Hallo Ik ben op zoek naar mijn lieverd Rimmer, (Rudy W op zijn papieren) Die ik heb moeten verkopen vorige jaar het is een friese ruin geb 1998, vader is ANNE 340 Moeder is AEBELTSJE FAN "T FRIJHIEM
Ik heb gisteren een weer eens een sms gestuurd aan de mensen die hem gekocht hadden, waarop ik ineens een antwoord kreeg dat ze nooit een paard bij mij hadden gekocht, ik schrok me kapot. Terwijl ik 2 keer foto's heb gehad van Rimmer samen met een bruin paard en nu ineens!!!! Ik ben hun email kwijt stond op mijn andere laptop die kapot is gegaan. de vrouw haar naam is Kelly. Richting Limburg is hij verkocht, maar nu geloof ik hier niets van. Nu zou ik graag willen weten waar hij nu is en hoe dat het met hem gaat.
Rimmer heeft een snor in de winter, heeft een probleem aan zijn slokdarm kan klachten krijgen zoals verstopping van de slokdarm bij het eten van te droog voer (biks) of gewoon hooi en stro. Wie weet iets?
Ik ben mezelf heel goed bewust dat ik het in die tijd beter had moeten regelen, maar de omstandigheden waren er niet na. Maar nu is het te laat. Maar toch zou ik graag willen weten of hij een goed plekje heeft.
alvast bedankt.
itske
Geplaatst: 13-04-10 12:55
Je kunt het fries paarden stamboek bellen /mailen. Als het paard op naam staat van de nieuwe eigenaar kun je vragen of ze contakt op willen nemen met de nieuwe eigenaar,met het verzoek jou te benaderen.
Oprijlaan 1 9205 BZ Drachten 0512 523888
itske
Geplaatst: 13-04-10 18:22
huui allemaal.
Ik heb ook twee gevallen van criminelen
Jelle heet eigenlijk RUBIN
Rimmer eigenlijk RUDY.W
Waarom de namen zijn veranderd kan ik helaas geen antwoord op geven.
Ze hadden de namen al voor ik ze kreeg.
Misschien hadden ze wel een straf blad...hihihi
grtjes antoinette
Dit komt van Friesian Horseclub Forum ben jij dit?
Ja dat waren mijn paarden Jelle had ik geadopteerd in 2002 van een stichting in groede en Rimmer heb ik gekocht bij dit huis in 2005 waar ik nu in woon. En jelle is overleden in 2008 en rimmer verkocht in 2009.
rintje
Geplaatst: 05-09-10 13:23
hallo, Zat een beetje rond te neuzen op t net en dacht ach laat ik es kijken of ik wat kan vinden over mijn friese ruin die ik vorig jaar zomer heb gekocht. Heb via google zijn officiele naam ingetoetst en kwam direct dit berichtje tegen. Hopenlijk lees je dit (of een vriendin van je of zo) want ik heb Rudy W/Rimmer of Rintje zoals hij nu heet in mijn bezit en het gaat heel erg goed met hem, hij heeft helemaal ons hart gestolen en hoeft hier nooit meer weg! (en hij heeft inderdaad nog steeds die maffe snor, haha) Als je dit leest wil je dan contact met me opnemen want wil heel graag meer van zijn vroegere leven te weten komen. En natuurlijk kan ik je dan ook vertellen waar ik hem vandaan heb, waar hij nu staat en hoe het verder met hem gaat en je foto's van hem sturen en je zou hem ook altijd een bezoekje mogen brengen hoor!!
Dank je wel, ohh wat ben ik blij te horen dat het goed met hem gaat. Ik heb je een pb gestuurd.. Dikke knuffel voor Rintje (rimmer). Groetjes Antoinette
Rimmer (Rudy W) is van ons geweest. Wij hebben hem gekocht toen hij net 3 jaar was.
Mijn moeder heeft hem Rimmer genoemd als roepnaam, omdat zij Rudy W geen leuke roepnaam vond.
Zelf hebben wij Rimmer Zadelmak gemaakt, in gereden en geleerd voor de kar te lopen. Helaas heeft mijn moeder rimmer bij het huis (sommelsdijk) verkocht.
Graag zou ik wel willen weten hoe het met hem gaat, of hij nog leeft, en waar hij staat.
Vriendelijke groet,
Ginger van Bruggen
rintje
Geplaatst: 13-03-16 19:37
hallo Ginger,
Helaas hebben we Rintje (Rimmer genoemd bij jullie) op 3 februari 2015 in moeten laten slapen. Hij had zoals je misschien wel weet een slokdarm verzakking. We hebben een jaar na aankoop een endoscopie laten maken bij de kliniek en daar is ons toen verteld dat hij waarschijnlijk niet heel oud zou worden omdat de kwaal toen al behoorlijk erg was. Maar Rintje heeft er eigenlijk door speciaal voer en een aangepast voerschema nooit veel last meer van gehad tot 2 februari vorig jaar. Toen was de verzakking van de 1 op andere dag dusdanig erg dat hij niet meer kon eten en zelfs niet meer kon drinken en hadden we geen andere keuze dan hem in te laten slapen. Vind het nog steeds moeilijk en zit nu ook weer met tranen in mijn ogen dit te typen. Het was een schat van een paard, waar we 6 jaar lang enorm veel plezier met en van beleefd hebben. Hij heeft zelfs nog met mijn dochter wedstrijden gelopen en is L1 dressuur geworden met veel prijzen en winstpunten, Rintje was haar eerste paard en hij heeft haar veel geleerd en sleepte haar er altijd doorheen als zij nerveus was, prachtig om te zien! We missen hem nog dagelijks en hij zal voor altijd een heel speciaal plekje in ons hart hebben. Nicole