Ik heb vorig jaar september een shetlander jaarling hengstje gekocht voor als maatje bij mijn haflinger (want die kwam anders alleen te staan), maar hij begint nu echt veel te happen en is verschrikkelijk eigenwijs af en toe.
Nu probeer ik daar zo consequent moglijk in te zijn maar dat lukt af en toe niet.
Elke keer als hij mij probeerde te bijten of te happen kreeg hij en tik op zijn neus maar dat helpt nu gewoon voor geen meter meer (nu is dit ook niet echt mijn manier van omgang maar alleen NEE! hielp niet).Met het wandelen loopt hij de ene keer wel goed mee maar de andere keer is ie stront vervelend.
Dan loopt ie op je vooruit, met hoofdschudden, vanuit het niets in een keer een bok geven, net doen of hij wil gaan liggen, happen enz....
Ik zit er over te denken om hem te laten castereren.
Hij hoeft van mij geen hengst te blijven en ik hoop dat hij dan ook wat rustiger wordt.
Hij staat samen met mijn haflinger merrie in de stal en heb bij hem nog geen echt hengstengedrag geconstateerd, wel het pubergedrag dat hij bij mijn merrie in de kuiten hapt enzo maar als hij daar dan een keer door op zijn nummer gezet wordt deerd hem dat ook niks.
Weet dat het grootste deel de opvoeding betreft maar wil gewoon dat ie wat rustiger wordt.
Herkend imand dit of tips ik hoor het graag!!
(Hij wordt dit jaar 2 ).