Robuuste stal/rijlaarzen die tegen een stootje kunnen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Robuuste stal/rijlaarzen die tegen een stootje kunnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:29

Hallo bokkers,

Ik ben opzoek naar nieuwe stal/rijlaarzen. Een half jaar geleden heb ik een stel Mondoni Plains (leer) gekocht bij de Divoza.. maar die gaan het niet meer lang volhouden... (die heb ik overigens vrij vaak gevet en gepoetst.. maar dat doet er niet toe.. :P)

Ik zoek dus een laars met de volgende eisen:
- Stevig
- Kunnen tegen modder/mest/urine.
- Ik wil ze niet iedere dag oppoetsen..
- Wijdere schacht
- Een "hak" voor het rijden.
- (en natuurlijk..) Leuk uiterlijk.
- Absoluut niet te duur.
(- evt. Thermo voor in de winter)

Ik loop nu al een poos op die rubberen thermolaarzen ook van Mondoni.. maar ze beginnen steeds rotter te lopen.. en ik vind het zo zonde om nog een stel te kopen met het idee dat ik volgend jaar toch weer nieuwe moet hebben.

Ik hoop dat jullie leuke ideeën voor mij hebben!

Groetjes,

Anne

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:30

ik zweer bij mijn mountain horse laarzen, heerlijk!

hokke

Re: Robuuste stal/rijlaarzen die tegen een stootje kunnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:32

ik heb de global outdoor (de leren) lijken op de Mountain horse maar dan iets goedkoper

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:32

Heb je die nieuwe van Mondoni al gezien? Die met een burberry ruitje in het grijs? Die lijken me redelijk stevig (vana foto's te zien dan). Verder.. Mountainhorse laarzen? Zijn outdoorlaarzen, maar toch redelijk netjes om mee te rijden, sommige dan (ik heb toen met mijn paar 3 jaar gedaan). En anders Ariat? Wel wat meer geld kwijt, maar dan heb je ook wat :j

OF je kan overgaan op Jophurs met chaps?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:35

Ik heb al een stel Ariat Jodhpurs. Die draag ik nu ook.. maar ik wil niet uit hoeven kijken voor plassen/modder e.d. :P Ik wil er gewoon echt doorheen banjeren.

@ hokke. Ik ga eens kijken hoe die Global laarzen eruit zien!

En ohja, ze moeten wel min of meer waterdicht zijn. die nieuwe van Mondoni met die ruitjes in inderdaad leuk.. maar volgens mij amper waterdicht.. :o

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:18

ik heb nieuwe mountain horse laarzen te koop voor je normale wijdte.
mt 39.
stuur maar een pb bij interesse

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 19:18

Ik ben overigens serieus aan het kijken naar de Mountain Horse High Rider. Heeft iemand enig idee hoe ze in de winter zijn? Koud? :P

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:23

Ik raad je ook de Mountain Horse High Rider aan. Mooie robuuste laars waar je de hele dag op rond kunt lopen.
Ik poets ze een keer per maand. Die van mij waren tweedehands toen ik ze kocht en ik ben er eerlijk gezegd ook niet erg zuinig op :o Maar ze doen het prima :j

In de winter blijven mijn voeten er ook lekker warm in.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:24

Ik heb de Mountain Horse High Rider II en heb ze afgelopen winter voor de eerste keer gebruikt. Het zijn heerlijke laarzen en doordat ze een vrij dikke zool hebben krijg je niet snel koude voeten. Echt een aanrader!
Ik heb ze trouwens vorig jaar op Equitana gekocht voor 100 euro minder dan de vraagprijs in de winkel.....

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 19:44

Ik kan ze best goedkoop nieuw uit duitsland krijgen.. of nouja, iig goedkoper dan in de winkel. Misschien dat ik dat ga doen, nog effe een nachtje over slapen :P

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:04

Hoi, ik heb nog een paar Mountain Horse Sportive High Riders (deze : http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 00233/1393 ) staan die ik wil verkopen, dat is voetmaat 42 met wijde kuitmaat. Ik heb ze hooguit een jaar gebruikt, zeker niet langer. Wat ook goede outdoor laarzen zijn :

- HH Laars Grace : http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 00454/1393
- Rijlaars Bergen (zit bont in, maar iemand die ik ken draagt ze s'zomers ook en dat gaat ook goed) : http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 41063/1393
- IR rijlaars Stockholm (ik heb bijna dezelfde ook gehad en die gingen lang mee, stevig leer en zool liet na meerdere jaren zelfs niet los) : http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 30479/1393

Overigens nog een andere tip... Echt ledervet is niet goed voor leren laarzen, hier gaan de stiksels kapot van. Dus als je dat erop smeerde kan het goed zijn dat jouw laarzen daardoor al zo vroeg overleden zijn... Reinigen met zadelzeep en poetsen met gewone schoensmeer of zo'n lederspray, dressing of balsem is beter.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:21

Mountain horse heeft mooie stevige laarzen ;) .

Die van Mondoni zijn ook leuk, en hebben een rubberen zool, dus
die zijn bestendig tegen mest/urine.
Beter iig als een lederen zool.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 20:32

Maar die van Mondoni heb ik. De kwaliteit van het leer is echt heel slecht.. ben er niet echt over te spreken.. ;)

@Maxielover.. die middelste zijn gááf zeg.. ook een leuk prijsje! Die link sla ik mooi op ;)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:41

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:44

Wat zeer fijne laarzen zijn die tegen een stootje kunnen en niet lomp zijn: Ariat Bromont tall H2O
ze zijn er in het bruin en zwart, gevoerd met thermostof maar ook alleen gevoerd zonder thermostof.
En ze hebben een heerlijk voetbed, je kunt er uren op lopen zonder pijn in je voeten te krijgen, met rijden hoef je ze niet in te rijden. Ik heb ze nu een jaar en ben er meer dan tevreden over.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:00

Ik vind het hele mooie laarzen, maar ze liggen écht buiten mijn budget. Met niet te duur bedoel ik dan ook max. 150/200 euro ;)

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:02

Ik heb ook de mountain horse sportive laarzen, mijn nicht ook en degene bij haar op stal ook, wij zijn er allemaal heeeeeeel tevreden over ;)