Welke eczeemdeken en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Welke eczeemdeken en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 13:03

Mijn paard heeft een lichte vorm van ZE en moet onder een eczeemdeken staan.
Nu heb ik sinds 2 jaar een Everline deken, maar die bevalt niet zo goed. Er komen snel 'ladders' in en het model past mijn Fries niet zo goed.
De Boett vind ik ook niet fijn, die hals is zo wijd, sluit niet mooi aan.

Welke andere modellen en merken eczeemdekens zijn er nog meer en welke bevalt jullie het beste? En waarom.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met eczeemdekens.

Nu is er nog de Meulenkamp Itch Off, de Rambo SIH, RSH Ekzemerdecke (www.kraemer.de) en de wat goedkopere merken zoals Pagony e.d.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Welke eczeemdeken en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:09

Ik verplaats je topic van MD naar SV.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:44

Ik vind de rambo erg fijn, het kost je wel wat maar dan heb je ook een super fijne sterke deken. Mijn paard krijgt alle dekens kapot behalve deze, en ook geen last van schuurplekken wat ze vrij snel heeft bij dekens.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:27

Die van mij heeft lichte maneneczeem staart heeft ze geen last van. Zij heeft alleen een halsdeken op van Ivanhoe omdat er zover ik weet geen andere zijn die alleen de hals hebben. Was enorm duur ding. Maar hele fijne stof en sterk ook blijft ook goed op de plaats liggen en ze heeft er geen last van ze kan alles ongestoord doen..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:57

Meulenkamp Itch Off, heb ik enkele jaren geleden gehad voor mn haf met ZE. Niet doen! Regelrechte brol! + het feit dat dat een donkerbruine deken is, je paard zweet hem te pletter met de warme zon van soms 25-30° erop :?

Mijn fries heeft geen ZE, maar wél een rare bouw. Ik woon naast een bos, dus aan vliegend gespuis geen gemis :roll:

Na 3 modellen van vliegendekens heb ik echt diegene gevonden die haar t beste past en dat is dus de Rambo sweet itch.
Foto van haar is hier:
Afbeelding

En dit is mn haf -mét ZE- en die loopt alleen nog met zo'n dekens. Sterk, handig, wit (vind ik belangrijk als ZE/zomerdeken), sluit overal goed aan, ...

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:01

De Rambo is het beste! Heb hem zelf ook voor mijn merrie. Blijft het beste zitten en geeft geen schuurplekken of in mijn geval een enorme blaar op haar borst door een eczeemdeken a la model boet.
Alleen wurmt ze haar oren uit de gaatjes, :roll: zelfs als er een vliegenmasker overheen zit. Masker blijft zitten maar de oren zijn eruit. De hals zakt gelukkig niet verder naar beneden.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 19-04-10 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:02

Mijn fries, ook zomereczeem, heeft de deken op van Amigo!
Zeer gunstig in de prijs
Ook erg handig....de hals kan er af!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:04

sernet schreef:
Mijn fries, ook zomereczeem, heeft de deken op van Amigo!
Zeer gunstig in de prijs
Ook erg handig....de hals kan er af!!

Tja die had ik eerst, binnen een week gesloopt helaas.

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:12

Aii dat is balen dan, als ze m zo snel naar de getver helpen!
Die van mij heeft paardenvriendjes, die er nog weleens hun tanden in zetten.
Ik zit zomers dan ook regelamtig met naald en draad die deken weer te fatsoeneren :?
Waardeloos!

Maar, die Rambo deken...
Kan daar ook de hals vanaf?
Of zit deze vast aan de deken?

Heeft jou paard deze ook s'nachts op in zn stal of wordt de deken s'morgens opgedaan.
Ik vind t zo rot, om m ook s'nachts op stal die deken op te laten, vooral als het zo warm is.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:30

Bedankt voor de reacties.

De Rambo SIH heb ik liggen. Nog niet gebruikt, maar hoop dat ie waarmaakt wat jullie erover zeggen.
Hoop maar dat de hals lang genoeg is.

En ik laat dit jaar de eczeemdeken 24/7 op. Vorig jaar en het jaar ervoor heb ik de deken nog wel eens afgelaten, met name op stal. Maar toen heeft hij toch het middelste stuk manen uit zijn manenkam geschuurd.
Nu hoop ik dat dat niet weer gebeurd, als ik hem de dekens 24/7 oplaat. Behalve met rijden gaat ie af.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:14

Bij de Rambo SH kan de hals er niet af.