Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:En waar is het regelement daarvan?
want daar ging het laatst hier ook al over en niemand kon het vindenEn dan 2 kleurig geld geloof ik alleen als je echt 2 soorten verschillende metaal in 1 bit hebt, zoals in zo'n rollenbit.
Of een dubbelgebroken bit, waar alleen het tussenstukje een ander metaal soort is.
Dus niet als het hele bit aurigan of argentaan is.
runningkawa"]
nou sorry hoor?
maar een bit van 1,4 zou wel passen, maar van 1,5 niet meer?
Daar gaat zijn mond niet ineens vol van zitten hoor
[/quote]
Eeeh ik heb het niet over 1.4 gehad hoor, maar over 1,0cm en 0.5 is een heel verschil voor zo'n klein mondje van 11.5cm breed.
[quote="runningkawa"]
Als je graag met een pony bij de paarden start, vind ik het normaal dat je je ook aan paardenregels houd.
[/quote]
Als die regels voor de ruiter gelden ja, maar voor het paard/pony kunnen sommige regels nou eenmaal niet diervriendelijk zijn (en daar gaat het in de sport toch om dat het ook nog diervriendelijk is). Je kunt de maat voor een paard niet vergelijken met de maat voor een pony qua harnachement. Dat blijft toch altijd een wezenlijk verschil mijnsinziens. De ruiter moet met de pony starten bij de paaren vanwege de leeftijdregel van de ruiter, niet om de hoogte van de pony..... tsja en sommige ruiters houden nu eenmaal niet van paarden...
[quote="runningkawa"]
En in het Z paarden, zie je ook ponys lopen met stang en trens, dat zou dan ook niet meer mogen.
En ook het dragen van een hoedje doen vele toch graag eerder dan het Z, ook met een pony.
[/quote]
Maar die stang en trens is geen paardenmaat qua dikte...... En het dragen van een hoedje is mijnsinziens ook niet eerder nodig dan in het Z (en niet eerder verdient ook).
[quote="runningkawa schreef:Dus regels die dan minder goed uitkomen is dan pech hebben.