Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:De helm is zo geconstrueerd dat bij een stoot/botsing een gedeelte van de inwerkende kracht wordt gedempt omdat de schaal van de helm of de binnenkant daarvan (beschermende binnenbekleding) dan wel beide kapotgaan. Een helm die op die manier beschadigd is, kan uw hoofd niet meer effectief beschermen tegen letsel. Deze schade is eventueel onzichtbaar en daarom dient iedere helm na een val te worden afgedankt en te worden vervangen door een nieuwe. hetzelfde geldt wanneer de helm niet meer goed past.Ook nadat de helm zonder zichtbare beschadiging meerdere jaren gebruikt is, dient de helm te worden vervangen.
beantsje schreef:Even op de site van Casco gekeken naar de gebruiksaanwijzing.Citaat:De helm is zo geconstrueerd dat bij een stoot/botsing een gedeelte van de inwerkende kracht wordt gedempt omdat de schaal van de helm of de binnenkant daarvan (beschermende binnenbekleding) dan wel beide kapotgaan. Een helm die op die manier beschadigd is, kan uw hoofd niet meer effectief beschermen tegen letsel. Deze schade is eventueel onzichtbaar en daarom dient iedere helm na een val te worden afgedankt en te worden vervangen door een nieuwe. hetzelfde geldt wanneer de helm niet meer goed past.Ook nadat de helm zonder zichtbare beschadiging meerdere jaren gebruikt is, dient de helm te worden vervangen.
Blijft de vraag hoelang 'meerdere jaren' is...

Nu heb ik een Horka, die zou imo wel wat langer mee moeten gaan denk ik? 
Dubbel... patjelisa schreef:Ik heb deze vraag ook aan divoza gevraagd, omdat ik een cap erbij wilde hebben.
Een cap heeft niet echt een tijd zei ze! Ze blijven van de binnenkant gewoon goed.
Ze zei dat je een cap alleen moet vervangen als je ermee gevallen bent.
de wat duurdere cappen kan je ook opsturen om te kijken na het vallen of je ze nog kan gebruiken.
Dus zou je 20 jaar niet vallen dan kan je cap gewoon nog mee...