Misschien zijn er mensen die dit al gehaalt hebben en dingen kunnen zeggen die je moet weten?
Dankje!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kayleighdn schreef:Ik wil over 1 of 2 jaar mijn ruiterbewijs proberen te halen.
Misschien zijn er mensen die dit al gehaalt hebben en dingen kunnen zeggen die je moet weten?
Dankje!

ikke schreef:kayleighdn schreef:Ik wil over 1 of 2 jaar mijn ruiterbewijs proberen te halen.
Dankje!
Enne, niet halen is geen optie?
Nut heeft het ding namelijk niet, tenzij je de botte pech hebt naast een van die handvol gebieden te wonen waar het verplicht is.
Maren11 schreef:het beste is om voor het ruiterbewijs met het paard waar je op rijd naar de plek gaan waar het is afgenomen. Bij mijn oude manege ging je naar een plek waar de paarden nooit komen dus dat is heel erg wennen voor die paardjes snap je?
X
Marous91 schreef:ik dacht dat het tegenwoordig verplicht was als je buiten wou rijden zonder begeleiding oid
ik wil m graag halen (ook bij t reelaer) maar m'n ouders vinden het te duur, en om het zelf te betalen vind ik het ook wel wat veel geld.
ik wil 'm halen omdat ik sinds een tijdje mijn pony weer actief rijd, en we ook wel eens naar buiten willen.
hinta schreef:het is idd nog niet verplicht om je ruiterbewijs te bezitten om een buitenrit te maken.
er zijn echter enkele gebieden in nederland waar het verplicht is, maar dat zijn er niet veel.
een voordeel van het ruiterbewijs is, dat er een goede verzekering aan is gekoppeld.
als jij met je ouders checked of jij (goed) verzekerd bent wanneer jij met jouw pony de openbare weg op gaat, is dat natuurlijk ook goed.