Ik zit met een probleem we zijn nu ongeveer een halve maand geleden op een kleinschalige pensionstalling gaan staan. Die bestaat uit 5 paarden 3 merrie's en 2 ruinen 1 dpony ruin en een shetlandpony ruin. Nu zijn mijn pony's 2 welsh a tjes een merrie (drachtig) en een hengst. Nu staan ze overigens nog steeds overdag in de bak omdat er was besproken een weilandje af te zetten voor mijn pony's nu wil echter de eigenaar dat ze gewoon allemaal bij elkaar kunnen alleen ik ben daar niet zo voor. Aan de ene kant is het natuurlijk veel makkelijk alleen ik ben veel te bang dat er wat gebeurt met mijn pony's. Voor mijn hengst ben ik niet bang die is een allemansvriend maar daar tegenover is die d pony laat geruint en denkt dat hij nog het mannetje is en mijn hengst dus aan gaat vallen. Echter ben ik bij mijn merrie bang dat is altyd het alpha merrietje geweest en die moet natuurlijk straks een aantal plekken terug gezet gaan worden dat ze bijv in haar buik word getrapt of iets. Wat kan ik hier aan doen of hoe kunnen we het desnoods opbouwen het zou natuurlijk fijn zijn dat ze lekker allemaal samen het land op gaan. Met touwtje er tussen gaat niet lukken mijn pony's zijn 2 echte houdini's en dat houd ze niet tegen. Dus wie heeft tips of zat met hetzelfde dilemma graag dan ervaringen
En er lopen ook merrie's van anderen en jij hebt een hengstje.
Dan kwam dat hengstje zeker niet bij mijn merrie in.
Blijft over dat je zelf prikpalen met stroomdraad overal neerzet, mits!! ze daar respect voor hebben en niet alsnog je hengst op stap gaat bij de dames.
De andere merrie eigenaren zijn er 2 in totaal eentje is schoondochter van de baas die ziet het niet zitten niet doordat ze gedekt zou kunnen worden maar om het vechten en het riskant is voor mijn drachtige merrie en andere eigenaar zegt er niet zoveel van
Sjolvir
Geplaatst: 17-04-10 15:43
apart, dat ze niet met hun merrie's zitten. Denken zeker, dat hij te klein is. Kon nog wel eens meevallen hengstige merrie's zijn echt erg .
Tja, als goed gesprek niet lukt, blijft over andere stal, maar dat is ook niet altijd makkelijk.