Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
denice schreef:Gewoon twee longeerlijnen erachter en zonder enige spaning zo erin schuiven!
Mijn paarden willen ook niet altijd terug, dan span ik een lijn achterlangs en is het echt in tien seconden gepiept.
Hou je niet van zon methode ( al is het vind ik erg snel en redelijk spanningloos ) dan moet je misschien iemand zoeken die het echt anders aanpakt..

Cissy schreef:En als je een dikke vinger paard hebt dan heb je nu een serieus probleem want dit wordt dan alleen maar erger, zoek er hulp bij van iemand die weet wat hij/zij doet dan kun je dit wel oplossen maar ga niet zelf aan de slag want dan ben je alleen maar meer aan het oefenen hoe het niet moet...
Citaat:Helemaal waar. Mijn ervaring is dat er allemaal mensen mee gaan bemoeien. Met de beste bedoelingen, maar die methodes werken alleen maar averechts.
Jammer is het dat je terug bent gaan rijden, want als je een beetje slim paard hebt, weet ie ook de volgende keer dat ie zijn dikke vinger kan opsteken.
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen dmv de methodes van Parelli. Uiteraard met hulp.

charlottety schreef:Citaat:Helemaal waar. Mijn ervaring is dat er allemaal mensen mee gaan bemoeien. Met de beste bedoelingen, maar die methodes werken alleen maar averechts.
Jammer is het dat je terug bent gaan rijden, want als je een beetje slim paard hebt, weet ie ook de volgende keer dat ie zijn dikke vinger kan opsteken.
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen dmv de methodes van Parelli. Uiteraard met hulp.
Parelli? Zegt me niks,wat houdt dat in?