Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, heb echte zwemfjord en sinds afgelopen vrijdag is mijn nieuwe paard bij zijn zeepaaddebuut 

Sjolvir schreef:Knap paard hoor!
En hij is nog maar 3!! Heb geduld, hij moet je leren vertrouwen met een sponsje en een beetje lauw water.
Als hij daar niet meer van op of om kijkt kan je het net iets meer laten worden.
En een meertje of de zee ingaan, doen veel paarden niet zomaar.
Als je dat ooit wilt, neem dan ervaren waterpaard mee, dat zeker durft.
Dan nog kan het best zo zijn dat de jouwe echt niet wilt.
Misschien moet je zelf wel natte voeten halen lopend en dan nog kan het zijn dat hij niet wil.
Jij vind water leuk, hij moet water leuk leren vinden, dus geduld, rust etc.
Dat hij een ven eng vind is niet raar, het is een raar spiegelend oppervlak en je weet als paard niet wat eronder zit.
Paard moet jou eigenlijk blind vertrouwen als hij daarin gaat lopen.
Aangezien hij 3 is, kan hij nog nooit lang onder het zadel zijn, ga lekker met hem aan het werk
en op zijn tijd, komt de waterpret soms ook wel! (niet altijd)
(Ik geluksvogel, heb echte zwemfjord en sinds afgelopen vrijdag is mijn nieuwe paard bij zijn zeepaaddebuut
met vlag en wimpel geslaagd! Wel met hulp van uberbrave haflinger die het goed voordeed en heel veel geduld!
Overigens heeft hij nog geen spons of tuinslang gezien in de 2 1/2 maand die ik hem heb, dus moet ik ook maar
afwachten. )
) ligt het aan jou. 

Sjolvir schreef:Je vriend kan hem gewoon wassen?
Wat doe jij anders?
Aangezien het dan niet gewoon angst voor water is..
Dat zou raar zijn, of hij moet in de tussentijd bang geworden zijn.
Laat je vriend hem nog eens wassen!
Is hij dan niet aan het miepen, dan (Sorry) ligt het aan jou.
Makkelijke manier om erachter te komen!
Morgen mooi weer even je vriend aan het werk zetten!
(Of hebben jullie hem afgespoten toen hij net gekastreerd was, dat hij het daarmee
misschien is gaan associeren met wat engs. Of is er iets anders gebeurt?)