Help paard wil niet op het land.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

Help paard wil niet op het land.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:55

Hallo mede bokkers!

Mijn lieftallige paard (ferdie) een Engelsvolbloed van 24 jaar.
Wil dus niet op het land staan, hij staat met zijn vriendje smurf die echter wel gewoon rustig staat.
Hij rent door heel land meestal voor het hek maar nu ging die zelfs hellemaal achter in land heen en weer rennen :(:)

zou dit kunnen komen door dat die slecht ziet? en het dus eng vind?
of hebben wij nu dus gewoon pure pech omdat hij het land gewoon niks vind.

Dit was vroeger wel klein beetje al zo maar na mate die ouder word is het alleen maar erger geworden.
Daarom dus onze link met het slecht zien eng vinden en daar door hysterisch worden.

Nu gaan wij proberen om in het land te rijden zodat die mischien vertrouwen wind om daar te lopen.
Ook laten we hem nu half uur buiten eerste tijd en dan is die zo goed als rustig.
van de week probeerde we het een kwartier langer maar dat ging niet.

iemand tips? mischien zelf iemand die zelfde heeft?

Groetjes

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:58

mijn bijna 18 jarige had laatst ook zo'n periode, heb uit eindelijk voor het hek wat hooi gegooid. voor de rest gewoon genegeerd want ik dacht als ik hem pak heeft ie gewonnen en blijft hij door gaan. nu anderhalve week verder is het bijna over.

ik denk dat je gewoon moet door zetten en het zoveel mogelijk moet negeren. maarja ik kan natuurlijk lezen hoe de situatie is maar niet zien.

hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes kelly

bietjuhh

Re: Help paard wil niet op het land.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:16

Dankje Loves Skippy we blijven volhouden dat zeker.

maar durven het niet te nergeren omdat die echt door blijft rennen heel de dag, en dan is die dus weer kreupel en dat willen we natuurlijk niet dat hadden we vorig jaar al gehad.

nog meer advies is altijd welkom!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:21

tip: haal hem er in iedergeval niet uit als hij loopt te rennen. Dan associeert hij nl het rennen met eruit mogen en zal het niet minder worden. Beloon juist het gedrag wat je wil, dus als hij rustig is (maar dan echt rustig!!), haal hem er dan uit voordat hij weer gaat stressen. Bouw dit uit
succes!
Laat hem in iedergeval niet alleen achter in de wei totdat hij helemaal op zijn gemak is.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:24

Orsini, dat doen we nu in wijzen ook we hebben heel erg afgetast met wanneer die gaat rennen en waar neer die rustig staat en nu proberen we het heel langzaam steeds iets langer maar valt niet altijd mee, want als die ons gezien heeft gaat die echt niet rustig blijven als wij ok weer weg gaan omdat hij dus aan het rennen is.