd brede borst, korte benen, overbouwt, grof hoofd, dikke billen, korte nek. Precies mijn merrie van Concorde :D

Ik ben al jaren fan van Concorde,de meesten zijn zo gebouwt, ook heb ik wel hele sjieke hoogbenigen gezien, maar dat waren er nog geen handvol.

Jup, ik heb zelf een concorde merrie gehad en toen ik die verkocht kocht iemand op stal ook een concordemerrie, nou als 2 druppels water.
Alleen die van mij had extreem merriegedrag.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:51

Die van mij heeft dat ook, tenminste, ze is een beetje een pismerrie . Zonder ruinen in de wei gaat het prima, maar met ruinen in de buurt... zucht.
Ook is het een extreme alfa merrie, ooit staat ze te steigeren als een hengst :D

Bonvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:51

Hoi hoi, Hele erge laten reactie en ik hoop dat ik er nog antwoord op kan krijgen. Wie kan mij meer vertellen over het verleden van Lady. Ik verzorg haar nu en heb wat vragen over de afkomst. De foto’s en alles komt overheen. Ze is nu alleen veel en veel ouder. Als iemand meer weet kun je contact met me opnemen via instagram. @x.bonbonnetje.x