Kan je een kwpn paard wat op je vaders naam staat op je eigen naam alten zetten? Je bent dan wel in bezit van het paspoort? en kan je vader hem dan nog verkopen. als je 15 jaar bent? of bezit hij dan alles wat jij bezit?
verder even geen vragen stelle a.ub
ziamara
Geplaatst: 08-04-10 15:54
ja dat kan moet je bellen naar het stamboek. ik denk dat je 18 moet zijn.
Laatst bijgewerkt door ziamara op 08-04-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Keet
Geplaatst: 08-04-10 15:54
Degene die alles voor het paard betaald is de eigenaar Dus als je vader alles betaald voor het paard, dan is het paard van je vader en kan hij het gewoon verkopen
Het meiske van 15 betaalt zelf haar paard ( stalling) maar kan hij hem dus nog zo verkopen dan? ookal betaalt hij er niets aan? en alsie dan op haar naam staat?
Is het niet ook zo dat degene op wiens naam het paard nu staat een machtiging moet geven om het paard over te schrijven? Anders zou eigenlijk iedereen het paard zomaar over kunnen laten schrijven.
wel met inlevering van het paspoort dan he, maar mijn vraag kan iemand van 15 jaar de eigenaar van een paard zijn?
Suzanne F.
Geplaatst: 08-04-10 16:07
NienkeNiels schreef:
wel met inlevering van het paspoort dan he, maar mijn vraag kan iemand van 15 jaar de eigenaar van een paard zijn?
Ja bij het KWPN wel. Die stellen geen vragen. Voor de wet is het anders. Die zal beslissen dat je op 15 jarige leeftijd wettelijk nog niks bezit. Als het erop aan zal komen mag je vader dus je paard verkopen, tot je 18 jaar bent.
Oke bedankt allemaal, mag van mij wel een slotje op!
Mootje
Geplaatst: 08-04-10 16:11
Wie is er in het bezit van een geldig eigendomspapier? Dit is het paspoort namelijk wettelijk gezien niet.
Keet
Geplaatst: 08-04-10 16:12
Er worden niet op vraag slotjes gezet
Als het meisje kan bewijzen dat ze een lange tijd het paard zelf heeft onderhouden maakt ze een kas. Moet ze wel rechtshulp zoeken Maar ben bang dat ze weinig te vertellen heeft
Suzanne F.
Geplaatst: 08-04-10 16:12
Kostolany schreef:
Ik denk dat je deze vraag gewoon even moet stellen bij het stamboek en de regels moet vragen van leeftijd
Nee leeftijd maakt bij een stamboek geen **** uit. Zelfs een baby kan een paard op naam hebben, maakt niks uit. Voor de wet is er niks helemaal van jezelf tot je 18 jaar bent.