Kopschuw.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bambi_

Kopschuw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:34

Hoi.

Mijn welsh pony stond in het weitje vlakbij ons. Er kwam een groep jongens langs die haar heel hard aan haar oren trokken , ook hadden ze haar op haar oren geslagen.
Maar het probleem is nu ik krijg geen halster meer om , hoofdstel ik mag haar niet meer over haar hoofd aaien . Heb vanalles geprobeerd zoals hoofd aanraken belonen. En aangezien het al een maandje geleden is wil ik het nu wel oplossen.
Hebben jullie misschien tips.?

x

annebe

Re: Kopschuw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:35

Ttouch werkt geweldig bij paarden die dit soort dingen hebben meegemaakt.

Maar heb je het zien gebeuren dan?

_Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:37

Nee mensen die er tegenover woonden hadden me opgebeld.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:45

Pfft sommige mensen...... *houdt de rest maar voor zich*.

Maar geef je pony alsjeblieft de tijd! Heb geen ervaring met T-touch maar inderdaad wel gehoord dat het heel veel goeds kan doen :) Verder kan ik me goed voorstellen dat het vrij lastig is als je niet meer bij dr oren mag komen, maar een maand kan, afhankelijk van de situatie, best te kort zijn voor haar om zich te realiseren dat jij niet aan dr oren zal trekken. Kijk even voor een halster dat je aan de bovenkant kan losmaken zodat je het niet over haar oren hoeft te schuiven..

Succes ermee in ieder geval! Is maar puur vervelend als mensen zoiets doen met je pony!

_Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:49

Ik ga morgen weer naar haar toe , kijken of het lukt!

Bedankt voor de tips.x

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:24

Ik dacht idd ook meteen aan TTouch.
Sterkte ermee!

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:57

wat een ellende zeg. maar ik heb ook Ttouch gedaan bij mijn paard en het werkte wel. Moet geduld hebben maar nu vind ze het weer erg fijn!

Succes

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:39

Ik geloof toch dat ik die gasten zou opspeuren en ........ :(
Maar goed, dat zul je zelf ook hebben denk ik.

Kan het niet zijn dat ze nog steed pijn heeft aan haar oren? Misschien hebben die kl...... wel iets beschadigd.
Bij mij is 20 jaar geleden een stoel tegen mijn oor gevallen en heb er nu soms nog last van.

Ik zou haar gaan afleiden met bijvoorbeeld een emmer slobber oid en dan heel voorzichtig bij haar gaan staan en heel langzaam proberen haar nek en hoofd aan te raken. Uiteraard niet te dicht bij haar oren beginnen.
Of gaan wandelen met haar en je hand op haar nek leggen en een beetje aaien e.d. Wanneer dit goed gaat weer een stapje verder.

_Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:42

Ja idd , ik ben ook echt heel erg boos.
Al aangifte gedaan , dierenarts is ook gekomen.
Hoe kan je het een paard nou aandoen?

Maar ik ga alles proberen van jullie tips , bedankt iniedergeval!

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:03

heel herken baar mijn verzorg pony heeft dat ook maar dat komt omdat de hoefsmid er aan trok ik ga gewoon elke keer heel voorzichtig naar zijn oren toen en dan pak ik ze en op een gegeven moment vertrouwt hij je

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:53

inderdaad heel rustigaan beginnen met aaien, als je uitgesloten hebt dat ze pijn heeft dan kun je eens beginnen met het aaien over haar hals, langzaam richting nek en als ze moeilijk gaat doen terug naar een plek waar ze het wel fijn vind. zo steeds uitbreiden en belonen... dit moet je niet in een uurtje willen doen, maar lekker de tijd voor nemen, kan beste een paar dagen/weken duren.. probeer het halster even achterwege te laten, hoe luisterd ze naar een touwtje om haar nek? ze moet echt het vertrouwen weer een beetje terug krijgen..

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:53

Beetje een herhaaloefening van de antwoorden hierboven :o :D

Maar geef haar de tijd, begin met aanraken op plekken die "veilig" zijn en laat haar weglopen als ze dat wil.
Als je dit volhoudt komt het wel goed met het vertrouwen!