Vandaag wou ik met mijn pony een lekker stuk gaan lopen maar madam denkt daar anders over....
Wij lopen allemaal met onze paarden door de wei al gaan we een buitenrit maken of lopen.. Maar vandaag had mijn pony daar dus geen zin in, aan de andere kant van de sloot waren wel wat paarden in de wei die wat hinnekten, maar voor de rest niets..
Maar wat is nu mijn probleem: Ze wil totaal niet lopen, dan gaan we in draf, een klein stukje maar naar 5 minuten draven en stappen gaat ze allemaal draaien, en doen, en ik hoorde dan van iemand die er ook liep, ga dan voor haar schouder(voor) staan en duw ertegen, dat moest ik dan zowat elke min. doen en toen ging het dus weer eens een klein poosje goed, maar toen ging het weer mis, en later hoorden ik van dat je dan tegen haar schouder moet duwen, al denk je maar dat ze weer gaat draaien... ik dus weer geprobeerd en toen ging het wel aardig, wat zouden jullie hiertegen doen??
Volgende probleem is:
ze gaat heel de tijd draven.... Ik pak dan aan de zijkant van het hoofdstel beet, en het touwtje.. maar al trek ik aan de zijkant gaat ze natuurlijk naar links... Ik pakte dus aan de ondarkant beet aan de rand waar ook je touwtje aan vast zit (neusriem heet het bij een hoofdstel)
dat ging wel redelijk, maar hoe het nu heel de tijd gaat heb ik gewoon een heel zeer arm....
maar volgens mij is dit geen uitproberen, want al loop ik over het erf is er niets aan de hand een de eerst 5 min. tot 10 is er niets maar al gaan we verder is er niets meer aan.... Ik zou graag willen weten wat dit is!!! Iemand wat tips...
Want ik weet nu niet of het wel zulke goede ideën zijn die ik hiervoor al zij...
Af en toe zeg ik ook wel eens Hé hou eens op joh.... of Rustig maar hooo, dit zeg ik zo ongeveer elke minuut wel