Paardje delen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yutah

Paardje delen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 22:36

Hallokes... Weet eigenlijk niet goed waar naar toe met dit !
Het zit nl zo , ik heb nu bijna een jaar een D pony waar ik ontzettend gelukkig mee ben . Hij wordt deze week 3 jaar en ik begin stilletjes op hem te rijden na bijna het hele voorbije jaar grondwerk met hem heb gedaan . En al dat werk werpt nu zijn vruchten af . Hij is gewoonweg geniaal !
Nu heb ik een vriendin die ik enorm waardeer die ook rijdt en ze heeft een lieve dochter van 12 j die ook rijd . Ze hebben de laatste tijd nogal wat pech , paard in halfpension overleden , aankoop van een nieuwe lieveling is op het laatste moment door de eigenaar afgezegt terwijl ze er zich allebei zo op verheugt hebben .
Onlangs heeft haar dochtertje op mijn pony gereden ( ze rijdt goed ) en heb ik impulsief gezegd dat ze ( het dochtertje) 1maal in de week mag komen rijden . Eerst vondt ik dat een goed idee , ze is licht en rijd goed wat misschien beter is voor mijn pony aangezien hij toch nog maar 3j is . Zelf ga ik er iedere dag naar toe en werk dan een beetje met hem , grondwerk , longeren , wandelen aan de hand of ( onlangs gestart) rijden. En zet hem dan in de weide . S'avonds kom ik hem weer binnen zetten . Ik heb een fantastische band met hem . Vandaag telefoontje gekregen dat de dochter graag 1x per week zou willen rijden ... nu krijg ik een krop in de keel ...
Ik wil hem eigelijk niet delen (egoisme ? )terwijl het miss toch beter is van wel . Maar ondanks dat ik mijn vriendin heel graag heb ben ik niet altijd akkoord met haar en ze begint nu al te zeggen van zo en sus . bv; er is alleen een buitenpiste waar ik ben en ik zei dat het geen verplichting is om 1x per week te komen , als het regent of zo dan is dat toch niet fijn om te rijden en dan moet je niet komen zei ik ... ze antwoorde heel vastberaden nee nee we komen dan toch en komen hem dan verwennen of een borstel beurt geven . Dat is nu wat mij nu al stoort , ik wil niet echt dat zij daar een hechte band mee krijgt ( ai dat klinkt jaloers hé ).
Ik kan heel goed alleen voor mijn lieveling zorgen , maar ik wil ook iemand anders gelukkig maken en nu ben ik ongerust of dat wel een goed idee is . Ik ben wel niet bang om de puntjes op de i te zetten , maar dat verpest ook weer de pret voor hun ....
Een beetje raad is meer dan welkom ...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:56

Als jij nu al het idee hebt dat het niks wordt omdat je jaloers denkt te worden zou ik het niet doen. Je loopt de kans dat je je vriendschap op het spel zet als je er later ruzie over krijgt. Nu loop je die kans ook omdat je het eerst hebt beloofd en dan weer terugkrabbelt. Ik zou gewoon het gesprek met haar aangaan, als het een goede vriendin van je is moet dat kunnen.

De band met je pony zou ik niet zo bang voor zijn, hij bepaalt nl zelf wel waar hij een band mee wil/krijgt. Als jouw band met hem nu al goed is zou ik me daar geen zorgen om maken.
Ik heb ook een bijrijder en mijn band met mn paard is er echt niet door veranderd terwijl mijn paard toch echt ook een goede band met haar heeft. Ik ben daar alleen maar heel erg blij om want dat betekent dat mijn paard het bij haar ook naar dr zin heeft en dat vind ik toch wel heel erg belangrijk.

yutah

Re: Paardje delen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:00

Dank je voor je reactie , heb er over geslapen en ga het voor het dochtertje toch doen . En duidelijke afspraken maken met mijn vriendin daarover . Het meeste maakte ik mij zorgen over de fijne band die ik heb met mijn paardje ,en die wil graag delen met het dochtertje . Mijn vriendin heeft normaal als alles goed gaat haar eigen paard bij 5 maanden . En het is inderdaad goed als ik iemand heb die goed voor mijn paardje is want je weet nooit ...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:08

Waar je vooral heel goed op moet letten is dat je vriendin en haar dochter wel goed realiseren dat het JOUW paard is en JOUW regels gelden.
Dus als zij iets "nieuws" willen doen of niet zeker weten of jij iets wel oke vindt, dat ze je vragen of het goed is.

Je moet echt heel duidelijk regels opstellen.
Denk je dat je vriendin een redelijk persoon is wat afspraken maken en nakomen betreft?
Is je vriendin niet iemand die snel over iemand heen walst? Laat jij je niet gauw in een hoek drijven of over je heen lopen?
Durf je het gesprek aan te gaan met je vriendin als er iets gebeurd met rijden of de verzorging dat jij niet leuk vind en dus dat het niet meer gebeurd?

Dit zijn allemaal belangrijke dingen. Er zal best wel een moment komen van "dit vindt ik niet leuk" maar dat moet wel bespreekbaar kunnen zijn, dan kan het ook opgelost worden.

Succes