Paardje gekocht, handelaar trekt zich terug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Paardje gekocht, handelaar trekt zich terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:14

Ik weet dat er verder weinig aan te doen is, maar gewoon even mijn ei kwijt:

Wij (en vooral mijn dochter Daphne) hadden gisteren een teleurstelling. Wij gingen voorzichtig op zoek naar een leuk paardje voor erbij. Niet te duur, want mijn dochter verandert wel vaker van mening. En ja hoor, op marktplaats vonden we een plaatje: een Welsh Cob ruin, heel erg lief, supermak, ideaal voor Daphne gewoon. Hij staat bij XXXXXXXXXX, een soort handelaarster, die echt voor het welzijn van de paarden zou gaan.
Ik had haar dus gebeld en ze vertelde me dat ze verschrikkelijk veel reacties had gekregen. Niet zo gek ook, want het was echt een mooi paardje en ze verkocht hem voor 500 euro. Maar goed, ze had al heel veel reacties gehad en de prijs stond inmiddels op 650 euro. Ze had nu vier gegadigden waarvan zij dacht dat hij goed terecht zou komen en ik mocht mijn verhaaltje ook doen. Ik heb dat gedaan en aan de hand daarvan zei ze dat ze een goed gevoel bij ons had en dat wij hem wel mochten kopen voor die 650 euro, mits we hem morgenochtend (vandaag dus) op kwamen halen. Zouden we dat niet doen, zou ze hem aan anderen verkopen.
Lastig, lastig.....maar goed, we wilden hem hebben, dus dat zouden we dan maar doen. Dus ze mailde me haar adres en we zouden het paard mogen komen halen. Aangezien onze auto nieuwe remblokken moest, had mijn man nog snel een afspraak gemaakt bij de garage, daar kon hij vanmorgen om 8.00 nog terecht, zodat we daarna meteen door konden rijden. Daphne helemaal in de wolken, wat was dat kind blij....
Komen we later weer thuis, heeft die XXXXX me een mail gestuurd.....ze had de dag ervoor via de mail contact gehad met mensen die een top huisje konden bieden (in hoeverre je dat kunt controleren via de mail...... ), maar dat ze niet meer van zich hadden laten horen. Maar nu, opeens na onze afspraak, mailden die mensen dat ze die avond kwamen kijken en dat ze, als het klikte, het paard meenamen voor 700 euro. Mochten die mensen hem nou niet willen, zou ze ons wel weer een berichtje sturen...

Ik was zo kwaad! Heb haar meteen opgebeld en gezegd dat ik dit niet netjes vond, dat we een afspraak hadden. Ze zei me toen: jij kunt dat wel niet netjes vinden, maar dat kan me niet schelen....en een heel verhaal over dat de plek het allerbelangrijkste is en dat deze mensen een superplek hadden. Die hadden wij ook! En wij hadden de afspraak al gemaakt. We hebben hemel en aarde moeten bewegen om hem morgen op te komen halen, want we mochten hem alleen maar hebben als hij morgen daar weggehaald werd. Ik had Daphne al verteld dat we een paard voor haar gekocht hadden en nu mocht ik haar vertellen dat de koop niet doorging....maar XXXXX was niet te vermurwen. Die mensen kwamen en zouden hem mee mogen nemen. Als hij niet beviel, zou ze het me laten weten. Ik heb haar verteld dat ik hem nu niet meer hoef. Daarna heb ik de hoorn er op gegooid. Bah..........
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-04-10 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangezien dit meer een "ei kwijt" topic is, is het niet nodig de naam van de handelaar te gaan noemen, deze is dan ook verwijderd.

Sleeper

Re: Paardje gekocht, handelaar trekt zich terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:18

Als ik je verhaal zo lees mag je blij zijn dat ze je de pony niet verkocht heeft. Wat een vaag verhaal, klinkt vanaf het begin niet vertrouwd. Hopelijk vinden jullie snel een leuke andere pony!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:19

zo te lezen gaat het die XXXXX niet om het ''goede plekje'' maar om de centen!!! trap er niet in,laat gaan en zoek naar een andere pony!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-04-10 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

BiBiQ

Wat vervelend zeg, zo'n situatie. Maar ze moest wel heel snel van 'm af volgens mij en wilde er zoveel mogelijk geld voor, dat thuis weet ik niet of het wel op #1 stond voor d'r. Klinkt allemaal een beetje vaag zoals zij het doet, vertrouw het niet zo.
Succes met 't zoeken van een nieuwe poown.

wiske23

Tjonge jonge wat een rot volk, dit is nou weer iets voor nederland. De mensen worden steeds asocialer. Wat sneu voor je dochter. :(:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:20

Je gaat dus vertellen dat je dit paard nog niet in het echt hebt gezien en dat je dochter er op heeft gereden?

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:21

Wat een hypocrietee...!!

Echt maak je afspraken en dan komen ze niet na, ik kan erg slecht tegen zulke mensen!
Succes met het vinden van een leuk nieuw paardje voor Daphne!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:23

Hmm dat is niet iemand die het beste huis zoekt, maar iemand die de hoogste prijs wil.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:31

Er zijn nog wel mensen die inderdaad voor de paarden een betere uitkomst zoeken, maar dat zijn niet de mensen die het doen zoals de verkoopster in verhaal van TS.
Dit klinkt mij als een duidelijk verhaal, prijs opdrijven. Ik verkoop ook wel eens een paard, maar bij mij is het, de eerste die een afspraak maakt, is ook de eerste die komt kijken. Bellen er nadien andere mensen, kunnen die een afspraak maken nadat de eerste afspraak geweest is. Geeft voor zowel koper als verkoper duidelijkheid.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik bij de prijs van het dier wel mijn tenen krom trek. Zelfs in deze tijd is dat echt super laag, en ik zou me gelijk afvragen wat er mis is.
Degene die overigens alleen een dier verkoopt naar een goed adres, vraag daarover uitleg en foto's. Nu zeggen jullie uiteraard allemaal, je moet zelf gaan kijken, maar ik zie daar het nut niet van in. Als een koper vooraf al in zijn hoofd heeft om het dier weer te verkopen, of hem ergens anders neer te zetten als afgesproken, kun je dat niet controleren, en al controleer je het wel, kun je er nog niets aan doen.

Als ik verhaal van TS lees, vermoed ik, dat hier iemand aan het verkopen geweest is, die snel geld nodig gehad heeft, of die haar paard heeft kunnen verkopen aan een bekende van haar. Heel jammer voor TS en haar dochter, en ik vind het geen goede zaak van verkoopster.
Ik wens jullie alle succes met het vinden van een andere gepaste pony, en zou dat zeker op een ander adres gaan zoeken.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:33

Idd verder zoeken ,er zijn genoeg leuke en gezonde paarden !
Ook voor die prijs zou ik het paard zeker laten keuren !!!
Deze vrouw heeft erg veel haast en dat heb je niet als je echt alleen maar een tehuis zoekt voor je paard!
Je ziet geld speeld bij haar toch een grote rol ,eerst was het 500 euro,al snel werd het 650 euro en nu opeens 700 euro !
Denk eens na en ga rustig op zoek naar een ander leuk paard en zet deze uit je hoofd !
Dit verhaal stinkt !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:33

kohtje schreef:
Je gaat dus vertellen dat je dit paard nog niet in het echt hebt gezien en dat je dochter er op heeft gereden?

Mijn dochter heef er niet op gereden. Het was een gok inderdaad en die wilden we nemen. Heb ik wel vaker gedaan en dat heeft goed uitgepakt.

Maar daar gaat het hier ook niet om, het gaat om de afspraak die niet wordt nagekomen door XXXXX.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 21-04-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:35

amazone77 schreef:
zo te lezen gaat het die XXXXX niet om het ''goede plekje'' maar om de centen!!! trap er niet in,laat gaan en zoek naar een andere pony!

Oh, maar dit dier hoef ik ook niet meer hoor. Al zou ze me nu een aanbod doen, ik denk er niet aan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:37

hoe kun je nu een pony kopen voor je dochter die je alleen van een foto hebt gezien?
Ik zou het toch wel belangrijk vinden als een meisje van 13 er even mee rond reed....iedereen kan wel zeggen dat een pony braaf is ,maar ondertussen gebeuren er ongelukken...

Misschien is het maar beter zo....never judge a book by the cover.

Maar netjes is het inderdaad niet,daar valt geen speld tussen te krijgen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:42

geerke schreef:
hoe kun je nu een pony kopen voor je dochter die je alleen van een foto hebt gezien?
Ik zou het toch wel belangrijk vinden als een meisje van 13 er even mee rond reed....iedereen kan wel zeggen dat een pony braaf is ,maar ondertussen gebeuren er ongelukken...

Misschien is het maar beter zo....never judge a book by the cover.

Maar netjes is het inderdaad niet,daar valt geen speld tussen te krijgen.

Tja, vertrouwen in de goedheid van de mens. Ik heb zo ook Diablo en een andere pony gekocht en dat is prima bevallen.
Maar goed, ik ben wel wijzer voortaan en zoals ik al zei, het gaat nu niet om het feit of mijn dochter er op gereden heeft, het gaat om het feit dat er hier niet netjes is gehandeld, en dat wou ik kwijt. Misschien dat anderen er wat aan hebben.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:43

Ook op bokt circuleren nogal wat verhalen over deze dame, meestal negatief. Misschien moet je maar blij zijn dat je geen zaken met haar doet; er zijn wel meer do-good-en-ik-snap-alles-van-paarden-dames die 'paarden opknappen' en ze dan de wijde wereld insturen met een gunstig prijskaartje.. meestal zijn het kneusjes. Spaar liever een beetje door en koop een paard bij een betrouwbare handelaar.

Trouwens... een paard koop je niet 'als gok' van een foto!!
Als je dochter nog niet standvastig weet wat ze wil.. mens, zoek dan een goede manege in de buurt en geef daar je centen uit. Hoef je geen spijt te hebben als ze het toch niet meer leuk vindt en hoef je niet het paard de zoveelste schop onder z'n kont te geven omdat het meisje 'm niet meer wil.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:45

Diablo schreef:
kohtje schreef:

Mijn dochter heef er niet op gereden. Het was een gok inderdaad en die wilden we nemen. Heb ik wel vaker gedaan en dat heeft goed uitgepakt.

Maar daar gaat het hier ook niet om, het gaat om de afspraak die niet wordt nagekomen door XXXXX.

In je profiel zie ik dat jij veel hebt gekocht en ook weer verkocht.
Als je serieus een pony wil voor je dochter die klickt ga je toch op zijn minst rijden?
Liever iets meer geld uit geven (ik vind dit echt een ongelovelijk laag bedrag) en een pony kopen waar ze niet binnen een korte tijd weer afstand moet doen.
Ik vind in dit verhaal bijde partijen vreemd, de een verkoopt het paardje aan het beste tehuis zonder iemand gezien te hebben de andere partij koopt zonder de pony te hebben gezien.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:46

Afspraak is afspraak en voor jezelf moet je natuurlijk helemaal zelf weten hoe je deze afspraken maatk. Zo zijn er meer mensen die een paard of pony kopen zonder het dier gezien te hebben. Het gaat erom dat deze mw. meer geld wil. Dat is niet netjes.

Ik zou je adviseren als het om een pony voor je dochter gaat wel eerst zelf te kijken wat je koopt. Voor haar zijn de emoties heel anders wanneer het dier bijv. kreupel blijkt te zijn wanneer je erom gaat (en dus ook voor het eerst ziet) en de koop wordt afgeblazen. Zo kun je de verkopers ook even pijlen. Succes met het zoeken naar een ander paardje, komt vast goed!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:47

mensen zijn niet te vertrouwen....neem dat van mij aan.
Het spreekwoord 'wie goed doet,goed ontmoet' heb ik nooit begrepen.

Het is jammer voor je dochtertje,ze had zich er vast heel erg op verheugt....gewoon op zoek naar een andere pony!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:48

Vervelend voor je dochter, maar ik denk dat het verhaal wel een beetje dubbel is, want voor jou hadden er ook al andere mensen gebeld die haar geschikt leken. En toch kon jij haar ophalen, daarbij had je je al kunnen bedenken dat ze dit dus ook bij andere deed. Het gaat haar er gewoon om als de volgende hoger biedt, dan mag die hem of haar halen. Alleen vond je het geen probleem toen ze dat voor jou deed. Helaas komt dit wel vaker voor hoor, want wij hebben onlangs ook een andere pony voor mijn dochter gezocht en gevonden en hebben dit tot bijna drie keer toe meegemaakt. Dus dat wij als eerste belde, een afspraak hadden en dat we bericht kregen later dat er iemand ongeziens de pony op kwam halen. Het grappige was wel dat die pony's uiteindelijk niet opgehaald werden en die mensen dus zelf een lesje leerde.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:50

Ik had van een bekende van mij begrepen dat zij juist heel eerlijk zou zijn en echt het beste met de dieren voor had. Vandaar ook dat ik dacht dat dit een goede keus was. Deze persoon heeft ook zaken met haar gedaan, was ook vol lof over haar, dus ik dacht echt dat het goed zat. Niet dus.

Enne...al koop ik honderd paarden, dat moet ik natuurlijk zelf weten. Ik weet voor mezelf dat ik er wél een goed plekje voor zoek (en ze dus niet een schop onder de kont geef) en nogmaals: dat heeft hier nu even niets mee te maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:53

Kosta schreef:
Vervelend voor je dochter, maar ik denk dat het verhaal wel een beetje dubbel is, want voor jou hadden er ook al andere mensen gebeld die haar geschikt leken. En toch kon jij haar ophalen, daarbij had je je al kunnen bedenken dat ze dit dus ook bij andere deed. Het gaat haar er gewoon om als de volgende hoger biedt, dan mag die hem of haar halen. Alleen vond je het geen probleem toen ze dat voor jou deed. Helaas komt dit wel vaker voor hoor, want wij hebben onlangs ook een andere pony voor mijn dochter gezocht en gevonden en hebben dit tot bijna drie keer toe meegemaakt. Dus dat wij als eerste belde, een afspraak hadden en dat we bericht kregen later dat er iemand ongeziens de pony op kwam halen. Het grappige was wel dat die pony's uiteindelijk niet opgehaald werden en die mensen dus zelf een lesje leerde.

Natuurlijk ging in, naarmate het gesprek vorderde, al begrijpen dat ze het dier zo snel mogelijk kwijt wou en dat ik interesse had. Ik vind dat ook niet erg, wilde ook best meer betalen. En als ze aan een hogere bieder had willen verkopen, was dat ook prima geweest, maar dan had ze met mij niet de afspraak moeten maken dat ik hem de volgende dag op zou komen halen. Dan had ze moeten zeggen: joh, bel morgenochtend nog even, want als er een hogere bieder komt, is hij weg.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:59

Waarschijnlijk heeft ze hetzelfde tegen die andere gezegd. Helaas gaat het dus op dit moment wel vaak zo. Erg vervelend hoor. Ik heb het ook gehad dat wij een afspraak hadden, staan we daar komen die mensen gewoon niet opdagen, dan spoor je toch ook niet. Het arme beeste was prachtig, maar er lag gewoon een laag stof op. Ik heb toen nog even met de manege eigenaar gesproken waar hij gestald stond en die zeiden ook van het zijn gewoon rare mensen. Echt niet te geloven wat voor raar volk je allemaal tegenkomt als je aan het zoeken bent. Ik had ook een afspraak bij iemand waar ik als eerste belde, voor mij een dikke twee uur rijden, bel ik voor de zekerheid nog even voor we wegrijden, zegt ze vrolijk ooohhh ja de pony waar jullie voor komen is gisteren verkocht, maar ik heb nog wel andere. Ja toedeliedokie, die hoef ik dan ook niet. Dus breek me de bek niet open, ik kan er een boek van schrijven en dan ging ik niet eens voor hele goedkope pony's.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:00

volgens mij heb ik de advertentie op mp gezien, werd veel opgeboden, ook hoger dan de vp inderdaad..zonde, was een leuk diertje!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:09

Wat een rot streek heeft ze je geflikt zeg.
Denk niet dat ik van zo iemand een paard zou willen kopen.
en zo goedkoop? daar zet ik ook mijn ????? bij hoor.

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:30

Ik ben ook op zoek naar een nieuw paard.
Het is helemaal niet zo leuk als het allemaal zo moet.
Er zijn zo veel bedriegers enzo.
je ziet het maar weer :(
Succes ermee, met het zoeken!