Wat is nou een goed grasmasker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Enya

Wat is nou een goed grasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:57

Hallo!

Ik en de andere verzorgster van m'n verzorgpony willen een grasmasker kopen voor onze verzorgpony, omdat hij erg snel dik wordt en dan ook tegen hoefbevangenheid aanzit.
Maar dit wordt de 1e keer dat we er een kopen.
Hebben jullie tips waar je deze het beste kunt kopen (via internet) en welk merk?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:17

Hee :) ,

Ten eerste Goed zeg! Kan die doerak toch naar de wei blijven gaan.

Ik zou voor murdock sowieso een maatje M nemen, geen S. Als hij te klein is krijgen ze er eerder schuurplekken van. En als ze er schuurplekken van krijgen kan je er altijd nog een bontje om heen knutselen.

Het grootste verschil tussen de imperial riding en harrys horse is dat bij de imperial riding een dikkere onderkant heeft.
Funny heeft vorig jaar de harryshorse gehad, maar na 3/4 van het weideseizoen was ze door de onderkant heen.
Nu heb ik een imperial riding gekocht. Ik heb mijn harryshorse nog wel liggen. Dat is maat S, kan je wel is proberen als je wilt. Het gat is een stuk groter. Ze moeten even wennen voordat ze het doorhebben. Is misschien dan wel fijn met een groter gat aan de onderkant.

Succes!

Enya

Re: Wat is nou een goed grasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 16:22

Ja, Wil was erg positief erover, terwijl ze hetv 2 jaar geleden onzin vond :P

Maar zou maat M echt niet te groot zijn? Want hij heeft al niet zo'n groot hoofd natuurlijk, hij heeft alle halsters al maat Pony, en die zitten op het strakste/een-na-strakste gaatje.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:25

Fun ook. die heeft ook een klein welsh koppie ;) haha
Die heeft met hoofdstel / halster ook maat pony. Maar nu had ik de gok genomen om maar M te bestellen en ik moet zeggen dat ik hem nog veel kleiner kan maken dan dat hij nu zit.

Wil er positief over. Ik ben verbaasd. Had ik niet verwacht.

Fun en ilse waren er goed mee afgevallen. Echt ideaal.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 16:27

Oké! :) Nee, hadden wij ook niet verwacht! Tamara had het vandaag gevraagd, en ze vond het een erg goed idee!
Op welke site heb jij 'm besteld? :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:27

Roberto heeft die van Harry horse in de winkel liggen dacht ik. Zou je eigenlijk is met murdock langs moeten gaan of hij past. En wat ik al zei, ik kan de oude van mij ook even meenemen, kan je kijken qua maat. Is wel die van Harrys horse dan.

Ik bestel alles via agradi

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 16:29

Tamara zei dat ze bij Roberto, Hyporama, Babs Ruitersprt en Kortleve allemaal tijdelijk uitverkocht waren..
Ik zal vanavond nog wel even overleggen dan! :)