voor het eerst buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne31

voor het eerst buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 14:47

ik vind het toch best allemaal spannend, mijn eerste wedstrijd buiten.
hoe gaan jullie hiermee om? (langer inrijden, niet anders, eerst longeren)

ik ben benieuwd naar jullie reacties

groetjes Sanne

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 18:53

hoi bokkers

Ik hoop toch wel een reactie te krijgen. Ik ben vast niet de enige die buitenrijden spannend vind???
Ik verwacht wel dat hij drukker is maar weet niet of hij er van door zal gaan. Zelf denk ik dat ik eerder ga inrijden, maar hoop dan wel dat hij nog genoeg energie heeft voor de proef. Binnen is hij in de proef heel erg relaxed.

graag jullie reactie

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:58

Ik was net als jij heel zenuwachtig voor mijn eerste outdoor wedstrijd (2 weken geleden).
Maar gelukkig had ik een kleine, rustige wedstrijd uitgekozen voor de eerste keer. :)
En het verliep perfect, ik ging een kwartiertje langer inrijden als normaal, wat eigenlijk nog niet eens nodig was.
De jury waarbij ik een week daarvoor moest schrijven adviseerde mij om een kwartiertje langer in te rijden, zodoende heb ik dat ook gedaan.
Maar het verschilt gewoon heel erg per pony, die van mij is van zichzelf heel rustig en braaf en op wedstrijd ook nog eens extra op mij geconcentreert.
Bij buitenritten is het echter een hele andere pony, daar kan ik haar absoluut niet houden en dat vind ik dus ook erg spannend.
Dus ik denk dat het verstandig is om iets langer in te rijden en zelf moet je erg rustig blijven, dan is er niks aan de hand.
Geef je pony de tijd om te wennen. :)

KarinvdM

Re: voor het eerst buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:10

Mijn 5-jarige mag zaterdag voor het eerst mee naar een buitenconcours. Ik longeer hem thuis eerst even en verder zie ik wel hoe het gaat.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:13

Volgens mij heb ik niets anders gedaan dan normaal, met mijn (toen) 3,5jarige. Gewoon de dag van tevoren gereden, 's morgens is hij nog even de wei op gegaan en 's middags wedstrijd gereden.
Ik reed toen nog wel kleine concoursen, met max. 4 buitenringen. Dat is trouwens nu nog steeds mijn voorkeur, ik voel me niet prettig in zo'n enorme omgeving. Heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn wedstrijdstress (daar kom ik volgens mij nooit meer van af).

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:28

bedankt voor jullie reacties. ik ga inderdaad eerdere inrijden en niet te lang. hij kent op zich de omgeving maar we hebben daar nog nooit buiten gereden. ben benieuwd en inderdaad zelf rustig blijven scheelt enorm. binnen heb ik er zeker geen last van maar nu vind ik het toch wel spannenden waarom weet ik niet (misschien de spannende verhalen die je over buiten rijden hoort)

ik laat jullie weten hoe het gegaan is.

groetjes Sanne

naomie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:25

Ik doe altijd hetzelfde, omdat mijn paardje echt een stress kipje is, en er geen verschil is te merken tussenbinnen en buiten.

Febe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:47

Ik begin net ook met een jonge pony en die laat altijd veel spanning zien. Ik heb eerst 3 keer een wedstrijd alleen maar los gereden. De vierde keer, de echte wedstrijd ging toen heel goed!

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 21:33

het ging super!!
hij was super relaxed, wel drukker dan anders
en
2 winstpunten!!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:03

ik heb al een x eerder buiten gereden, dat was in eind februarie, was 1 wedstrijd binnen en 1 wedstrijd buiten,.

alle paarden schrokken buiten enzo, ik maakte me geen zorgen en hij deed het super.

vorige week eerste selectie wedstrijd gehad,(buiten dus) ging ook sppr, alleen hij schrok van mensen die uit de bosjes kwamen met fel oranje jasjes:S:S