Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Trennie schreef:Ik ben er heel simpel in, mijn paard heeft het 1 keer gedaan, toen hij net onder zadel was en nadien nooit meer:
Toen hij omhoog kwam, heb ik met de zweep een goeie tik op zijn hoofd tussen zn oren gegeven. (best hard)
Het idee er achter: als hij omhoog komt, komt hij met zn hoofd ergens tegen aan (zweep) en dat doet zeer.
Het was erg effectief en voorkomt verder ellende en ongelukken
brownhorse schreef:lok het een keer uit terwijl je een waterbalon in je handen heb
gooi die met een megaknal ze kop op zodat het een beetje pijn doet
het water voeld netzoiets als bloed
ps je kan dan het beste warm water nemen
doerakje schreef:Ik ben wel heel erg benieuwd wat je er tot nu toe steeds aan doet als je merrie besluit de lucht in te komen?
Hoe heb je het tot nu toe geprobeerd op te lossen?
Ben je er hierdoor ook al afgevallen of lukt het wel om het uit te zitten?
Girassol schreef:Als ze onder je uit wil lopen en ze mag niet van jou dan komt ze omhoog? Doet ze het ook als jij haar dan wel aan het werk zet zonder eerst in te houden, zo van "oké jij wil lopen dan zetten we je even flink aan het lopen"? Anders zou je dat misschien een keer kunnen proberen. Ik heb ook wel eens een paard gezien die vaak de lucht in ging, de instructeur joeg het paard zodra ze een beetje omhoog kwam meteen op en de ruiter dreef het paard dan ook meteen naar voren en dat werkte na een tijdje goed, het paard is er volgens mij helemaal mee gestopt.
x_Quinta_x schreef:Merrie-gedrag kan soms verholpen worden door, jaja echt waar, je paard 'de pil' te geven.
Uitlokken zou ik niet mee beginnen. Je paard moet het zelf in zijn kop halen om te steigeren en niet jij...
(ik heb ook wel eens gehoord om een ei op zijn kop kapot te kloppen. Dan denkt het paard dat ie bloed. Maarja, aangezien ze zonder enige regelmaat uit het niets stijgert.)
Wij hebben al een keer 5 eieren op mijn paard kapot geslagen en het enige wat ik er mee heb bereikt, is dat mijn paard nog een maand verschrikkelijk stonk
Gewoon een harde klap tussen de oren werkt beter. 
SuzannePerla schreef:x_Quinta_x schreef:Merrie-gedrag kan soms verholpen worden door, jaja echt waar, je paard 'de pil' te geven.
Uitlokken zou ik niet mee beginnen. Je paard moet het zelf in zijn kop halen om te steigeren en niet jij...
(ik heb ook wel eens gehoord om een ei op zijn kop kapot te kloppen. Dan denkt het paard dat ie bloed. Maarja, aangezien ze zonder enige regelmaat uit het niets stijgert.)
Eieren werken niet echtWij hebben al een keer 5 eieren op mijn paard kapot geslagen en het enige wat ik er mee heb bereikt, is dat mijn paard nog een maand verschrikkelijk stonk
Gewoon een harde klap tussen de oren werkt beter.
Mijn paard begint vaak te stijgeren als ze niet weg wil van de stal. Als ik dan aanvoel dat ze wil gaan steigeren laat ik haar een paar minuten hele kleine rondjes lopen. Ze kan dan niet steigeren en na een paar minuten rondjes wil ze niets liever dan rechtdoor
Dus misschien helpt het als ze weer begint te rennen en je haar stil zet, meteen rondjes te laten lopen om ze het steigeren te vermijden
recht door wil, haha! Dankje
Reneee_ schreef:Heb je haar al eens goed laten nakijken? Voordat je het begint te handelen?
Ze doet het zonder regelmaat, misschien kan het zijn als jij op een bepaalde manier doet dat het zeer doet. Dit zei je overigens ook in je beginpost.
Meestal heeft een paard pijn als hij steigert, als hij het ergens niet mee eens is bokt hij.. tenminste dat is mij vertelt.
het valt me nog mee dat geen 1 bokker heftig op dit topic heeft gereageerd, als het gaat om klappen uit delen enzo![]()
, maar heb dan ook aangegeven dat ik die aanpak beetje cru vind.
Reneee_ schreef:Heb je haar al eens goed laten nakijken? Voordat je het begint te handelen?
Ze doet het zonder regelmaat, misschien kan het zijn als jij op een bepaalde manier doet dat het zeer doet. Dit zei je overigens ook in je beginpost.
Meestal heeft een paard pijn als hij steigert, als hij het ergens niet mee eens is bokt hij.. tenminste dat is mij vertelt.
het valt me nog mee dat geen 1 bokker heftig op dit topic heeft gereageerd, als het gaat om klappen uit delen enzo![]()