Gelijk beginnen bij binnenkomst bak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje83

Gelijk beginnen bij binnenkomst bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 18:27

Ik heb laatst voor het eerst meegedaan aan een wedstrijd op de manege en degene die mij voorlas liet me eerst een rondje stappen voordat ze begon met voorlezen. Daarna moest ik ook iemand voorlezen en wilde haar ook eerst een rondje laten stappen maar zij begon toen uit zichzelf aan de proef omdat dat volgens haar moet. Zodra je de bak in bent, ben je 'begonnen'. Weet iemand hier hoe dat officieel zit? Er stond op mijn protocol geen op- of aanmerking over.

kehdra

Re: Gelijk beginnen bij binnenkomst bak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:29

Voor zover ik weet, mag je altijd de bak verkennen..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:29

je begint als de jury dat aangeeft, althans dat is bij ons zo. De voorlezer kijkt naar de jury en die geeft een teken om te beginnen. Dat kan direct zijn, dat kan na een rondje stappen zijn, maar als ze nog bezig zijn met de vorige ook wel eens iets langer

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:43

Jury bepaalt wanneer je begint dmv een teken! Hieraan moet jeje houden. Mocht je langer doorrijden kun je zelfs cvolgens mij gediskwalificeerd worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:06

In de klassen B, L1 en L2 heb je na het startsein van de jury 45 seconden de tijd om te beginnen, maar je mag A niet meer passeren.

In de klassen M1 en hoger moet je als je volledig om de ring kunt rijden direct van buitenaf binnenkomen over de AC-lijn. Als je er niet volledig omheen kunt mag je ook in die klassen de ring nog verkennen en wachten op het jurysein.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:50

Urielle, ook vanaf het M1 als je van buiten de ring moet binnenkomen mag je pas starten na het teken van de jury en ook dan heb je gewoon 45 seconden om te starten.

Lotje83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 12:59

Ik bedoel het bij een simplel F proefje op de manege ;). Of is daarvoor het antwoord hetzelfde?

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:01

Nee hoor je hoeft niet meteen tebeginnen meestal mag je eerst de bak verkennen, en daarna gewoon aan de jurry vragen of ze er klaar voor zijn.

SWDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:59

je mag bak verkennen totdat jury startsein geeft. Tenzij van te voren anders aangegeven. Wanneer je om de ring kunt mag je er vanaf de m1 niet in maar wanneer je er niet om kunt mag je de ring verkennen

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:05

Je mag altijd even door de bak rijden. De jury geeft aan als je moet beginnen en dan begint je voorlezer te lezen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:06

Vaak zegt degene die hier voorleest draaf maar aan. Als ze al begint met lezen vraag ik soms of ik even nog 1 rondje mag rijden (omdat ie iets eng vond in de bak bijv) Daarna begin ik gewoon met de proef

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:40

Je mag hem wel verkennen :j