geen vertrouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

netteke

geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 14:35

Ik heb een paardje dat best bang is, hij is nog jong en ik ken zijn verleden. Zijn verleden is gewoon goed en hij is op stal niet bang.
Als ik met hem alleen in de buitenbak ga rijden wordt hij helemaal bang terwijl als er een ander paardje bij is is het meestal wel goed.
Hij gaat ook rennen als hij in zijn eentje is, ik ben niet bang voor hem maar ik vind het ook niet fijn als hij heel de tijd gaat rennen. Ik heb al heel veel geprobeerd maar nu begint hij ook nog eens vervelend te doen. Ik vind hem echt nog steeds onwijs gaaf maar als hij zo doorgaat weet ik niet of ik hem nog wel wil blijven berijden en doen. Heeft iemand raad? Als ik wil aangalopperen en ik geef hem een tik gaat hij bokken .

Groetjes Netteke

p.s. ik rijd 2 keer per week les
Laatst bijgewerkt door Tanja op 28-04-10 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post door het toevoegen van hoofdletters en leestekens getracht duidelijker leesbaar te maken.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:43

Heel veel praten :).
Misschien helpt het om 'm te longeren?
Met aanspringen kan je denk ik beter met instructrise overleggen,
neem aan dat zij daar wel wat tips voor heeft.

J508

Re: geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:50

Doet hij het ook als je instructrice je les geeft? Anders kan je kijken of je in je eentje in de buitenbak kan rijden tijdens je les. Zij kan je dan meteen ter plekke helpen.

orsini

Re: geen vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:12

heb je wel eens gedacht aan NH? Grondwerk en werken aan de band met je paard en leiderschap? kijk anders een op mijn site (zie onderschrift)
Zeker met jonge paarden kan dit heel erg veel helpen!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:21

heey

het kan helpen om grondwerk met hem te gaan doen in die buitenbak dan zit er niemand op en inderdaad gaan longeren? Het is ook wel erg spannend om alleen in die grote wereld te staan zonder soortgenoot dus je zou hem moeten uitleggen dat het allemaal niet eng is laat zien dat jij de leider bent en jij hem door dit proces begeleid misschien helpt dat?

groetjes nanette

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:46

Helemaal eens met Orsini! Grondwerk en werken aan de band met je paard zullen echt helpen. Grondwerk systematisch met je paard blijven herhalen is heel erg goed en hoeft ook helemaal niet saai te zijn. Daarnaast kan het altijd en overal. En kun je van elk moment een leermoment maken. Geef je paard de kans om te leren dat je zijn vertrouwen waard bent en ga er niet vanuit dat dat zo maar floeps ontstaat...
Goed ingereden paarden kunnen in drie maanden in monsters veranderen omdat een nieuwe eigenaar de signalen van het paard niet kan lezen.
Mocht je tips willen? Ik heb er zat hoor!!!

Groetjes uit Texas
Christa