Hallo allemaal, Ik heb mijn pony nu 2 jaar en weet nog steeds niet waar mijn pony vandaan komt en wat voor ras ze is. Ze heeft wel een (duits)paspoort alleen daarin is bijna alles onbekent behalve haar moeder(lina). Wel staat erin hoe oud ze is en ook haar levensnummer en haar chipnummer staan erin. Wie weet hoe ik dat kan opsporen???? Ik zou graag een reactie willen op mijn verslag. Groetjes Bo
floorsil
Geplaatst: 12-04-10 20:38
soms kan je de naam van je pony google of de ouders en dan beetje terug zoeken of vragen aan de vorige eigennaar vragen.
Casca
Geplaatst: 12-04-10 20:40
Staan er vorige eigenaren in het paspoort? Of de persoon die het paspoort heeft aangevraagd? Staat alleen de naam van de moeder erin? Of ook de ouders van de moeder? Is ze in Duitsland geënt? Dan kun je kijken waar en door welke arts. Weet je iig uit welke regio ze komt.
We hebben al iets meer info om je te kunnen helpen. Maar er zijn veel gotland pony's die lina heten. Hierbij een voorbeeld. http://www.allbreedpedigree.com/lina16
iemand heeft het paspoort toch aangevraagd dus die vorige eigenaar moet in het paspoort staan lijkt mij? als er verder geen adressen in staan kan je opzoek gaan naar het telefoonnummer van diegene die het paspoort heeft aangevraagd en zo verder gaan zoeken.. succes!
shayen08
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-10 20:41
Het meeste wat jullie schrijven hebben we al gedaan zoals: op allbreedpedigree kijken en wie de eigenaar was alleen het was wel een duitse dus... Maar wel bedankt
Ook duitse mensen kunnen behulpzaam zijn om uit te vinden waar je paardje weg komt!!!!!
cissy
Geplaatst: 15-04-10 12:55
allbreed is geen site waar je alle paarden op terug kunt vinden hoor, dat is maar net wat iedereen invult, het is een publieke site. Ik denk dat jouw enige aanknooppunt je paspoort is, het feit dat het dier een paspoort heeft zegt nog niks over het ras en of je pony uberhaupt een stamboekdier is. Er zijn ook zat kruisingen die nergens geregistreerd worden en toch een paspoort moeten hebben omdat dat nou eenmaal verplicht is. Ik ben bang dat je niet gaat uitvinden welk ras je pony is en waar ze vandaan komt als je niet met die Duitse oude eigenaar gaat praten. En inderdaad, er zijn ook heeeeeel veel aardige Duitsers Als je het niet durft dan willen wij op Bokt je ook wel behulpzaam zijn hoor.