Paardenverzekering ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Paardenverzekering ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 08:19

Hallo beste bokkers,

Sinds een tijdje sta ik op een andere stal waar ik het heel erg naar me zin heb.
Oude manege eigenaar is erg nieuwsgierig, en wilt graag weten waar ik sta enz.
Ook is die al wel eens zonder toestemming of afspraak op het terrein gekomen, om mijn paard te bekijken?? Dit tot 3 keer aan toe.

Nu kwam ik gisteren op stal en kwam de stal eigenaar ( waar ik nu sta ) naar mij toe en zei: 'Hadden jullie een afspraak gemaakt met de paardenverzekering? Er kwamen 2 mannen die zich voordeden als de paardenverzekering en gingen bij je paard kijken.'

Nu is mijn vraag: Mag de paardenverzekering zomaar komen zonder een afspraak te maken met de eigenaar??

haasje20

Re: Paardenverzekering ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:24

Wat apart, zover ik weet niet. Maar anders bel je de verzekering toch.

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:26

het mag niet ze bellen dan eerst de staleigenarrese en ik denk dat jij het bij de verzekering ook nog niet omgegooit hebt van stal adressen? zo nee, hoe weten ze dan waar je paard staat

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 08:30

beertje12 schreef:
het mag niet ze bellen dan eerst de staleigenarrese en ik denk dat jij het bij de verzekering ook nog niet omgegooit hebt van stal adressen? zo nee, hoe weten ze dan waar je paard staat

Ze kunnen best naar mijn vorige stal zijn gegaan en hebben gevraagt waar mijn paard stond.. En dat hij toen heeft gezegt: Daar en daar ....
'T kan zo zijn natuurlijk, maar dat weet ik nit zeker.
haasje20 schreef:
Wat apart, zover ik weet niet. Maar anders bel je de verzekering toch.

Dat is een idee inderdaad!

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:57

ja ach maar dan moeten ze op je nieuwe stal ook aankondigen dat ze komen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:20

Een verzekering gaat nooit zomaar kijken bij een paard en maakt altijd een afspraak met de eigenaar. Hoe weten ze anders of ze het goede paard voor hun neus hebben?
Ik zou het maar goed in de gaten houden, heb je misschien een erg leuk paard wat het goed doet in de handel? Ik zou de staleigenaar inseinen en vragen of hij ook een oogje in het zeil wil houden zodat je niet vandaag of morgen je paard kwijt bent....

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:25

Vreemde gang van zaken. Verzekering komt alleen kijken na afspraak met de eigenaar. Heb je het erover gehad met de eigenaar van de manege, dat het niet de bedoeling is dat hij zomaar langskomt? En moeten bezoekers zich niet gewoon melden bij je nieuwe stalling? Lijkt me niet dat dit de bedoeling is, toch?

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:16

Heel vreemd dat er zo ineens twee man bij je paard staat. Het lijkt mij niet dat je verzekeringsmaatschappij zomaar even bij je paard komt kijken.
Toen ik mijn paard in de verzekering wilde (zo'n 13 jaar geleden)werd ik gebeld door de verzekeringsmaatschappij dat er iemand naar mijn paard kwam kijken en of ik op stal was. Mijn stalbaas heb ik toen in gelicht en ik ben zo snel mogelijk naar stal gegaan.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:03

cissy schreef:
Een verzekering gaat nooit zomaar kijken bij een paard en maakt altijd een afspraak met de eigenaar. Hoe weten ze anders of ze het goede paard voor hun neus hebben?
Ik zou het maar goed in de gaten houden, heb je misschien een erg leuk paard wat het goed doet in de handel? Ik zou de staleigenaar inseinen en vragen of hij ook een oogje in het zeil wil houden zodat je niet vandaag of morgen je paard kwijt bent....

Ze houden inderdaad al 2 weken een oogjes in 't zeil, maar dachten gewoon dat wij wel een afspraak hadden gemaakt.
'T is inderdaad een paard dat 't goed doet in de handel en als fokmerrie.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:03

Me moeder heeft de verzekering gebeld, maar ze namen niet op. Zometeen nog even proberen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:07

Vreemd mijn verzekering had gewoon een afspraak met mij gemaakt en de stalhouder wist er ook van af. Welke verzekering heb je?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:08

breezy302 schreef:
Vreemd mijn verzekering had gewoon een afspraak met mij gemaakt en de stalhouder wist er ook van af. Welke verzekering heb je?

Verzekering Meppel

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:11

Vreemd Sanne.. Ik zal indd alles even goed in de gaten houden! En even naar de verzekering bellen!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 15:35

We hebben weer gebeld, maar ze zijn er nog steeds niet. In iedergeval de telefoon word nog niet opgenomen ..

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:57

Jammer dat ze de telefoon niet opnemen.
Succes ermee !

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:42

hee san :)
ik weet van een vriendin dat die verzekering 1x per jaar ook zomaar eens gaat kijken.. vind dat wel raar , want je weet helemaal niet hoe ze ze beoordelen.. maarja je bent dus niet de enige

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:50

In principe bellen ze van tevoren op.
Als je bij een kleine onderlinge verzekering bent (bv. bij 1 die alleen in je regio/dorp/gemeente) kunnen ze wel zo langs komen is mijn ervaring. Die zijn meestal wat makkelijker of zo. Maar als je bij een manege staat lijkt me dat weer anders, daar staan zoveel paarden hoe weten ze nu zeker dat dat paard de juiste is?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:51

Ik sta nu niet meer op de manege. Dus ik vraag me af of de verzekering wel weet waar ik nu sta? Dat hebben we namelijk nog niet door gegeven ...

rob77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:00

nee lijkt me niet, een verzekeringsman , belt altijd voor een afspraak

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:10

Bij een van onze paarden had ik ook een verzekering, ze heeft vier adressen gehad, netjes doorgegeven maar er is nog nooit iemand van de verzekering komen kijken.
Misschien staat het ergens in de kleine lettertjes? Het lijkt me dat ze eerst bellen om iets af te spreken. Waarom zouden ze het paard willen zien? Vreemd. Ik zou het bij de verzekering navragen hoe dat zit.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 07:09

Ik vond 't inderdaad ook al vreemd, en had er niet een veilig gevoel bij. Vandaag maar weer de verzekering bellen.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:37

vandaag zijn ze ook bij mij langs geweest
zonder afspraak.
zelfde verzekering.
dus zal denk ik wel kloppen?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 08:07

Dan kan het inderdaad klopppen. We bellen alsnog wel even de paardenverzekering, aangezien er wel meer gekl**t bij ons is met die oude manege eigenaar.

flex00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:25

Hoe kan de verzekering weten waar jij staat als jij dat niet door hebt gegeven???
Hoezo heb je dan gedoe met je oude manege eigenaar als je daar weg bent heb je er toch niets meer mee te doen?

Ik zou nog wel bellen met de verzekering en uitleg vragen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:54

Heb je je verzekering al te pakken gekregen?