Hoeveel is een tweedehandstrailer waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Hoeveel is een tweedehandstrailer waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:30

Dat vraag ik me nou af.

Ik heb namelijk nog een trailer hier staan (verjaardagskado van x jaar geleden :o ), maar ik doe hier eigenlijk al een dik jaar niks meer mee. Nu wil ik hem dus eigenlijk verkopen, alleen hoeveel is zo'n ding nu waard? Het is een opknappertje. Hij heeft een laadvermogen van 1135 kg en komt uit het jaar 1979. In 2001 is hij voor het laatst gekeurt. Het is een Trampling trailer en hij is 186cm breed. Hij heeft trouwens een kenteken!

Ik had al even op marktplaats gekeken naar wat er voor trailers word gevraagt maar ik vind eigenlijk geen trailers vanonder de 1000 euro.. Dus dat is eigenlijk allemaal geen vergelijkbaar materiaal.

Kan iemand mij helpen met het schatten van de waarde?

Nadia
Oppermuts

Re: Hoeveel is een tweedehandstrailer waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:41

LZP --> TAO

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:42

In welke staat is de trailer, wat moet er allemaal aan gebeuren voordat je er veilig mee de weg op kunt?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:44

Ik heb mijn trailer twee jaar geleden gekocht. Trailer was van 1987 en in redelijke staat, (enkel de lichten moesten vervangen worden en twee banden waren redelijk versleten en moesten na een half jaar vervangen worden).
Ik heb hier 1000€ aan betaald.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:44

Vjestagirl schreef:
In welke staat is de trailer, wat moet er allemaal aan gebeuren voordat je er veilig mee de weg op kunt?

Pfoe, nouja ik denk dat het hout eigenlijk wel een keer vervangen moet worden. Alle scharnieren moeten een keer gesmeert worden met wat olie etc.etc.

Het is gewoon echt een opknapper. Ik ben geen trailerexpert, maar denk dat hier nog wel aardig wat werk aan zit. Zat zelf te denken aan een prijs van 150 euro (gezien wat er verder gevraagt word voor trailers). Ik weet niet of dat een redelijk bedrag is?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:45

wednesday schreef:
Ik heb mijn trailer twee jaar geleden gekocht. Trailer was van 1987 en in redelijke staat, (enkel de lichten moesten vervangen worden en twee banden waren redelijk versleten en moesten na een half jaar vervangen worden).
Ik heb hier 1000€ aan betaald.

Zo :wow: Dat is niet niks!

Ik zal zo even een foto uploaden van de trailer. Ik heb enkel foto's van de buitenkant want hij staat met zn kont tegen de heg en ik krijg hem er in mn uppie niet uit.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:00

Horsii_mine schreef:
Zat zelf te denken aan een prijs van 150 euro

Dan zal die vanavond nog wel verkocht zijn.
Er zitten vast nog wel bruikbare onderdelen op en die zijn ook geld waard.
Oud ijzer is het alleen al bijna waard.

Kun je een foto plaatsen van hoe die er uitziet?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 17:03

annastasia schreef:
Horsii_mine schreef:
Zat zelf te denken aan een prijs van 150 euro

Dan zal die vanavond nog wel verkocht zijn.
Er zitten vast nog wel bruikbare onderdelen op en die zijn ook geld waard.
Oud ijzer is het alleen al bijna waard.

Kun je een foto plaatsen van hoe die er uitziet?

Was net bezig met uploaden :D (Mijn pa dacht dat hij nog 50 euro waard was :o )

Afbeelding
Afbeelding
http://img156.imageshack.us/i/dscf2283.jpg/
http://img717.imageshack.us/i/dscf2282i.jpg/
Bij dat "openklapdeurtje" ligt de onderste ijzeren strip los. En zo zijn er nog wat dingetjes die gemaakt zouden moeten worden.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:47

Volgens mij kan je wel meer vragen hoor!
En anders doe je toch bieden? wie weet wat een gek ervoor wil geven... Vast meer dan 150;)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:53

Denk dat je toch wel meer mag vragen als € 100.
Zeker omdat het paard er ook langs voor af kan (of zie ik dit verkeerd?)

Heb er nu eigenlijk geen idee van, maar ik denk dat je rond de €500 kan vragen. En anders heb je ook de mogelijkheid om te laten bieden en wanneer er een bod is dat je aanstaat,kunnen jullie verder afspreken toch?

edit: heb juist de foto's in de link ook gezien en je paard kan er dus degelijk langs voor af.
Maar wat mij opvalt is dat het hout in de binnenkant niet erg aangetast is?
Kan natuurlijk de bodem niet zien.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:23

amyke schreef:
Denk dat je toch wel meer mag vragen als € 100.
Zeker omdat het paard er ook langs voor af kan (of zie ik dit verkeerd?)

Heb er nu eigenlijk geen idee van, maar ik denk dat je rond de €500 kan vragen. En anders heb je ook de mogelijkheid om te laten bieden en wanneer er een bod is dat je aanstaat,kunnen jullie verder afspreken toch?

edit: heb juist de foto's in de link ook gezien en je paard kan er dus degelijk langs voor af.
Maar wat mij opvalt is dat het hout in de binnenkant niet erg aangetast is?
Kan natuurlijk de bodem niet zien.

Het paard kan er inderdaad voor uit. Ik vond dit zelf altijd heel prettig gezien mijn pony te koppig was om ook maar een stap achteruit te doen.. Dan draaide ze zich gewoon om :+ Nouja, ik ga hem maar eens op internet zetten en ik zie wel wat de gek er voor bied :D

Edit: Hij staat op bokt ondertussen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:41

Hee, dit is een veetrailer, niet uitsluitend een paardentrailer (aan veetrailers werden in die tijd veel strengere eisen gesteld dan aan paardentrailers).
1000 euro is misschien wat veel, maar 700 - 800 euro moet ie op kunnen brengen, mits in fatsoenlijke en bruikbare staat. Het houtwerk zal tzt moeten worden vervangen, maar het lijkt er niet op dat je eerst de boel grondig moet verbouwen voordat het een bruikbare trailer is.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:45

ikke schreef:
Hee, dit is een veetrailer, niet uitsluitend een paardentrailer (aan veetrailers werden in die tijd veel strengere eisen gesteld dan aan paardentrailers).
1000 euro is misschien wat veel, maar 700 - 800 euro moet ie op kunnen brengen, mits in fatsoenlijke en bruikbare staat. Het houtwerk zal tzt moeten worden vervangen, maar het lijkt er niet op dat je eerst de boel grondig moet verbouwen voordat het een bruikbare trailer is.

Haha. Ik heb er op het moment 200 voor gevraagt :+ Vooral omdat er gewoon nog het een en ander aan moet gebeuren. Zoals je op de 1e foto kan zien is naast het deurtje wat hout weg en dat moet gewoon even vervangen worden. Er zitten wat roest etc. Het is gewoon geen nieuwe trailer meer. Maar hij is wel bruikbaar op het moment ja :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:52

Nou nou 700-800 vind ik wel erg veel.

Moet zeker wat aan gebeuren. Ik heb mijn opknappertje gekocht ([TAO] Van lelijk eendje naar opgeknapte zwaan (trailer)) voor 600 en heb er voor dat bedrag of iets meer in totaal ook aan verspijkerd. Ik had het geluk dat de bodem al gedaan was. Nadeel dat ik er zelf een tussenschot voor heb laten maken.

200 voor jouw trailer ik denk wel dat je een koper ervoor vind :j . Je zou nog op 300 kunnen gaan zitten, omdat je altijd wel afpingelaars hebt. Als je wat je meer krijgt is mooi meegenomen.