Ervaringen met deze scheermachines gevraagt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Ervaringen met deze scheermachines gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 21:46

Ik ben mijzelf aan het orienteren om een nette scheermachine voor het complete lijf te kopen.
Ik heb geen budget van 400 euro en meer om uit te geven, dus ben opzoek naar een kwalitatief goed apperaat tegen een normale prijs.
Ik scheer 2x per jaar een shet met mega lang haar en een fries met dik haar.

Nu zag ik op Agradi deze 3 machines en ben heel benieuwd naar de ervaringen.

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 045829/131

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 501590/131

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 501556/131

Andere tips over goede betaalbare machines en webwinkels waar deze te koop zijn, zijn uiteraard welkom.

aerdenhout1

Re: Ervaringen met deze scheermachines gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:51

Eigenlijk denk ik dat ze alle drie wel voldoen aan jou eisen.
De messenset van de laatste is duurder dan de eerste 2, maar als je echt alleen maar gaat scheren wat je aangeeft denk ik dat een extra set niet echt nodig is.
Wil je het aparaat ook uitlenen tegen betaling b.v dan gaat dat wel mee tellen denk ik.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 22:07

Het aparaat is puur voor eigen gebruik.
Hoe lang gaan messen gemiddelt mee? Zijn ze na 1 paard bot of kan ik er dan no wel een paar keer mee scheren?
Voorheen huurde ik altijd zo'n ding, maar aangezien dat flink duur begint te worden.

Zou die Pfiff van 189 euro wat zijn? Die heeft wel een heel leuk prijsje namelijk

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:12

Je moet sowieso vragen hoe hard staal ze gebruiken voor de messen, is dit zacht, dat kun je er nog geen paard mee scheren, dan zou je halverwege al andere messen moeten gebruiken.

Ik zou voor een 2e hands aesculaep gaan of hauptner, super goede apparaten, er adverteert een man op mp met 2e hands scheermachines, mail hem eens met de vraag of hij iets voor je heeft ;)

Succes iig.
Ik ben zelf gek op hauptner, heb ook een liscop, maar kan daar net een paard mee scheren, die wordt erg snel warm :o

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:16

Die ziet er goed uit en ik denk dat je er ook wel garantie bij krijgt hoor.
Tja, hoelang gaan ze mee?? ik denk dat je er toch gauw een paard of 4 mee kan scheren, maar dat ligt ook wel een beetje aan de dikte van de vacht natuurlijk.
Het helpt al een heel stuk als je het paard de dag ervoor kan wassen. Dan worden de haren zachter en scheert het een stuk makkelijker.
Maar het slijpen van de messen is ook niet zo duur hoor.
Ik betaalde afgelopen keer voor 5 setjes ( heb 2 scheer machine's) nog geen 50 euro.
IK heb trouwens een lister en een escalaap, maar dat waren wel dure machine's.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 22:31

Kaatje Wat is dan goed staal voor de messen?
Hauptner lijken mij goed, maar zijn zo duur. Als ik die ga kpen krijg ik ruzie met manlief vrees is.

Aerdenhout Agradi zit meestal wel goed met garantie.
Gemiddeld 4 paaren met 1 messenset valt me reuze mee. Zo enorm dik zijn die vachten ook weer niet. Met en scherpe opscheertondeuse kom ik er goed door heen (vorig jaar de mini pony geheel mee geschoren). Kun je alle messen slijpen?

Overigens goede tip om eerst te wassen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 23:02

Ik heb de Pfiff besteld. Zitten hard staal messen bij en kunnen ook geslepen worden.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:56

als je ze goed schoonhoud, genoeg olie geeft enzo, kan je heel lang met je messen doen, met een nieuwe messen set kan ruim 10 paarden mee doen
ligt aan je zelf hoej e er mee omgaat

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:49

Ik scheer 10-15 paarden per winter met de Heiniger Progress, super fijn apparaat en met een beetje speurwerk voor rond de 250 - 300 euro te koop. Ligt mooi in de hand, weegt bijna niks en is toch wel een bewezen merk. Mesjes kun je ongeveer 6-8 paarden mee scheren (ligt ook aan de vacht, vuil, dikte etc). Mesjes slijpen kost iets van 8 euro per keer.