[EG] Pino: vermoedelijk (deels) draver.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

[EG] Pino: vermoedelijk (deels) draver.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:21

Wij zijn op zoek naar iemand die de merrie Pino kent. Kan zijn dat ze eerst anders heette natuurlijk. Wij hebben haar nu bijna een jaar en ze komt uit Drente. Er zit geen papier bij maar is waarschijnlijk een draver of kruising daarmee. Vooral in het begin kon ze makkelijk in telgang overgaan maar dit is al veel verbeterd. Ze is overbouwd en heeft een wat weke rug. Ze kan aardig galopperen en springt ook makkelijk en goed.
Ze heeft enorme oren!
Op stal is ze wat zuur, echt een merrie, maar onder het zadel erg ijverig en wil graag leren. Buiten ook braaf maar draait snel om als ze iets raars ziet.
Ze doet het erg netjes in de dressuur nu en ze blijkt ook wissels om de paar passen te kunnen?? Wijken daarintegen vind ze weer moeilijker. Ze heeft sinds 2006 een paspoort en zou 16 worden dit jaar. Op het paspoort staat geen vorige eigenaar.
Misschien herkent iemand haar?
Afbeelding

Binckydenice

Re: [EG] Pino: vermoedelijk (deels) draver.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:36

waar in drenthe heb je haar gekocht?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 23:54

Ruinerwolde.
Zij hebben haar een paar jaar gehad en voornamelijk als lespaard voor hele beginnelingen gebruikt.
Maar ze kan best veel dus dat moet daarvoor gebeurd zijn. ;)

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:25

Marion!

Goedemorgen.. :D

Wij hebben haar gekocht van meneer Vos, in Staphorst... Mischien kun je daar eens op zoeken, of zal ik eens informeren voor je? Geen vriendelijke man, maar oke..
Mischien weet hij wel waar ze gefokt is.

Volgens mij zit er echt geen draver in Pino.. We hebben 4 dravers staan, en ze heeft er totaal niks van weg, je ziet duidelijk als er dravers bloed in zit.. Gangwerk, houding, beenwerk.
Plus dat je bij een draver altijd een NDR papier krijgt + Chip! Dus dan zou je haar chipnummer na moeten chekken bij het NDR, waar alles bekend is over elke draver die er in NE rondloopt. Je kunt nooit een gewoon paspoort krijgen bij een volle draver! Net als Nrps, of Kwpn, worden ze via het stamboek geregistreerd..

Volle draver is dus onmogelijk..

Pien is meer een hunter type, wat lang in haar rug, een wat lange ielige hals, laag aangezet.
Recht hoofd, met grote oren..

Welk adres staat er op haar paspoort als geboorteplaats?
Naam?

Groetjes!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:48

Citaat:
Plus dat je bij een draver altijd een NDR papier krijgt + Chip! Dus dan zou je haar chipnummer na moeten chekken bij het NDR, waar alles bekend is over elke draver die er in NE rondloopt. Je kunt nooit een gewoon paspoort krijgen bij een volle draver!

Dit is niet waar. De chip is verplicht sinds 12 jaar, de P-jaargang van het draversstamboek NDR. Als een draver verkocht wordt als rijpaard wordt het stamboekpapier ingeleverd bij de NDR en wordt het paard geregistreerd als 'verkocht zonder papieren'. Zo wordt voorkommen dat het paard nog deel kan nemen aan de koersen.
Als vervolgens een paspoort zoek raakt of niet is meegeleverd kun je een nieuwe aanvragen via het NDR, maar als je paard ouder is als 12 en dus geen NDR chip heeft houdt het op. Ik zou eerst kijken of dit paard wel een chip heeft (zowel links als rechts uit laten lezen!) - officieel en wettelijk is het verplicht dat ieder paard gechipt is - en dan na laten kijken bij welk stamboek dit nummer bekend is.
Mijn draver is 20 en ik heb voor hem een paspoort aan gevraagd bij een andere instantie dan het NDR, omdat ie daar niet meer geregistreerd was bij het stamboek, dus niet iedere draver heeft een NDR-paspoort.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:53

Nee kimmie1974 heeft gelijk, wij hebben vroeger meerdere dravers zonder papieren verkocht, dit doordat ze waren uitgekoerst. Ook gaan er een hoop papieren bij handelaren verloren net als dat dit bij KWPNers gebeurd. ik zou inderdaad goed kijken naar een chip en daarnaast langs de persoon in drenthe waar je haar vandaan hebt....

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:46

Pino komt bij ons weg, ik heb nooit het vermoeden gehad dat ze deels draver is. Aan gangwerk, kun je het absoluut niet zien, een draver, of deels, herken je duidelijk.. We hebben er zelf 4 staan.
Ik zal eens kijken of mr. Vos iets weet van haar achtergrond, dat is de man waar wij haar gekocht hebben. Dat er een normaal paspoort bij aangevraagd kan worden, wist ik ook niet, maar dat kan tegenwoordig toch niet meer?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 23:01

Hey hoi Megan! Natas kreeg geen reactie meer van je dus vandaar deze oproep.
We moeten idd nog even checken of ze rechts ook gechipt is, dat zou kunnen duiden op een draver uit Duitsland.
Meerdere instructeurs hebben gemeend te zien dat ze draversbloed zou kunnen hebben door haar tussenpasjes bij het aandraven. Maar omdat ze nu toch steeds meer dingen schijnt te kunnen zijn we eigenlijk best benieuwd wat ze voor jullie gedaan heeft. Ze heeft duidelijk veel wedstrijdervaring want ze is superbraaf op elk wedstrijd terrein. Ze wordt nu in het bos en aan het strand gereden en dat vind ze duidelijk minder. Natas is er zelfs buiten al een keer afgevallen. Ze wil niet voorop en komt omhoog en draait om. Op wedstrijdterrein hebben we dit gedrag nog nooit gezien. Dus ik ga er niet vanuit dat ze als recreatiepaard gebruikt is geweest altijd.
Ze is nu L dressuur met winstpunten met Pino en ze krijgt les van een Grand-prix instructrice. Die roemt Pino om haar karakter, ze probeerd alles voor je te doen ondanks dat haar bouw haar beperkt in haar beweging.
Iemand moet toch dit alles aan haar geleerd hebben? In het bijzonder dat ze op de diagonaal om de paar passen kan wisselen!

Alles goed met Steamy?? <3
Als jij het bij die meneer Vos zou willen vragen?
Op het paspoort staat niets bij eigenaar.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:10

Een meisje bij ons heeft haar een tijd gereden, voor haar hadden we pino ook gekocht. Dressuurmatig is ze bij ons erg verbeterd, toen ze net kwam, was het een zielig hoopje elende, met absoluut geen spieren (ik ga een foto voor je zoeken..), ze was verkeerd gereden, en haar rug was absoluut niet haar sterkste punt. De jaren bij ons is ze netjes gereden, en zodoende, hoe meer je trainde, hoe sterker ze werd..

Die wissels zijn we langzaam naar toe gaan werken, Pien heeft altijd makkelijk gewisseld!
Ze was erg groen voor een wat ouder paard toen ze bij ons kwam!
Dat meisje is met haar gaan springen, en zodoende kwamen we erachter dat ze makkelijk wisselde in het parcours, en omdat pino ze echt nodig had voor haar lijf, helemaal in het parcours, zijn we daar verder op gaan oefenen.. Het zou me niks verbazen dat ze er al iets bekend mee was voordat ze bij ons kwam. Maar zeker geen wissels op de diagonaal.. Ze snapt het gewoon, en dan gaan dingen haar erg makkelijk af! Zo is ze altijd al geweest..Buiten durft ze inderdaad niet graag voorop, het lukte wel altijd, als je met 2 paarden op pad gaat..

Wedstrijd ervaring heeft ze bij ons op gedaan, of ze voor ons ooit gestart is weet ik niet. Ze was erg bang de eerste keren, grote ogen, spanning, omdraaien en terug rennen naar de trailer. Met veel oefenen, en ik met mijn paard mee, zijn we in een kleine maand helemaal wedstrijd proof geworden!
Wat ze doodeng vond, was het dressuur hokje, spierwit. Buiten seizoen he... Ellende.. :P

Het meisje wat haar reed, was geen held buiten, dus hier is maar een klein beetje aan gesleuteld.. En met een ander paard, durft ze best..

Hoop dat je hier wat wijzer van word.. *D

Steams gaat SUPER! We trainen en Trainen, en beginnen echt ergens te komen. Alleen het stoppen heeft meneer soms echt maling aan.. En andere dagen stopt ie als een trein... Boefje..
Je wilt niet weten hoe erg meneer vind dat hij een "Rodeo paard" is na de winterstop.. Hij heeft letterlijk geen voet aan de vloer gehad tijdens het longeren, 4 benen omhoog, steigeren, weer weg "Rodeo" en.. Geniaal. En dan de longeerlijn eraf klikken, teugels los laten hangen, rustig me sigaretje oproken, opstijgen en wegrijden.... _O- :') Hij heeft een grote dosis humor, moet soms eens terug gezet worden op zijn plek, en dan kunnen we er weer tegenaan.. :o Hij doet erg zijn best voor me..

Maargoed, gaat als een zonnetje dus! <3
Ik ga snel de nieuwe foto's plaatsen, het is een Buffel geworden!!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 11:18

Hey leuk deze info!!
Eigenlijk heeft ze het meeste dus bij jullie geleerd! Dat bewijst dan maar het fijne karakter! Pien is nu mee op stage in Rockanje en wordt daar volledig in de watten gelegd. :+ Ze zag er al goed uit maar het kon dus nog beter, je kunt er je haar in kammen en dan is ze nog niet eens gepoetst!! Ze zijn nu bezig met schouder binnenwaarst en wijken, dat vind ze nog best heel moeilijk. Ik heb nieuwe foto's en een filmpje op Pien haar eigen Hyves geplaatst. In Juni komen ze weer terug!

Fijn dat Steamy zo goed gaat. Zal best rodeo geweest zijn!! Hij is jong en zit goed in z'n velletje zo te horen. Dat moet je ook kunnen uiten hahaha. En hij zal best een buffel worden, ze groeien door tot 5 a 6 jaar, en dan trainen erbij! Hij is duidelijk bij jou op zijn plek!!
Ik heb een lieve 11 jarige few-spot ruin gevonden van de hengst Ama Rich N Famous To. Een Hunter/Pleasure type van 1.60. Ik ga met hem het western weer oppakken en hopelijk weer verder komen maar dan niet in de reining. Ik wordt daar te oud voor gewoon hahaha.
Groetjes!! *D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 00:46

Hier mag een slotje op!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:04

Aangezien deze zoektocht is beëindigd wordt dit topic gesloten.
TS, mocht je om wat voor reden dan ook deze zoektocht weer moeten hervatten is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Stuur dan even een pb naar een van de moderators van OV met het verzoek dit topic weer te openen of plaats een TeM op dit topic met dat verzoek.
Hier nu een slotje.