Ruin laat 'hem' zakken bij merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Ruin laat 'hem' zakken bij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 11:22

Er is me gisteren iets echt opgevallen. Mijn 6-jarige ruin stond voor de 3e x samen met de merrie van een vriendin van me. De merrie vertoonde typisch merrie-gedrag ^) voortdurend mijn paard wegjagen uit 'haar' hoekje, met de benen slaan -zelfs al stond hij 10 meter verder enz. Soms komen ze dan wel even samen en snuffelen wat aan mekaar, maar kroelen zit er nog lang niet in.

Mijn paard weet intussen goed genoeg dat de merrie baas is, en hij legt zich er ook meteen bij neer (daar waar hij bij andere ruinen écht macho-gedrag vertoont en alles doet om baas te zijn, zelfs slaan). Nu is me opgevallen dat hij 'hem' laat zakken, ongeacht of ze vlak naast elkaar staan of 10 meter uiteen. Als hij ver van haar stond, draaide hij zich zo dat hij 'in profiel' zichtbaar was _O- , zodat ze er echt niet kon naast kijken. En soms begon hij er ook wat met te 'zwaaien', maar hard werd hij niet.

Mijn paard leek me gister niet echt ontspannen, aangezien hij vaak werd opgejaagd door haar terwijl hij eerder met d'r wou kroelen. Hij zette zich gewoon wat verder van haar af en keek wat rond, heel soms naar haar ..

Waarom zou hij dit doen ?

ps: als we de paarden terug op stal zetten gaat mijn paard echt de hele tijd lopen hinniken naar d'r, en hij herkent haar ook vanop zijn stal als zij alleen los in de bak staat

missnynke

Re: Ruin laat 'hem' zakken bij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:28

tja wat denk je zelf:p
Hij zou erop kruipen als ie de kans kreeg;-)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:30

Hij is verliefd xD

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:31

De merrie speelt hard to get. Dat is onweerstaanbaar voor alle mannen :')

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 11:33

:= oh jeetje .. dus dat hij zich zo 'en profil' zet en hem dan laat zakken, daarmee wilt 'ie haar dus eigenlijk 'versieren' :') arme jongen ..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:36

Jep, hij is gewoon verliefd. :j
Ruin van een vriendin doet het ook bij 'zijn' merrie, beetje hengstengedrag.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:39

Mijn ex- ruin (pony is namelijk verkocht) deed dit ook altijd maar dan naar 4 merries bij hem op het stalletje :P en als de merries hengstig waren zat hij er ook regelmatig boven op _O-

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 11:44

De mijne heeft het tot hier toe echt maar bij deze merrie. Nochtans staat er in dezelfde gang als hij een merrie die voortdurend hengstig lijkt te staan en echt gaat plassen voor de stallen etc, daar reageert hij totaal niet op! Integendeel, hij jaagt d'r altijd weg als ze te lang voor zijn stal staat te treuzelen haha ..

Is dit trouwens wel normaal gedrag ? Want ik heb al eens een topic geopend waarin ik zijn macho-gedrag op tafel heb gelegd en waarin sommige mensen wel zeiden dat de kans groot was dat hij zo doet omdat hij pas laat (+/- 4j) geruind is ..

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:45

Dat kan er mee temaken hebben maar als hij veder niks doet lijkt het me geen probleem toch? gewoon natuurlijk gedrag :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:48

Mijn pony is op zn 3e geruind. En zodra hij ontspannen is (staat bij 2 merrie KWPNers, waarvan 1 hem haat) gooit ie zn geval dr uit en gaat ie ermee tegen zn buik staan poinken.... Pootje op rust en daar staat ie dan. Ziet er superdroog uit :+ Nouja hij doet maar wat ie wil, ik maak me er niet druk om! :P

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:51

Mijn maf is rond zijn 1,5 jaar geruind en nog bijna 16 jaar later vertoont die hengstengedrag en heeft een eigen merrie. Als het alleen bij in de wei en stal blijft lekker laten vermaken met zijn tweeen.