In ieder geval ook een vestje met daaronder een hempje of shirtje zodat als je het warm krijgt je je vest uit kan doen. Want van uitmesten krijg je het warm!
dat wilde ik ook zeggen. En ook kleding waar je lekker in kan bewegen en die ook ademd, want dat is wel nodig als je gaat uitmesten op een manege. Je krijgt er wel spierballen van.
Anoniem
Geplaatst: 17-04-10 05:50
daphneids schreef:
Bellatrix schreef:
Ja, iig kleding die vies mag worden.
dat wilde ik ook zeggen. En ook kleding waar je lekker in kan bewegen en die ook ademd, want dat is wel nodig als je gaat uitmesten op een manege. Je krijgt er wel spierballen van.
En eelt op je handen
Ojajoh
Geplaatst: 17-04-10 07:17
roos11 schreef:
misschien handschoenen voor als je blaren krijgt omdat je het heel lang niet gedaan hebt en het warm is
zeker handschoenen!! ik begon 2 weken geleden op een stal en ik had de blaren op mn handen staan van de stelen.....
ik draag gewoon een rijbroek, met jophers eronder, en shirtje met vest. en ALTIJD handschoenen, zodra ik die uitdoe(ook met vegen)krijg ik last van mijn handen.
ik zou gewoon comfortabele kleding kiezen die vuil mag worden. EN zien dat je oftewel botten aan hebt, of je broek over je schoenen valt ( of eventueel chaps ofz) want er is niks irritanter als stro of vlas ofz in je schoenen. Zeker als je meerder stallen moet doen. Handschoen, dat hangt van je handen af he. Ik heb er nooit aangedaan. Kreeg wel eens wat pijnlijke plekjs ( vooral als het even geleden is dat ik stallen gedaan heb) maar dat wordt al snel eelt hoor
Kleding die vies mogen worden, en verder mest ik gewoon uit met mijn rijlaarzen. Met het warme weer zou ik in ieder geval wel handschoentjes aandoen tegen de blaren!
een spijkerbroek en een t-shirt die vuis mogen worden en oude gympen aangezien je lang staat is prettig fijn schoeisel aan te hebben, persoonlijk vind ik het niet fijn in paardrijlaarzen uit te mesten.
Kleding die je lekker vind zitten en natuurlijk vies mag worden. En waar je eventueel iets van uit kunt doen. Vaak is het in het begin wat fris en na aantal stallen heb je het warm!! Ik heb altijd mijn werkschoenen of mijn kisten aan. Ook handig als een paard denkt dat jouw tenen wel leuk zijn om eens op te gaan staan. Kan altijd gebeuren, hoeft natuurlijk niet!!
Iets waar jij je lekker in voelt... en waar jij goed in kunt bewegen. Hoeveel stallen zijn het? en met je het alleen doen?
Verschilt ook of je stro of vlas of zaagsel hebt
AapjeAstrid
Geplaatst: 20-04-10 11:47
Gewoon kleren die gemakkelijk zitten en vies mogen worden. Ik mest altijd uit in mijn paardrijbroek en een trui/vest erboven. Met mijn hele grote groene rubberen laarzen eronder. Handschoenen kan ook, maar persoonlijk heb ik die nog nooit nodig gehad.