Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
paardebloemp schreef:- Als er staat "MXK van hand veranderen en enkele passen middendraf, daarna doorzitten" -------- mag je dan vòòr K al doorzitten? En wat is het mooist? Ik zou denk ik een meter of twee voor K gaan doorzitten als ik haar netjes terug heb.
Ik ga zitten op het moment dat ik mijn paard terug heb. I.i.g. voor k!
- Als er staat "BEB grote volte, doorzitten"-----Ga je dan doorzitten bij de eerste B?
Ik ga doorzitten voor ik aan de oefening begin, dus enkele meters voor B, zodat ik niet meteen de wensing inga en net 1 pas doorzit (ivm makkelijk aanspringen in galop)
-Als er staat op de volte tussen "E en B arbeidsgalop rechts aanspringen"---- waar is het dan het mooist om aan te springen? In het midden, of zo snel mogelijk na E?
Tot slot! Ik had op Bokt gelezen dat als er staat "E afwenden en arbeidsstap" je IN de wending de overgang moet maken. Kan iemand dit bevestigen?
Het klopt dat je de overgang in de wending dient te maken, omdat dit 'makkelijker' is voor het paard!
paardebloemp schreef:Hallo allemaal,
Ik heb binnenkort een eerste wedstrijd sinds jaren en ben dus alleen de oude proeven gewend. Over de nieuwe proeven en hoe ze gereden moeten worden, heb ik wat twijfels. Ik heb druk gegoogeld, maar wilde het toch vragen aan jullie als ervaren wedstrijdruiters. Sommige dingen kan ik niet vinden namelijk. Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.. Bij voorbaat dank!
- Als er staat "MXK van hand veranderen en enkele passen middendraf, daarna doorzitten" -------- mag je dan vòòr K al doorzitten? En wat is het mooist? Ik zou denk ik een meter of twee voor K gaan doorzitten als ik haar netjes terug heb.
- Als er staat "BEB grote volte, doorzitten"-----Ga je dan doorzitten bij de eerste B?
-Als er staat op de volte tussen "E en B arbeidsgalop rechts aanspringen"---- waar is het dan het mooist om aan te springen? In het midden, of zo snel mogelijk na E?
Tot slot! Ik had op Bokt gelezen dat als er staat "E afwenden en arbeidsstap" je IN de wending de overgang moet maken. Kan iemand dit bevestigen?
Met een paar keer oefenen, kan ik wel uitvinden hoe ik de oefeningen het mooist kan uitvoeren.
Ik zal een B-proef rijden, maar de L en M-proef maakt het verschil wel goed duidelijk. Maar je wordt dus niet afgerekend als je vlak na of vlak voor de hoefslag aangaloppeerd, begrijp ik.
Maaike_Ma schreef:Ik heb zaterdag wedstrijd gehad en toen stond er ook cxc grote volte doorzitten ging ik bij de c doorzitten krijg ik 2 strafpunten omdat dat te vroeg zou zijn?
Jeanine84 schreef:Het blijft jury sport, de 1 wil dit zien en de andere dat! Rij gewoon lekker je proef en geniet! Dat is in mijn ogen nog altijd het belangrijkste!