Blinde Muur.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koektrommel

Blinde Muur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 16:26

Hallo allemaal,

Ik ben nietgauw bang aangelegd, noem het gewoon eerder zeer voorzichtig :D
Ik heb een probleem(pje) met mijn paard waar ik zo 1,2 a 3 geen oplossing voor heb.

Mijn paard kan niet aan een blinde muur vaststaan, dan "breekt geheid de pleuris los".
Zet ik hem tussen twee touwen vast, totaal geen probleem, maar op de huidige stal heb ik die mogelijkheid niet. Dan moet meneer dus aan een ring in de muur staan.
Helaas accepteert hij dat niet en haalt de gekste toeren uit.

Kun je een 19 jarige dit nog leren, of heb ik en hij de pech dat we dan maar steeds een tweede persoon nodig hebben om hem vast te houden? Dat accepteert hij domweg wel.

Ik hoor graag van u allen :D

8nnemiek

Re: Blinde Muur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:28

Wat raar zeg..
En als je hem gewoon leert los te staan, met het halstertouw over de rug heen?

Koektrommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 16:34

MysticTinker schreef:
Wat raar zeg..
En als je hem gewoon leert los te staan, met het halstertouw over de rug heen?

Dat kent ie perfect dat gekke dier 8-)
Maar als ik wegloop komt hij me als een hondje achterna :D
Tja, ik kan geen loslopend paard in zadelkamer gebruiken }>

Zo parkeer ik hem ook als de smid komt, op op de plas ermee, touwtje over zijn nek en ik zit op een omgekeerder emmer te kijken en wachten tot de smid klaar is. Totaal geen problemen.

Maar aan een ring aan de muur? Gaat hij haast schuimbekken de gek ...

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:36

Hmm, inderdaad gek zeg. Ik kan mijn pony ook niet vastbinden, maar dan over het algemeen niet. Noch aan de muur, noch tussen 2 touwen. (Heeft te maken met te vaak gepanikeerd in het verleden waardoor ze nu reeds begint te panikeren als ze voelt dat ze vast staat, misschien kan je paardje ook een soort 'trauma' hebben opgelopen oid? ... ik weet het niet ...)
Los staan lukt blijkbaar wel... Gewoon een raar paard :p?

Koektrommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 16:41

Een raar paard is het, maar het is vooral lastig als ik geheel alleen ben. Soms vergeet je wat en moet je terug om iets te pakken oid. Tja, ik heb hem een deur van bijna 200 kg uit de hengsels zien liften omdat hij ook zo stond. Op 1 of andere rare wijze kwam het halstertouw onder de klink en heeft zo door maf te doen de deur van stallencomplex uit de hengsels getilt. Halster kapot, touw kaduuk, deur met 4 man, ja echt 4 man terug in de hengsels moeten hangen.

Ik heb de foto's nog wel ergens. Sindsdien heb ik heb nooit meer aan een muur geknuppert :P Maar op nieuwe stal geen andere keus, zucht :D

Kon paard wel uit de wei plukken want meneer was over lint gesprongen om na zijn debiele actie rustig te gaan staan grazen :Y)

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:46

Ow, nja da's euhm 'handig' zeg. Ik hoop dat je snel een oplossing vind, want ik kan me voorstellen dat het na een tijdje wel vreselijk irritant wordt...

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:47

je kan het paard dit zeker nog aanleren maar dat al niet gemakkelijk zijn. zal veel training kosten om dit recht te zetten. zou beginnen met touw door de ring heen te halen. gewoon je ding doen zoals peotsen. en een keer paar passen weg lopen en weer terug. dit moet je uitbreiden met steeds iets verder weg. ik zeg het touw eerst alleen door de ring heen halen zodat hij zich niet kan verwonden en eigenlijk dus los staat. je zal langzaam het touw wat strakker moeten vast maken tot een goede paardenknoop met uiteraard goede paniekhaak.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:34

Is er geen mogelijkheid om ergens een paal in de grond te zetten met een oog waar je hem aan vast kunt zetten? Dan omzeil je het probleem. Waarom zou je een 19-jarig paard nog pesten met 'm iets nieuws te leren wat hij kennelijk eng vindt?

Koektrommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 13:37

Ibbel schreef:
Is er geen mogelijkheid om ergens een paal in de grond te zetten met een oog waar je hem aan vast kunt zetten? Dan omzeil je het probleem. Waarom zou je een 19-jarig paard nog pesten met 'm iets nieuws te leren wat hij kennelijk eng vindt?

Ik wil hem juist NIET pesten. ik HAAT pesten van mens en dier. Laat dat voorop staan. Maar ik laat me ook niet "bezeiken" door een paard. Veiligheid voorop. Ik heb er nix aan als hij zich verhangt of mij vertrapt.

Nee, helaas aan een paal gaat hij ook aan de haal :( ( Verrek dat rijmt :P )
Ach het is een draak(je) zal ermee moeten leren leven, vroeg me alleen af zou het te "corrigeren" zijn ? Dit gaat teveel tijd kosten, dus dan maar met 2 man erbij, problem solved :z

Koektrommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 13:40

mvn schreef:
je kan het paard dit zeker nog aanleren maar dat al niet gemakkelijk zijn. zal veel training kosten om dit recht te zetten. zou beginnen met touw door de ring heen te halen. gewoon je ding doen zoals peotsen. en een keer paar passen weg lopen en weer terug. dit moet je uitbreiden met steeds iets verder weg. ik zeg het touw eerst alleen door de ring heen halen zodat hij zich niet kan verwonden en eigenlijk dus los staat. je zal langzaam het touw wat strakker moeten vast maken tot een goede paardenknoop met uiteraard goede paniekhaak.

Dit heb ik getest en heeft de slimmerik al door. Hij weet dat nu of touw, of de haak loslaat en maakt hier vrolijk gebruik ( of is het misbruik?) van. Hij hekelt vaststaan.

Wat die Zeoliet in zijn kop heeft heeft ie niet in zijn ........ :D

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:44

En wat nou als je hem vast zet aan twee touwen zeg maar? Een touw aan de ene kant van zijn halster en vastknopen en andere touw aan de andere kant van halster en ook vastknopen?
Of zeg ik nu iets heel raars? :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:32

Lydia_ schreef:
En wat nou als je hem vast zet aan twee touwen zeg maar? Een touw aan de ene kant van zijn halster en vastknopen en andere touw aan de andere kant van halster en ook vastknopen?
Of zeg ik nu iets heel raars? :=

Zij zegt al: tussen 2 touwen gaat prima.
Tenzij jij bedoelt alletwee de touwen aan diezelfde ene ring in de muur. Gaat ook niet goedkomen met dit slimme paard denk ik...

Koektrommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 19:01

Misschien heeft marleeniej een antwoord, daar zij dit paard kent vanaf veulen?

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:06

Mijn eerste paard had het ook en stond aan zo'n speciale halsband voor hangers......

Koektrommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:32

myssy_88 schreef:
Mijn eerste paard had het ook en stond aan zo'n speciale halsband voor hangers......

Wat doet zo een band dan ?

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:35

Kun je hem niet gewoon aan de box vast zetten? of in de box opzadelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:47

Heeft het dier een trauma in het verleden ermee opgelopen?

Misschien bij de bron aanpakken?

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:13

Haha eigenlijk geen idee maar het hielp wel(raar dat ik het niet weet eigenlijk haha), zij kon absoluut niet vast staan aan een halster maar met de halsband ging het prima...misschien even op google zoeken....

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:25

ik zit trouwens net te zoeken maar volgens gebruiken ze zo'n band ook voor koeien....