Ik heb het al ergens anders gevraagd, maar gezien het véél grotere ledenaantal (en daarmee een grotere kans op ervaring met het onderwerp) hier vraag ik het hier nog maar eens: Ik overweeg om (synthetische) dreads te laten zetten in mijn haar. Gezien ik absoluut niet zonder cap wil rijden, heb ik de volgende vragen:
1. Kun je gewoon je dreads in een cap stoppen? Is dat niet slecht voor de aanhechting? 2. Op hoeveel toename van de omvang kan ik rekenen? Dus eigenlijk: hoeveel capmaten?
Tigra_
Geplaatst: 12-04-10 23:02
Ik heb van morgen toevallig dreads laten zetten. Opzich zal het niet zo slecht zijn voor de aanhechting maar meer het pluizen van de dreads. En je zult rekening moeten houden dat het de eerste dagen vrij pijnlijk is en het geen pretje is om daar je cap overheen te dragen. Moet wel zeggen dat ik een erg gevoelig hoofd heb dus misschien niet bij iedereen zo pijnlijk. Hoeveel groter een cap moet zijn heb ik geen idee van.
Ik heb ook een aantal keren dreads in gehad. De eerste paar dagen kon ik er absoluut geen cap op verdragen, zo gevoelig was mijn hoofdhuid! Later kon ik mijn cap gewoon op, maar ik had toen nog zo'n verstelbare cap. De aanhechting bleef prima, alleen gingen ze wel erg pluizen. Na het rijden met cap ging ik altijd direct de dreads goed verzorgen zodat ze mooi bleven.
Yunyah
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-10 09:39
Ik kan best een weekje niet rijden, want ik deel m'n paard met m'n vriend. Maarja...om dan 3 maanden niet te rijden vanwege mijn haar dat leek me ook niet echt wat