Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hypofocus schreef:Het is heel simpel: niet betaald = niet verzekerd.
Lijkt me toch ook logisch?
Je bent verplicht om je verzekering gewoon te betalen zo lang je daar klant bent.
Als je zelf te laat bent met betalen, is dat je eigen schuld.
En het is logisch, dat de verzekeringsmaatschappij na een aantal achterstallige betalingen inderdaad zegt dat je over die onbetaalde periode dus niet verzekerd bent tot je wel betaald hebt.
Als je niet betaald hebt, heb jij je namelijk niet aan jouw deel van het contract gehouden. En hoeven zij dus ook niet uit te keren als er wel wat gebeurd.
Vervelend voor jou inderdaad... maar wel begrijpelijk voor de verzekering
Bij auto verzekeringen is het juist veel strenger!
Als je voor 1 maand niet betaald hebt, hebben ze direct al het recht om je af te melden bij de RDW.
Meestal moet je vóór het begin van de maand betalen. Als je aan het einde van die maand nog niets betaald hebt, wordt je verzekering vrijwel altijd direct ingetrokken.
En het nadeel is dat je dan vaak ook een boete krijgt van de overheid, want een autoverzekering is verplicht.
Dus het is heel belangrijk om de betaling van je auto verzekering goed in de gaten te houden.
Maar goed... dat even ter aanvulling van je opmerking over auto's.
piewie schreef:Dit snap ik. En natuurlijk zou het ook zo zijn, maar betaal normaal gesproken altijd netjes op tijd.
En wat ze mij zeiden is dat je 3 maand vooruit betaald. Dus dat zou nu betekenen, dat ik vanaf 1 april tot en met eind juni niet verzekerd ben, tenzij ik betaal
Dus ben ik wel verzekerd voor feb. en maart
piewie schreef:Heb net de rechtsbijstand gebeld en zij zeggen ook dat je gewoon verzekerd blijft, tenzij het anders staat omschreven.
Want anders zou je 3 maand voor niets betalen.

Cerize schreef:Ja en let op hè, dat je dan ook het tweede kwartaal gaat betalen. Dus april/mei/juni, anders heb je straks weer een probleem. Je zal dus eigenlijk nu een half jaar premie moeten betalen. Meestal willen ze wel een betalingsregeling (voor de achterstand) aangaan, mocht het in een keer teveel voor je zijn.