slopen van van alles en nog wat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tyfoon

slopen van van alles en nog wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:34

hoe kan je het best een paard met sloop gedrag ( voorliefde voor plastiek) leren dat dat niet mag.

Mijn paard vindt het o zo fijn om telkens hij iets nieuw krijgt ( of beter gezegd zichzelf toeeigend) om mee te spelen (lees om te slopen) , maar dat is niet zo fijn.

Hij heeft wel een voorliefde om plastiek te gebruiken als speelgoed , letterkes , lik-it speelgoed , en andere moeten er altijd aan geloven als hij ermee kan spelen (het resultaat van het spelen is dat je het dan netjes versnippert vindt op de plek waar hij gestaan heeft.)

Hoe dit het beste aanpakken. (hem niets meer geven dan vindt em wel iets anders om vakkundig te versnipperen)

iemand raad
?

femmiel

Re: slopen van van alles en nog wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:37

Doet die van mij ook :')
Heeft vanalles om zich niet te hoeven vervelen,maar plastiek blijft leuk :)

Ze heeft al een:
Horse bal
Liksteen

En als mijn jas dan naast de horse bal hangt is ze met m'n jas aan het slepen,en die horse bal ligt daar :')

tyfoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:41

mijne heeft al de letters uit de piste (toen hij erin stond) vakkundig opgegeten nu vinden we overal snippertjes terug.

ha ja speelbal heeft em ook al gesloopt.

(de stroomdraad van de weide vindt em nog niet zo lekker maar daar heeft em ook al in aan het bijten geweest, maar had raar smaakje (elektriciteit))

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:44

Die van mij staat zelfs in mijn zadel te happen :+ en dekens slopen is ook heel erg leuk.
en poetskisten komen en gaan bij mij :P Ik probeer alles uit de buurt te houden zodat hij er niet bij kan.

De paarden die bij die van mij staan moeten ook elke paar maanden een ander halster kopen... :o

Ik probeer het nu uit zijn buurt te houden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:54

Tja... zorgen dat hij niet ergens alleen wordt gelaten waar iets te slopen valt. Simpeler is het echt niet.
Paardenverblijven moeten gewoon hufterproof zijn, dan zijn ze ook veilig.
En stroom rond alles waar ie vanaf moet blijven.

Wilgentakken in een paddock of bak geven je paard ook iets te doen, net zoals jollyballen (staan ze hier regelmatig mee te spelen) en het gezelschap van andere paarden kan ook voor veel vermaak zorgen.
Als je paard lang in een bak staat kan een ruif met (oud of graszaadhooi) hem ook bezighouden.

En als je met hem bezig bent kan je hem leren dat 'Uuhhh!' of 'Pas op' betekent dat hij iets met rust moet laten, dat kun je de meeste paarden wel leren.

tyfoon

Re: slopen van van alles en nog wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 20:11

een tak heeft hij geen intresse in, een jollyball ja dat wel gesloopt na enkele dagen.

De andere paarden hun halsters blijft em af, ander paard zegt op tijd af (lees sjot)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:27

Je hebt verse wilgentakken al geprobeerd?

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:32

Als de gemeente gaat snoeien,..wel even kijken of het onbespoten is,..kan je vragen om wilgentakken,..wij gebruiken ze ook.
het helpt echt goed tegen verveling en voorkomt andere dingen slopen, en echt alle paarden vinden ze lekker *D

tyfoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:35

Helaas al met takken en zo geprobeerd , plastiek vindt em om een of andere reden lekkerder.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:25

Ik denk dat dit gedrag heel moeilijk af te leren is. Hij wil gewoon spelen en klieren. Ben bang dat de enige oplossing is hem onverwoestbaar plastic speelgoed te geven. ;) . De paarden bij ons thuis kunnen zich uren vermaken met een oude boei en een grote pion.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:19

Pff vervelend he, zo'n sloperd op stal..

Mijn verzorghaf doet dit ook.. Laatst had ik 'm vastgezet aan z'n halster, ik draai me even om om tegen een stalgenootje te praten, draai me terug om en meneer heeft z'n halve halstertouw doormidden gebeten. Dekens is geen doen bij 'm, met een uur is het allemaal gesloopt.. Laatst zat z'n halster wat te groot, stond ie continue te proberen om z'n halster op te vreten.. Geloof niet dat meneer erg begrijpt dat wat ie doet nogal irritant is. Als ik z'n hoofdstel omdoe verdwijnen mn teugels en sperriem ook standaard in z'n mond, maar erg onder de indruk van mijn *EEEY* is ie niet. Hij wéét echt wel dat t niet mag, want zodra ik roep laat ie het los, maar drie seconden later heeft ie het gewoon weer vast :+

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:49

En zo'n speciale bal met snoep of ander lekkernij erin?
Onze paarden zijn trouwens erg gek op skyppyballen etc ;)

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:53

Mijne doet precies hetzelfde :+ ,

die van mij schuurt met halster langs de muur,
wil zo graag een leren halster |( , maar dat gun ik hem niet!

ik heb eens geprobeerd om iedere x als hij een poging deed een tik te geven op de hals,
dan kijkt hij me aan van meen je dat het me interesseert als je me een mep geeft en gaat vrolijk verder,

ook als ik deed mesten altijd schuren enz, soms gooide ik een borstel op de grond zelf dat boeit totaal niet!
ik heb de moed opgegeven en spreek hem meestal even toe,
als ik hem roep weet hij precies wat ik bedoel!

heb ook geen oplossing voor je,
ik zou eens flink stroom op die draad zetten, daar bijt de mijne niet in!
en laat ook de palen netjes in de grond zonder stroomdraad :D ,

NaNi schreef:
Pff vervelend he, zo'n sloperd op stal..

Mijn verzorghaf doet dit ook.. Laatst had ik 'm vastgezet aan z'n halster, ik draai me even om om tegen een stalgenootje te praten, draai me terug om en meneer heeft z'n halve halstertouw doormidden gebeten. Dekens is geen doen bij 'm, met een uur is het allemaal gesloopt.. Laatst zat z'n halster wat te groot, stond ie continue te proberen om z'n halster op te vreten.. Geloof niet dat meneer erg begrijpt dat wat ie doet nogal irritant is. Als ik z'n hoofdstel omdoe verdwijnen mn teugels en sperriem ook standaard in z'n mond, maar erg onder de indruk van mijn *EEEY* is ie niet. Hij wéét echt wel dat t niet mag, want zodra ik roep laat ie het los, maar drie seconden later heeft ie het gewoon weer vast :+