Welke verzekering voor overlijden voor niet fit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Welke verzekering voor overlijden voor niet fit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 17:50

Wij zitten met een probleem dankzij een niet nader te noemen verzekering :( omdat die door 2 maal overnamen ons spontaan uit de verzekering heeft gegooid per afgelopen 1 maart. Dat was al besloten ergens half vorig jaar. Er was een brief gestuurd die nooit bij ons is aangekomen en waar we dus niet op konden reageren. We kwamen er pas achter toen we gingen informeren of de oogoperatie van onze tinker vergoed werd of niet. resultaat is dus jarenlang premie betaald en nu een dure operatie op onze kosten en een onverzekerd paard.

Voor de overname hebben we nooit problemen met deze vetrzekering gehad en waren er met vorige pony's ook verzekerd. Een hebben we moeten inslapen en dat is netjes geregeld destijds. Daarom balen we des te meer. De tussenpersoon waar we het via regelden is ermee gestopt en kan ons ook niet helpen helaas.

Nu zijn we op zoek naar een overlijdensverzekering en eventueel een verzekering voor grote kosten. Nu is het voor een normaal gezond paard geen probleem maar onze tinker heeft helaas wat mankementen die goed onder controle en te behandelen zijn maar wel een groter risico op blijvende schade kan zijn als we hem niet goed onder controle houden. Hij is door een fout van iemand anders erg gevoelig voor spierbevangenheid, heeft een nogal heftige granenallergie te vergelijken met een pindaallergie voor mensen en heeft nu voor de 2e keer een uv gevoelige tumor gehad die verwijdert is. Allemaal dingen die je goed kunt voorkomen door voeding, huisvesting en medicijnen. Ook heeft hij een niet slacht verklaring vanwege zijn allergiemedicijnen.

Dit maakt het vinden van een verzekering niet gemakkelijk. Wie heeft er een idee maar geen Hippo zorg of EFO.

Arnyek

Re: Welke verzekering voor overlijden voor niet fit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:59

Er zal geen één verzekering zijn die je opneemt, om de simpele reden dat het paard niet gezond is en een verzekeringsmaatschappij winst wilt maken. Jouw paard opnemen in de verzekering is niet rendabel.

Persoonlijk had ik mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld om de verzekeringsmaatschappij aan te spreken op het feit dat het paard plots niet langer verzekerd is (waarom??).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:03

Dit gaat je idd niet lukken denk ik.
Zo'n verzekering geldt nl voor "niet te verwachten" problemen. In jouw geval mankeert het paard al van alles en is het dus al zeker dat er uitgekeerd zal moeten worden, de vraag is alleen wanneer..... en dát dekt geen enkele verzekering...

Ik zou overigens wél je rechtbijstand erop zetten, want dit is natuurlijk helemaal niet netjes!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 15:15

Elk paard gaat een keer dood hoe dan ook. En hij heeft geen hoger risico op sterven eigenlijk dat maakt het verhaal wat zuurder eigenlijk.

De reden is echt te belachelijk voor woorden. Connor is al 8 jaar verzekerd bij ze, nooit iets geclaimd, ze zijn een keer overgenomen dat ging goed. Wij zijn verhuisd, netjes doorgegeven aan de oude maatschappij, ook steeds post ervan gehad nog 2 jaar en de premie ook betaald eens per jaar in februari. Dan verwacht je tussen februari 2009 en februari 2010 geen post van ze. Je hebt de polis in huis enz.

Blijkt het bedrijf weer zijn overgenomen afgelopen jaar ergens en de nieuwe eigenaar blijkt iedereen die er verzekerd was een brief gestuurd te hebben die je na ontvangst binnen 10 dagen moest terugsturen anders was het einde polis. En ja die brief hebben wij dus nooit ontvangen en met ons nog zeker 10 mensen niet. En dat merk je pas als je weer aan je nieuwe polis toe bent van het nieuwe jaar of een rekening wilt melden. Wij kwamen er dus eind februari achter dat we dus niet meer verzekerd waren echt 3 dagen ervoor of zo.

Gelukkig viel onze rekening nog mee. Tussenpersoon had al van een paar mensen echt nare verhalen gehoord, een paard overleden die dus ook niet meer was verzekerd kort daarvoor voor een stevig bedrag maar helaas mensen kunnen fluiten naar hun geld. Een ander had een dure koliek operatie maar helaas zelfde verhaal. Deze mensen hebben er echt werk van gemaakt en hebben dat verloren omdat het schijnt te mogen in verzekeringsland. ben je mooi de l ul. Vandaar dat wij niet eens meer de moeite doen om er achter aan te gaan, is kansloos.

En zitten wij dus met een beetje pech met een onverzekerbaar paard. terwijl hij geen hoger risico is op uitkering dan welk ander paard ook. he gaat ons alleen om overlijden hij doet geen gevaarlijek dingen, niet vaak in de trailer, geen concoursen dus ook daarvoor een lager risico dan gemiddeld.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:17

Ik zou een eigen spaarpotje aanleggen.
Verzekering kan je wel vergeten.
Maar wat is er erg aan een onverzekerbaar paard?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:54

Probeer alle gedupeerden bij elkaar te krijgen en zet de nationale ombudsman erop of zoek op de publiciteit op, voor hetzelfde geld zijn er veel meer dan 10 gedupeerden en kunnen jullie samen wat beginnen tegen de verzekeringsmaatschappij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 15:55

Gigil op het moment dat onze tinker overlijdt en we een ander paard willen kopen hebben we er het geld niet voor staan. Bij een verzekerd paard krijg je in ieder geval het bedrag terug wardoor je een ander kunt kopen, dat hebben we bij het overlijden van onze 2 jarige ook gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:57

Ik geef je geen kans ook al gaat elk paard ooit dood. Je paard mankeerd van alles en geen verzekering wil je dan hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:19

gigil schreef:
Ik zou een eigen spaarpotje aanleggen.
Verzekering kan je wel vergeten.
Maar wat is er erg aan een onverzekerbaar paard?
Mee eens.

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:17

Ik weet niet hoed oud jouw tinker nu is? Maar als hij 17 is gaat hij zowie zo de verzekering uit.
Dan is je paard namelijk te oud en gaat het de verzekering geld kosten omdat hij dan pas echte mankementen gaat krijgen.
Heb dit namelijk ook gehad met mijn paard.
Vandaar de vraag; Wat is er mis met een onverzekerbaar paard?
Mijne heeft nog nooit wat gehad in zijn leven en is nu 23 jaar.
Daarvoor het ik ook een spaarpotje