@Waratje: Bedankt voor je uitgebreide beschrijving!!
Vanaf maandag staan de paarden bij Guido Schoemaker op stal. Ik ga volgende week vrijdag lekker een ritje maken buiten en wilde heel graag rijden in het gebied planken wambuis / mosselsche zand, omdat ik daar vorig jaar heeeeel veel gereden heb. En dan rijden naar Theehuis de Mossel.
Ik ben plaatselijk te paard helemaal nog niet bekend. Ik heb een kaart gekocht (wandel- fiets- en ruiterkaart van VVV), maar daar staan amper ruiterpaden op. Ik wilde eigenlijk de snelste route nemen die kant op. Ik had 2 opties bekeken:
Vanaf stal onder de A12 door via ruiterpad, dan kom je ten noorden van de A12 uit en onder de N311. En dan naar links rijden in de richting van de snackkar die staat op de kruising N311 en N310. Ik weet alleen niet als je de A12 onderdoor bent gereden of je dan naar links nog ruiterpaden hebt? Of dat je dan nog de N311 over moet steken en dan nog direct naar links kunt of dat daar al het hek van het park zit.
Of Vanaf stal, op de kaart gezien naar links rijden, door het Maasbergse Bos richting de Koningsweg N310. Ergens de N 310 oversteken. Achter de N310 licht dan de A50. Ik weet niet of er dan weer ergens een fietspad onder de A50 door is?? Daarna kun je via de Wolfhezerweg onder de A12 doorrijden en zit je in het wambuis gebied.
Ik rijdt het liefst de route met zo min mogelijk oversteken van drukke wegen.
Ik heb het idee als ik de kaart bekijk dat als je eerst naar Wolfheze rijdt dat je dan al 2 uur onderweg bent voordat je bij Juffrouw Tok bent?? Juffrouw Tok is natuurlijk ook erg leuk voor een tussenstop!
Ik zal ook het boekje van de Veluwe trail is inbladeren als ik bij het VVV ben.