Flame, mijn vzpony, heeft al een prima conditie, doet makkelijk ritten van 4 uur. Met pauzes ben ik zelfs al 6 uur weg geweest.
Toch zit ik af en toe nog met vragen, en anderen vast ook, dus ik hoop dat er hier mensen zitten die daar antwoord op hebben.
Morgen ga ik een echt lange rit doen.
Voor wie google earth bij de hand heeft, van zonnemaire naar het bos en strand bij ouwerkerk. Ik rijd via de polderweggetjes daar naar toe, en stop bij capelle voor de eerste pauze. Vriendin van me heeft haar vzpony daar, dus kan Flame even in de wei om te eten, drinken en uit te rusten. Het plan is dan om met zijn tweetjes een rondje door het bos te doen, daarna ga ik weer terug. Ditmaal via schuddebeurs, zodat ik in het bos nog een pauze in kan lassen. Het is vanaf daar nog maar drie kwartier, maar ik merk dat zo'n pauze haar echt goed doet, want daarna staat ze weer (letterlijk
) te trappelen om verder te gaan. Alleen soms vraag ik me af wat nou bv mijn gemiddelde snelheid is. Weet iemand dat? Het gaat hier om een welshje, een d pony.
Van zonnemaire naar capelle is volgens de routeplanner van de ANWB 10 kilometer. Dat is zowiezo nog niks, doen we wel vaker.
Dan verwacht ik om een uurtje ong. het bos in te gaan. Rustig aan doen, beetje genieten van de omgeving. (We hebben hier niet zoveel bos.)
Terug naar schuddebeurs stuurt dat domme ding me om, maar ik heb wel een idee van de afstand, ik zou zeggen 7 kilometer.
En van daar naar zonnemaire is 5 kilometer.
Dus in totaal 22 kilometer echt kilometers maken, en een uurtje rustig rijden. (Van gezellig even een andere pony zien krijgt ze ook weer een oppepper.
) Oja klein detail, ik rijd al een week zonder zadel omdat er wat aangepast moet worden, maar dat zou geen probleem moeten zijn, rijd niet echt anders dan anders.
Wat denken jullie, voldoende rust pauzes toch? Eventueel rusten we in het bos nog een keer. En iemand dan enige idee van de gemiddelde snelheid van een paard? Ik vind het moeilijk vergelijken, weet wel dat ik van zierikzee naar zonnamaire kan in ongeveer anderhalf uur, dat is ook 10 kilometer. En dan heeft ze al een heel eind gelopen. Dat komt neer op 6,6 km per uur.
Ik ga van de zomer hopelijk nog veel meer lange ritten maken, dus na deze vraag zullen er nog wel meer volgen. Hoop een beetje ervaringen etc. uit te kunnen wisselen hier.