Zomervakantie; ruiterkamp begeleiden voor gehandicapten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Zomervakantie; ruiterkamp begeleiden voor gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 16:49

Hallo allemaal,
bedankt alvast voor het lezen :) (en ik hoop dat het hier goed staat).
Omdat ik deze zomer nog geen vakantie geplant heb staan en wel even lekker weg wil naar mijn
afstuderen (of gewoon lekker weg wil als het niet lukt om af te studeren :P ) zou het me erg
leuk lijken om een kamp te begeleiden. Het lijkt me erg leuk om een kamp te begeleiden voor gehandicapten om ze een
onvergetelijke week te bezorgen. Het liefst natuurlijk een ruitervakantie. Zelf hoef ik uiteraard niet te rijden, dat kan ik
tenslotte vaak genoeg.

Ik heb ook al gegoogelt, maar kwam vooral ruitervakanties tegen op de veluwe en drenthe. Ik woon zelf in Noord Brabant dus
iets dichterbij zou wel fijn zijn. Het gaat om een periode van 1 of twee weken, er moet tenslotte ook nog gewerkt worden ;)

Iemand nog goede tips of weet je een kamp dat hard opzoek is naar vrijwilligers?
Nog even een toevoeging: ik ben nu bezig met afstuderen voor de opleiding verpleegkunde, dus dat is misschien wel een pre :)

Groetjes Maartje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:15

Ik ben de link kwijt, maar google even op elisabeth ponykampen (of iets wat daarop lijkt). Dat is een stichting die ponykampen organiseert voor gehandicapten en daar ook begeleiding voor zoekt.

siskeh

Re: Zomervakantie; ruiterkamp begeleiden voor gehandicapten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:18

Zijn er in jouw buurt geen equi-therapie/manege zonder drempels achtige bedrijven?
(hier in drenthe/groningen stikt het ervan iig :o )
Maar ik vermoed dat ze daar ook wel hulp kunnen gebruiken!
Vaak hebben ze daar ook wel kampweken is mijn ervaring

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 15:30

ikke schreef:
Ik ben de link kwijt, maar google even op elisabeth ponykampen (of iets wat daarop lijkt). Dat is een stichting die ponykampen organiseert voor gehandicapten en daar ook begeleiding voor zoekt.

Volgens mij was dat ook een eindje weg, maar ik zal eens googelen.
En op die bedrijven. Goed idee, misschien dat die ook kampen doen.

Dankje beide :)

ChristinaGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:43

ikke schreef:

Ja Elisabeth Ruiterkampen. Die worden georganiseerd in Westerbork. Supermooie omgeving daar en je gaat ook met de ruiters naar buiten. Als het goed is mag je zelf ook wel een keertje rijden.

Ik ben er zelf alleen een weekend geweest met wat ruiters van mijn eigen manege maar ik vond de sfeer er erg leuk. Was ooit nog wel eens van plan daar een weekje te gaan helpen maar het is er nooit van gekomen.

Mijn instructrice zei toen wel tegen mij dat het wel eens erg zwaar kon zijn. Je bent namelijk verantwoordelijk voor een ruiter de hele dag, van opstaan tot slapen. Daar moet je wel tegen kunnen een hele week!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:03

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:36

Grensrakkers geeft op de site niks aan over benodigde vrijwilligers, maar ik kan allicht een keer bellen.
Heb nog maar even gegoogeld maar er is gewoon erg weinig te vinden online, jammer!

Iemand nog een goede tip? :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:38

De Elisabeth Ruiterkampen inderdaad :j Erg leuk :j

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:55

Ik krijg steeds meer zin om daar naar toe te gaan, het is alleen zo ver weg :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:52

Ik denk alleen dat je voor de Elisabethkampen al te laat bent, die hebben volgens mij altijd heel vroeg in het jaar al bijeenkomsten voor de vrijwilligers waarin o.a. uitgelegd wordt wat er van je wordt verwacht etc.
Je kan altijd bellen naar die Grensrakkers, je weet maar nooit. Maar ik zou niet te lang wachten met bellen, wie weet werken die met een vaste ploeg of ook met bijeenkomsten van te voren, je kan het niet vroeg genoeg weten lijkt me...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:58

ikke schreef:

Succes gegarandeerd! Wat ik van vroeger weet is dat begeleiders en deelnamers overal weg kwamen.
Ik kwam er altijd jankend weg omdat ik niet meer weg wilde :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:05

Ik zou vooral gewoon contact zoeken: nee heb je, ja kun je krijgen! Over de reis zou ik me niet al te veel zorgen maken - je bent er een hele week en je hoeft maar 1 keer heen en weer te reizen, en dan vallen de afstanden in Nederland wel mee. Er is vast wel vervoer te regelen vanaf een dichtbijzijnd station, als je niet zo ver wilt rijden.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:24

Shadow0 schreef:
Ik zou vooral gewoon contact zoeken: nee heb je, ja kun je krijgen! Over de reis zou ik me niet al te veel zorgen maken - je bent er een hele week en je hoeft maar 1 keer heen en weer te reizen, en dan vallen de afstanden in Nederland wel mee. Er is vast wel vervoer te regelen vanaf een dichtbijzijnd station, als je niet zo ver wilt rijden.

De week is ook niet zozeer het probleem, maar er is ook een verplichte introductie dag :)
Dan zou ik vier uur heen en terug voor moeten. Vandaar dus dat mijn hoop was dat er misschien iets
dichterbij zou zitten.

Introductie is volgens mij ergenns in mei. Dus dat moet nog wel kunnen denk ik.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:20

Als dat in mei is, heb je dus nog even!

Maar bel gewoon met de Grensrakkers, wie weet hebben ze nog iemand nodig!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 23:37

Jet schreef:
Als dat in mei is, heb je dus nog even!

Maar bel gewoon met de Grensrakkers, wie weet hebben ze nog iemand nodig!

Ik heb stichting Elisabeth even een mail gestuurd.
Bij de Grensrakkers staat geen email adres en zit nog voor 1 1/2 week in Suriname dus bellen wordt dan een duur
grapje := Ze hebben wel een gastenboek, maar om daar nou hiervoor een bericht te zetten lijkt me niet
zo geplaatst.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:44

Van mag het topic dicht, ik heb toch stichting Elisabeth maar gemaild .. aangezien iedereen daar zo enthousiast over is :D
(moet ik een modje inlichten om het topic te sluiten of hoe gaat dat :o? )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:11

Een topic gaat niet dicht :-). Dit kan best een informatief topic zijn voor anderen die ook als begeleider mee willen op kamp :-)

Daarnaast, als er niet meer in gereageerd wordt dan zakt het vanzelf wel naar beneden :-).

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 15:48

Okey, dank voor de informatie.

kreeg gisterenavond al een mail terug dat ik ben ingedeeld in week drie :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:14

Dat is snel gegaan! Klinkt goed!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:07

Tjonge, dat is snel! Dan ben je dus kennelijk hard nodig bij ze, fijn. Ik hoop dat je er veel plezier hebt die week maar dat zal vast wel lukken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:46

Jet schreef:
Tjonge, dat is snel! Dan ben je dus kennelijk hard nodig bij ze, fijn. Ik hoop dat je er veel plezier hebt die week maar dat zal vast wel lukken.

Dan ben je ook, dusse......... :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:46

Ja dank je Ikke ;) , ik wist dat het niet klopte, maar kon het even niet anders bedenken, lekker suf :D .

Ik bedoelde te zeggen dat ze haar dan in Westerbork hard nodig hebben als ze zo snel bericht krijgt en gelijk in een week wordt ingedeeld. Maar dat had je vast al wel begrepen :D .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:56

Jet schreef:
Ja dank je Ikke ;) , ik wist dat het niet klopte, maar kon het even niet anders bedenken, lekker suf :D .

Ik bedoelde te zeggen dat ze haar dan in Westerbork hard nodig hebben als ze zo snel bericht krijgt en gelijk in een week wordt ingedeeld. Maar dat had je vast al wel begrepen :D .

Ik bedoelde je eigenlijk te stimuleren je ook aan te melden....... :D
En nee, helaas, mijn enkel houdt die wandelingen niet meer vol, dus kan ik me niet meer aanmelden. Ik heb het in het verleden wel serieus overwogen, maar kwam toen te laat me ze in contact.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 23:10

Ja, erg fijn dat het allemaal zo gemakkelijk geregeld word :j
Ben benieuwd, heb er erg veel zin in!

En Jet .. is het stimuleren gelukt? haha

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:35

Nou, ik heb wel heel veel ervaringen opgedaan met paardrijden met mensen met een handicap ( ook in Westerbork, maar met onze "eigen" ruiters) en wil ook heel graag de zorg in, ik zit momenteel zonder werk... Maar ook mijn lopen is niet zo denderend, ik wil mijn paard geen hele week missen, dus het gaat hem niet worden vrees ik...