Op zaterdag 24 april organiseert De Woudlooper de Wildlife Track. Een zwerftocht voor ervaren ruiters met eigen paard.
Bijzondere zwerftocht De woudlooper neemt zijn gasten mee tijdens deze exclusieve struintocht kris kras door Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Struinen betekent van de paden af, voorzichtig stappen tussen de bomen door, draven op de uitgestrekte grasvlaktes en galopperen over de zandverstuiving. Onderweg veertelt De woudlooper over de geschiedenis van het park, de verschillende landschappen en de dieren die er leven.
Wildlife Het park staat bekend om zijn hoge wildstand. Het edelhert, ree, zwijn en de moeflon laten zich gemakkelijk zien. De kans is dan ook groot dat jij één of meerdere van deze soorten krijgt te zien. Halverwege de dag wordt er geluncht bij het sfeervolle restaurant De Koperen Kop, waar ook de paarden water kunnen drinken.
Het arrangement Wildlife Track is een avontuur met een ultieme natuurbeleving. De tocht heeft een lengte van ongeveer 25 kilometer en duurt 6 uur. De kosten voor deze dag bedragen € 35,- per deelnemer. Dit bedrag is inclusief: - entreekosten park - koffie/thee bij ontvangst - drankje voor onderweg
Aanmelden Je kunt je telefonisch aanmelden op 06 - 27 54 88 37 of 06 - 16 88 56 38. De zwerftocht gaat door bij minimaal 6 deelnemers. Maximaal 12 deelnemers kunnen zich aanmelden.
Erg leuk, maar wat een geld! Toegang voor ruiter en paard voor de Hoge Veluwe zijn 10 euro. Als je de ruiterroute volgt kom je ook bij de Koperen Kop en die route is ook zo'n 25 km en zeker net zo mooi!
Sas67
Geplaatst: 17-04-10 21:25
Afgelopen najaar heb ik met de Woudlooper een soortgelijke struintocht gemaakt. Dat was helemaal super. @suffie: het is niet te vergelijken met het volgen van het reguliere ruiterpad hoor! Je gaat werkelijk kris-kras, neemt bijna geen pad. En de kosten vallen mee: je hebt de hele dag een gids bij je die het hele gebied op zijn duimpje kent, die heel erg veel weet van de natuur, de dieren, en daar op een leuke manier van alles over vertelt. Ik kan het iedereen van hart aanbevelen!
Waratje
Geplaatst: 17-04-10 23:21
Hoe regelt die Woudloper de "stalling" van de paarden bij die lunch? Want voor zover ik weet is er alleen een aanbindrail beschikbaar voor de paarden, geen stands. Verder vind ik bij een rit van deze lengte en een lunch in een restaurant, dat je toch op zijn minst dan ook zorgt voor hooi voor de paarden. Bij die aanbindrail is niets te eten voor ze. Persoonlijk zou ik niet aandurven om 12 (= maximum aantal deelnemers) paarden die elkaar niet kennen zo naast elkaar aan een rail vast te zetten zonder dat ze verder iets te doen hebben...... Op zich zou ik zo'n rit met een goede gids heel interessant vinden, maar het moet ook goed zijn voor de paarden.
Als paarden aangebonden moeten staan, wordt het niks voor mij. De mijne (kan) na een tijdje in paniek raken (als er geen mensen bij staan) en zich los trekken.